Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

Amortyzator RF900 -> B12

1

16/02/2007 10:45

Jarecki_B12 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Cze,
moe przerabia kto ju temat, albo obio mu si o uszy.
Kumpel zaatwi mi po tanioci amorek z RF900 (mj ju ma tylko spryn, dosta
niele w dup), ale nie wiem czy bdzie pasowa. Na pewno jest ciut krtszy, ale
to nie problem.
Chodzi o to, czy mocowania bd pasowa i czy mocowanie wa od zbiorniczka nie
bdzie przeszkadza.
Dziki z gry.

Jarecki_B12

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

2

19/02/2007 13:25

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jarecki_B12 napisa(a):

Kumpel zaatwi mi po tanioci amorek z RF900 (mj ju ma tylko spryn, dosta
niele w dup), ale nie wiem czy bdzie pasowa. Na pewno jest ciut krtszy, ale
to nie problem.

znaczy jak nie problem ? Trzeba bedzie kombinowac z dlugoscia dogbones

Chodzi o to, czy mocowania bd pasowa i czy mocowanie wa od zbiorniczka nie
bdzie przeszkadza.
Dziki z gry.

Jarecki_B12

Ktora to generacja B12 ? Bo do Mk1 bedzie pasowac na 99%. Do Mk2 to nie wiem ale raczej tez na jakies 80-90%.Zbiorniczek trzeba bedzie gdzies zamocowac do ramy na "trytki" i juz. Miejsca powinno starczyc. Znajomy mial w B12 Mk1 zalozony amor ze zbiorniczkiem od GSXR. Zbiorniczek poszedl pod prawa czesc zadupka, ponizej plastiku i bylo ok. W Mk2 jest tam troche mniej miesca ale raczej sie uda.


--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products) + BMW K100 Basic

3

19/02/2007 14:39

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jarecki_B12 napisa(a):

> Kumpel zaatwi mi po tanioci amorek z RF900 (mj ju ma tylko spryn, dosta
> niele w dup), ale nie wiem czy bdzie pasowa. Na pewno jest ciut krtszy, ale
> to nie problem.

znaczy jak nie problem ? Trzeba bedzie kombinowac z dlugoscia dogbones

To s te 2 pierdolniki po bokach amora (ang. rod)? Do czego to dziadostwo suy?
eby amortyzator nie rozcign si za mocno? Jakie regulowane mona dosta,
czy trzeba dorabia/przerabia?


> Chodzi o to, czy mocowania bd pasowa i czy mocowanie wa od zbiorniczka nie
> bdzie przeszkadza.
> Dziki z gry.
>
> Jarecki_B12

Ktora to generacja B12 ? Bo do Mk1 bedzie pasowac na 99%. Do Mk2 to nie
wiem ale raczej tez na jakies 80-90%.Zbiorniczek trzeba bedzie gdzies
zamocowac do ramy na "trytki" i juz. Miejsca powinno starczyc. Znajomy
mial w B12 Mk1 zalozony amor ze zbiorniczkiem od GSXR. Zbiorniczek
poszedl pod prawa czesc zadupka, ponizej plastiku i bylo ok. W Mk2 jest
tam troche mniej miesca ale raczej sie uda.

2002 rok, wic MK2. Od GSXRa to wiem, e pasuj, ten jest, jak pisaem od RFy.

Jarecki

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4

19/02/2007 15:48

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

To s te 2 pierdolniki po bokach amora (ang. rod)? Do czego to dziadostwo suy?
eby amortyzator nie rozcign si za mocno? Jakie regulowane mona dosta,
czy trzeba dorabia/przerabia?

Dogbones to te dwa metalowe plaskowniki z dwoma otworami na koncach, mocowane po bokach amora. Zmieniajac ich dlugosc mozna zmienic charakterystyke pracy zawieszenia i wysokosc dupy motocykla. Ciecie i spawanie odradzam. Lepiej kupic gotowce albo zlecic wyciecie na laserze.

BTW. Mam gdzies dogbones od Gixxera 1,1 olejaka. Jak beda Ci podchodzic to sa Twoje. DOstalem je z wahaczem a wahacz juz przespawany na dwa amory.


2002 rok, wic MK2. Od GSXRa to wiem, e pasuj, ten jest, jak pisaem od RFy.

No to zalezy od ktorego gixxera. Bylo tego jak psow. A generalnie polecam lekture OldSkoolSuzuki: http://www.oldskoolsuzuki.info/ oraz stare dyskusje na grupie nt tuningu zawiechy w B12, zwlaszcza posty A.Rosy.

