Dylemat zakupowy - starsza Japonia, nowe Chiny?

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Pierwsze moto dla kobity, bo CB450S za dua i za cika - trudna do
ogarnicia w warunkach powolnego turlania.
eby nauka jazdy bya przyjemna, sprzt musi by lekki i nie za wysoki.
Pki co podoba si Yamaha TW125. Tyle e do warszawskiego wciekego ruchu
125tka to troch mao...

Jak mylicie: lepiej kupi now chiszczyzn czy uywanego japoczyka?

Sam skaniam si ku japoskiej produkcji, bo wiem jak wyglda jako rnych
rzeczy produkowanych w Chinach. Moja CB 450S ma 25 lat i jak na razie wymaga
tylko wymian czci, ktre wszdzie si zuywaj. Tak TW125 chyba bdzie
atwiej za 2 lata sprzeda, ni chiczyka, ktry tu zardzewia, tu si
scali, a tam rozlecia, bo takich objaww si obawiam.

Musz jeszcze obmaca par sprztw, ale pki co rozwaane s:

Yamaha TW125 (fajna zabawka - mieszkam prawie na wsi, wic moe i w zimie by
si pouywao)
Zipp Tracker 250 (chocia moe by za wysoki)
Romet Division 250 (siedziaem na 125ce - oglne wraenie zajebiste, obawy
co do trwaoci. No i trzeba by si przejecha. W papierach ma >150kg, moe
by za ciki, chocia mnie si wyda "pirkowy")

Macie moe jakie typy w kategorii uywanych japoskich 250tek? Lekkie i
niewysokie... Pozycja raczej wyprostowana ni cigaczowa.

MS

Andrzej Lawa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com

W dniu 26.09.2011 13:08, Mat S pisze:

Pki co podoba si Yamaha TW125. Tyle e do warszawskiego wciekego ruchu
125tka to troch mao...

Eeetam... Cakiem fajna - miaem na tym kurs na prawko.

Jak mylicie: lepiej kupi now chiszczyzn czy uywanego japoczyka?

Ja bym stawia na japoczyka. Byle nie zajechany.

[ci

Macie moe jakie typy w kategorii uywanych japoskich 250tek? Lekkie i
niewysokie... Pozycja raczej wyprostowana ni cigaczowa.

A moe skuter w okolicy 250ccm? Na miasto samoczynne sprzgo i
przekadnia si przydaj...

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci news:j5pqvf$jv3$1inews.gazeta.pl...
W dniu 26.09.2011 13:08, Mat S pisze:

Pki co podoba si Yamaha TW125. Tyle e do warszawskiego wciekego ruchu
125tka to troch mao...

Eeetam... Cakiem fajna - miaem na tym kurs na prawko.

Sabe osigi - samochodziarze mog przepycha jak skuter...

A moe skuter w okolicy 250ccm? Na miasto samoczynne sprzgo i
przekadnia si przydaj...

O tym to myl dla siebie ;-) Moe nieco wikszy silnik, bo wspomnienia z jazdy "w miar nowym" Piaggio 250 dotycz gwnie lamazarnoci.

Ale pki co, chodzi o bezstresowe wdroenie wieej motocyklistki, w tym wyrobienie swobody obsugi skrzyni biegw.

W dniu 26.09.2011 14:32, Mat S pisze:

Eeetam... Cakiem fajna - miaem na tym kurs na prawko.

Sabe osigi - samochodziarze mog przepycha jak skuter...

Wikszo kierowcw bdzie przepycha wszystko, co bdzie wolniejsze i
mniejsze :-/

[...]

A ile waysz? ;->

Ale pki co, chodzi o bezstresowe wdroenie wieej motocyklistki, w tym
wyrobienie swobody obsugi skrzyni biegw.

Pytanie: czy obsuga skrzyni biegw jest lub bdzie jej potrzebna (skoro
prawko ju ma)? I jak intensywnie ma z tego pojazdu korzysta w miecie?
Bo nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie przeciskanie si przez korki z
manualnym sprzgem jest mczce...

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Uytkownik "Andrzej Lawa" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci news:j5ugnd$e13$1inews.gazeta.pl...
[...]

A wanie e nie wikszo, tylko raczej odosobnione przypadki. Wikszo zachowuje si bardzo fair.

[...]

Wtedy 90 ;-) i jechalimy w 2 osoby. Poza tym byem wieo po jedzie na BMW K1200, co mogo wpyn na ocen ;-)

Bo nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie przeciskanie si przez korki z
manualnym sprzgem jest mczce...

