FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwa

[]v[]artec #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Cze

Chyba znalazem docelowy motocykl, ktry mi najbardziej pasuje... Do tej pory miaem okazj uytkowa trjk z japoskiej czwrki. Najpierw byo GPZ 500, potem GSF 600S, teraz jed 1100XX. Musz przyzna, e najbliszy moim gustom by Bandit, oczywicie potem przysza ch na co mocniejszego przejechaem si na kolegi B12 i to byo to... dopki nie wsiadem na Horneta 900 i zobaczyem jak naprawd zwrotny, mocny a zarazem zwinny potrafi by naked. Przesiadem si na kultowego XX'a - a przycigna mnie do niego wanie jego legenda, niezawodno i trwao z ktrej synie nie tylko on, ale marka Honda. Chciaem sprbowa czego innego i przekona si czy rzeczywicie da si na tym nawija grube km. Moe i rzeczywicie da si, ale ja chyba jestem na niego za may (175cm). I nie chodzi o wysoko sioda, ale trjkt siodo, podnki, kierownica. Polskie drogi jeszcze wyostrzaj problem drtwiejcych od dziur rk. Poza tym kultura pracy silnikw Hondy, ich pynne oddawanie mocy w caym zakresie bez adnych wibracji itd. to jest to !

W poprzednim sezonie przejechaem si na nowym Fazerze i da mi tak nieopisan rado z jazdy, e poczuem si jak na prywatnej kolejce grskiej. Jak napisa .P. Krzysztof Wydrzycki testujc ten motocykl dla M za jego sterami moesz si "poczu jak wadca Gazpromu, zapomnie o gazie i sprzgle, tylko odkrca i przymyka gaz." Zsiadajc z niego (z ciarkami na plecach) po krtej trasce Szklarska Porba - Jelenia Gra, miaem wraenie, e znalazem towarzyszk na cae motocyklowe ycie... Mega zwrotny, zwinny, lekki, mocny, no i ten dwik nieokrzesanego silnika z R1... Boj si jedynie o jego trwao, a wanie nadszed czas w moim yciu, aby wreszcie spakowa si i zrobi w tym i nastpnych sezonach tysice km. Naprawd chciabym nim pojedzi duej, ale obawiam si co bdzie z nim po 50 czy 80 ty. km ? Czy kto znalaz gdzie jaki dugodystansowy test FZ1 w nowym genie ?

Poniej znalezione w necie opinie - raczej pochlebne jeli chodzi o trwao silnika Fazera (ale pierwszej generacji):

http://www.sport-touring.net/forums/index.php?topic=22231.0
http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/50593-1050-s3-or-2006-fz1.html

Byy i te takie opinie, e po 25 ty. silnik na nie trzyma krzywek na wakach - ale oczywicie mog to by subiektywne opinie ludzi, ktrzy obrzucaj wszystko co nie ich a chwal swoje. Oby FZ1 bya tak trwaa jak XJR !

To tyle z moich rozwaa witeczno-Noworocznych na zbliajcy si sezon. Mam nadziej, e wreszcie znajd maszyn, ktrej dam u mnie doywocie. Tego Wam i sobie ycz na zbliajcy si sezon. Oczywicie nie pomin szerokoci, przyczepnoci a przede wszystkim rozsdku i opanowania w zabawach we wadcw Gazpromu !

--
Martec - Jelenia Gra
..:: CBR 1100XX

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisa(a):

[...]

Bodaje w ostatnim numerze wiata motocykli byo zakoczenie testu
Fazera po 25 kkm. Pamitam wanie,m e po rozoeniu krzywki na wakach
byy ju mocno wytarte - poza wartociami granicznymi.

Tutaj masz link do pocztku testu (nie ma w niej mowy o kocowych
spostrzeeniach - jak bdziesz mocno tego potrzebowa, to poszukam tego
numeru M w domu):
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_FZ1_Fazer_2009_cz_1

Sebastian S.
FZS 600

Kuba (aka cita) #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Seba wydusi z siebie te sowy:

[...]

tak, w grudniowym numerze.
Czytajc to bylem baardzo mocno zdziwiony. 25tys km to dla mnie troche wicej ni sezon ..