Obejrzalem sobie fiszki od RF i B12 i jak dla mnie to bedzie pasowac bez wiekszych komplikacji.

--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products) + BMW K100 Basic

5

19/02/2007 15:04

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

> To s te 2 pierdolniki po bokach amora (ang. rod)? Do czego to dziadostwo suy?
> eby amortyzator nie rozcign si za mocno? Jakie regulowane mona dosta,
> czy trzeba dorabia/przerabia?

Dogbones to te dwa metalowe plaskowniki z dwoma otworami na koncach,
mocowane po bokach amora. Zmieniajac ich dlugosc mozna zmienic
charakterystyke pracy zawieszenia i wysokosc dupy motocykla. Ciecie i
spawanie odradzam. Lepiej kupic gotowce albo zlecic wyciecie na laserze.

Jeli su tylko regulacji, to po kiego przerabia? Bdzie mia wysoko jak
teraz, czy te jest jak mwiem, e wtedy za krotki amorek?
Jak w ogle wyliczy potrzebn dugo dogbones? Tylko przymierzajc? Rozumiem,
e z odpuszczonym napiciem wstpnym?

BTW. Mam gdzies dogbones od Gixxera 1,1 olejaka. Jak beda Ci podchodzic
to sa Twoje. DOstalem je z wahaczem a wahacz juz przespawany na dwa amory.

Hmm, tylko wanie jak sprawdzi, czy przypasuj.

No to zalezy od ktorego gixxera. Bylo tego jak psow. A generalnie
polecam lekture OldSkoolSuzuki: http://www.oldskoolsuzuki.info/ oraz
stare dyskusje na grupie nt tuningu zawiechy w B12, zwlaszcza posty A.Rosy.

Trzeba bdzie, szkoda, e Andrzej znikn z grupy.

Jarecki

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6

19/02/2007 15:10

Bandit 400 krsmWYTNIJTO@op.pl

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

Jeli su tylko regulacji, to po kiego przerabia? Bdzie mia wysoko jak
teraz, czy te jest jak mwiem, e wtedy za krotki amorek?
Jak w ogle wyliczy potrzebn dugo dogbones? Tylko przymierzajc? Rozumiem,
e z odpuszczonym napiciem wstpnym?

Jak jest amor krtszy to dogbones te musza by krtsze zeby zachowa
poprzedni/waciw wysoko sioda.
Zazwyczaj przeoenie na dwignie jest pomidzy 3 a 4, jak masz amor krtszy o
20mm to dogbones powinny by krtsze o jakie 5-10mm.
B12 ma takie sobie zawieszenie wic lepiej eby ty sta wyej ni niej


> BTW. Mam gdzies dogbones od Gixxera 1,1 olejaka. Jak beda Ci podchodzic
> to sa Twoje. DOstalem je z wahaczem a wahacz juz przespawany na dwa amory.

Hmm, tylko wanie jak sprawdzi, czy przypasuj.

Zmierzy?

Pozdro,

Krzysiek
7/12

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7

19/02/2007 15:35

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> #_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

> Jeli su tylko regulacji, to po kiego przerabia? Bdzie mia wysoko jak
> teraz, czy te jest jak mwiem, e wtedy za krotki amorek?
> Jak w ogle wyliczy potrzebn dugo dogbones? Tylko przymierzajc? Rozumiem,
> e z odpuszczonym napiciem wstpnym?

Jak jest amor krtszy to dogbones te musza by krtsze zeby zachowa
poprzedni/waciw wysoko sioda.
Zazwyczaj przeoenie na dwignie jest pomidzy 3 a 4, jak masz amor krtszy o
20mm to dogbones powinny by krtsze o jakie 5-10mm.
B12 ma takie sobie zawieszenie wic lepiej eby ty sta wyej ni niej

Dalej nie kumam idei tych dogbones. Czemu one su? Nie pozwalaj si
rozcign amortyzatorowi? Czyli jeli odciymy dup, to dogbones nie pozwalaj
amortyzatorowi na cakowite rozcignicie i czym krtsze to tym w mniejszym
zakresie bdzie pracowa amorek? To jedyna rola?

> > BTW. Mam gdzies dogbones od Gixxera 1,1 olejaka. Jak beda Ci podchodzic
> > to sa Twoje. DOstalem je z wahaczem a wahacz juz przespawany na dwa amory.
>
> Hmm, tylko wanie jak sprawdzi, czy przypasuj.

Zmierzy?

A zmierz, jeli nie kopot.