Jest.
To ma by moto do nauki, nie docelowe. Tanie, niekoniecznie bardzo adne. Potem si zobaczy. Nie byoby fajnie wyrobi sobie od pocztku nawyki "automatyczne".

A TW ma ten plus, e po okolicznych drogach kategorii 7 te si da pojedzi.

W dniu 28.09.2011 10:51, Mat S pisze:

O tym to myl dla siebie ;-) Moe nieco wikszy silnik, bo wspomnienia
z jazdy "w miar nowym" Piaggio 250 dotycz gwnie lamazarnoci.

A ile waysz? ;->

Wtedy 90 ;-) i jechalimy w 2 osoby.

Aaa, no to nic dziwnego. Ja miaem na myli jazd solo.

Poza tym byem wieo po jedzie na
BMW K1200, co mogo wpyn na ocen ;-)

Moliwe ;)

[...]

Mmmmm... jako nie miaem problemw wikszych ni "brakowanie" biegw
czy standardowe przyzwyczajenie si do delikatnego puszczania sprzga
(a w zalenoci od motocykla sprzgo moe "apa" w nieco innym "miejscu").

W samochodzie miaem gorzej, bo wszyscy instruktorzy uparcie mnie
zmuszali do trzymania pity na pododze. A mi wygodniej ze stop "w
powietrzu".

A TW ma ten plus, e po okolicznych drogach kategorii 7 te si da
pojedzi.

Skutery mog by zaskakujco terenowe ;) ale nie wiem, jak wyglda ta
kategoria 7 ;->

TW jest fajnym "traktorkiem" - lubi tego typu pojazdy, ktre moe nie
s jakie bardzo szybkie, ale "pr do przodu".

Swoj szos istnieje te wersja 200ccm i chyba jeszcze jaka ciut
wiksza, ale OIDP "Asia only". Ale dwusetka migna mi kiedy na alledrogo.

Malenstfo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

[...]

Jatez TW125 jezdzilem podczas kursu.  Fajny motorek choc jak dla mnie (waze
115 kg) troche jednak maly choc dawal rade po miescie.

pzdr
Mariusz

Yorick "USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO

Dnia 26 - 09 - 2011 (poniedziaek) o godzinie 13:08, Mat S napisa(a):

[...]

Jeeli nie masz uprzedze do maych chopperkw, to moe Yamaha Virago XV
250? Moja ona jedzi tym drugi sezon i chwali sobie. Sprzt naprawd lekki
(way niewiele ponad 140 kg), niski, atwy do ogarnicia i wybaczajcy
sporo bdw. Wersj 22 KM da si ju jako pojecha - w trasie bez
problemw rozpdza si do 115-120 km/h, wersji sabszej (17 KM) nie znam,
wic nie bd si wypowiada o osigach.

Jeeli za nie chopper, to moe Honda CBF 250? Fajny, lekki naked. Tu masz
wicej informacji na jego temat:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_250_2004

--
Yorick
LS 650

Nikanor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 26-09-2011 o 13:08:16 Mat S <fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl> napisa

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

Jackare #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Mat S" <fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:j5pmf0$36k$1news.onet.pl...

Dla kobiety moto to powinno by jak sukienka - liczne i dopasowane. Mpja sugestia to Kawasaki BJ 250 zobacz http://tinyurl.com/5w7lacg
--
Jackare

[...]

Nooo, Estrella ju bya na tapecie, ale za droga.
"Damskie" moto z oznaczeniem BJ... Niektre by si mogy poobraa...

MS

PawelK vel Pablo #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 269 roku bie

Mat S fishbedNOSPAM@poczta.onet.pl

amiguel #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Kobieta przede wszystkim powinna mie auto niezawodne, a wiadomo - niezawodne znaczy w miar nowe. Warto przegrzeba rynek w poszukiwaniu takich okazji, popytac o oferty w salonach. Moge poleci www.prestig-e.pl  , kupiem tam kiedy na cakiem dogodnych warunkach audice A8. warto dobrze si rozejrzec, zanim komus powierzymy niemae w kocu pienidze a oni daj naprawd korzystne warunki kredytowe.

On 2011-11-10, amiguel <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Kobieta przede wszystkim powinna mie

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

W dniu 10.11.2011 15:00, AZ pisze:

Spamerzy sa chyba jeszcze wiekszymi idiotami niz za jakich uwazaja
innych...

skd ta nuta wtpliwoci?

--
Arni         Toru