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

AlF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Seba wrote:
[...]

moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.

A.

[]v[]artec #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

AlF pisze:
moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.

A tutaj co dla tych, ktrzy myl o niezawodnoci i trwaoci. Wtek z midzynarodowego forum XX - kto ile zrobi km i jakie mia w tym czasie awarie:

http://www.cbrxx.com/general-cbr-xx-discussion/3039-how-many-miles-currently-your-xx.html

Streszczajc - s problemy z napinaczem acucha rozrzdu (zmieniaj na napinacz z regulacj manualn - fabryczny automat trzeba zmienia co 20-50kkm), stojan alternatora, poza tym nic si nie dzieje. Jeli kupowa napinacz acucha rozrzdu z ASO to tylko ten z dwoma zielonymi kropkami (nowsze wersje) albo od X-11. S ludzie, ktrzy zrobili ponad 100 ty. mil.

A teraz najlepsze o samym acuchu rozrzdu:

"Jaws* suggests to me that the Bird's cam chain should go 200,000 + kms."

* Jaws - klubowy dostawca czci (http://www.jaws-motorcycles.co.uk)

--
Martec - Jelenia Gra
..:: CBR 1100XX

Tomek K. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "AlF" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa >>
Bodaje w ostatnim numerze wiata motocykli byo zakoczenie testu
Fazera po 25 kkm.

Zawsze sie zastanawialem nad sensownoscia testow motocykli
po 25 tkm w SM i Motocykl.
Co sie moze popsuc na tak krotkim dystansie?
Gdyby motocykle mialy sie psuc praktycznie tuz po wyjechaniu
z salonu, to nikt by ich nie kupowal.
Co daje nam wiec taki "test" po 25 tkm????
NIC hahaha.

moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
normie - nie trzeba bylo poprawiac.

Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.
Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz
turystycznie),
teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,
a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300).
Suzuki tak wysmiewane na prm kiedys - przejechalem 42 tkm i tez
jezdzi jak nowa :). Dla zainteresowanych wiecej info na mojej stronie.

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
www.tk3city.net

AlF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Tomek K. wrote:
Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.

ja procz zmiany zebatek, lancucha, filtra powietrza praktycznie nic wiecej nie zrobilem. Olej (syntetyk) +filtr (OEM) zmieniam co 5-7kkm.

mam tez kompletnie przeronbiona zawieche - ale to inna historia.

[...]

ja tez frezarki nie zamierzam sie pozbyc.

A.

Piotr Klimek usenet@USUN_TOklimek.net.pl

Dnia (Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100) ktos podajacy sie za []v[]artec
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes
siasc jeszcze na jakims duzym V2, moze Ci podpasuje i bedziesz mial
jeszcze wiecej mozliwosci przy zmianie motocykla.
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Piotr Klimek pisze:

Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes
siasc jeszcze na jakims duzym V2,

Harley ? ;)

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Tytus #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Siemka

***"Kuczu"
Harley ? ;)

Ehmm, kolega wspominal cos o trwalosci i niezawodnosci

--
       Tytus
te najszybsze

Tytus pisze:

Ehmm, kolega wspominal cos o trwalosci i niezawodnosci

Czyli jednak Harley

[...]

Mosiezny 1:12 - jako przycisk do papieru zapewne swietnie sie sprawdzi...no i miesci sie w kryteriach
:)

--
       Tytus
te najszybsze

Tytus pisze:

Mosiezny 1:12 - jako przycisk do papieru zapewne swietnie sie sprawdzi...no i miesci sie w kryteriach

Nie dam sie sprowokowac komus kto jezdzi na zoltej motorynce.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Piotr Klimek usenet@USUN_TOklimek.net.pl

Dnia (Mon, 28 Dec 2009 15:55:48 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes
siasc jeszcze na jakims duzym V2,

Harley ? ;)

W sumie tez, w ramach poszerzania horyzontow :)

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

na górę