Jarecki

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8

19/02/2007 16:56

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

Dalej nie kumam idei tych dogbones. Czemu one su? Nie pozwalaj si
rozcign amortyzatorowi?

Nie. Dogbones sa czescia systemu dzwigni w ukladzie tylnego zawieszenia.
Przenosza ruchy wahacza, poprzez dzwignie posrednia, na amortyzator.
Zobacz swoim B12 jak to jest zbudowane a po chwili zrozumiesz o co chodzi :)

W skrocie jest tak:

Amor u dolu (czasem od gory) przymocowany jest do aluminiowej dzwigni, na jednym jej koncu. Drugi koniec dzwigni przymocowany jest do ramy motocykla. Dzwignia w swojej osi zamocowana jest, przy pomocy dogbones do wahacza.

Tu masz ,tak na szybko znaleziony, wahacz do GS500. W B12 wyglada to prawie identycznie.

http://tinyurl.com/25waad


--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products)

9

19/02/2007 16:13

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

> Dalej nie kumam idei tych dogbones. Czemu one su? Nie pozwalaj si
> rozcign amortyzatorowi?

Nie. Dogbones sa czescia systemu dzwigni w ukladzie tylnego zawieszenia.
Przenosza ruchy wahacza, poprzez dzwignie posrednia, na amortyzator.
Zobacz swoim B12 jak to jest zbudowane a po chwili zrozumiesz o co chodzi :)

W skrocie jest tak:

Amor u dolu (czasem od gory) przymocowany jest do aluminiowej dzwigni,
na jednym jej koncu. Drugi koniec dzwigni przymocowany jest do ramy
motocykla. Dzwignia w swojej osi zamocowana jest, przy pomocy dogbones
do wahacza.

Tu masz ,tak na szybko znaleziony, wahacz do GS500. W B12 wyglada to
prawie identycznie.

http://tinyurl.com/25waad

Patrz na te zdjcie, jakie fiszki i nie mog sobie tego wyobrazi. Musz
rzeczywicie lukn na ywo :-)

Jarecki

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10

20/02/2007 08:45

Kuczu #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# napisa(a):

Patrz na te zdjcie, jakie fiszki i nie mog sobie tego wyobrazi. Musz
rzeczywicie lukn na ywo :-)

Mam Cito narysowac ?? ;)



--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
GSX Big Block 65 cui (666 Products) + BMW K100 Basic

11

19/02/2007 19:31

Bandit 400 krsmNOSPAM@op.pl

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Zmierzy?

A zmierz, jeli nie kopot.

Chtnie, tylko e ja ani B12 ani 1100 nie mam.
Co najwyej 750W jak jeste zainteresowany ;)

Pozdro,


--
Krzysiek
7/12

12

19/02/2007 19:31

Bandit 400 krsmNOSPAM@op.pl

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# wrote:

Zmierzy?

A zmierz, jeli nie kopot.

Chtnie, tylko e ja ani B12 ani 1100 nie mam.
Co najwyej 750W jak jeste zainteresowany ;)

Pozdro,


--
Krzysiek
7/12

13

19/02/2007 14:51

Bandit 400 krsmWYTNIJTO@op.pl

Jarecki_B12 napisa(a):

2002 rok, wic MK2. Od GSXRa to wiem, e pasuj, ten jest, jak pisaem od RFy.

Do 2G najlepszy jest z Busy, albo z 1000 (o ile mocno odchudzisz sprzeta lub
dasz twardsz spryn).

Z RF bdzie za krtki i musiaby przerabia/robi nowe dogbones.
Z RF/olejowych GSXR to do 1G si nadaj.

Pozdro,

Krzysiek
7/12

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14

19/02/2007 15:09

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> Jarecki_B12 napisa(a):

> 2002 rok, wic MK2. Od GSXRa to wiem, e pasuj, ten jest, jak pisaem od RFy.

Do 2G najlepszy jest z Busy, albo z 1000 (o ile mocno odchudzisz sprzeta lub
dasz twardsz spryn).

Z RF bdzie za krtki i musiaby przerabia/robi nowe dogbones.
Z RF/olejowych GSXR to do 1G si nadaj.

Tylko e wanie trafi mi si od RFy, nie od GSXRa :-)

Jarecki

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15

19/02/2007 15:12

#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jarecki_B12 napisa(a):

Tylko e wanie trafi mi si od RFy, nie od GSXRa :-)

No to porwnaj masy sprztw, bdziesz wiedzia czy to wogle ma sens.
A potem zrb nowe, krtsze dogbones.

pozdro,

Krzysiek
7/12

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





na górę