2-suw czy 4-suw ??

J.S #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Przymierzam si do zakupu skutera, brat ma Honde z silnikiem 4 suwowym
/Foresight 250cm3/ w tej samej "budzie" ale z silnikiem 125 cm3 i 2 suwowym
wystpuje Honda Phanteon. Pomijajc rzecz oczywist jak osigi jaki silnik
polecacie? Nie zaley mi na szybkoci i przypieszeniu ale raczej na
bezawaryjnoci i koszcie ewentualnych napraw.....

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

J.S napisa(a):
[...]

No ale co konkretnie chcesz porownywac? :)
Jezeli silniki pracujace w podobnych masowo skuterach, z automatycznym sprzeglem i bezstopniowa skrzynia biegow, z ktorych jeden jest 4T 250ccm, a drugi 2T i 125ccm, to wszelkie zasdy mowia, ze ten 4T bedzie dluzej zywotny i ogolnie mniej zuzywajacy sie.

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

J.S #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "zbigi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> napisa w
wiadomoci news:etuko4$gb6$1news.onet.pl...
J.S napisa(a):

--
No moe nie okreliem si jasno: Phanteon jest oglnie taszy, obecnie
rozwaam oferte na Foresigtha i Phanteona, rznica jest 1000,00 na korzy

Marcin #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

sluchaj po pierwsze na co ty patrzysz?? 125 i 250 to jedno zuycie paliwa ok
3l. Do 2 sowa dolicz olej i ogulnie silnik szybciej sie sypie. 4 z 250 pod
mask mona ju pochulac te 120 - 140. Ale tu tez nie o prdko hodzi. Byle
greczka i marne 125 wysiada. Takie realia. a 1k pln dla jednego duza
roznica dla drogiego mala. Jak chodzi o nowy to nie ma sie co zastanawia
tylko 4t

Andrzej Lawa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com

Marcin napisa(a):
[...]

Ty si zlituj i przesta masakrowa (i to ze szczeglnym okruciestwem)
jzyk ojczysty...

[...]

No bo uogolnie silniki 2T sa tansze kosztem mniejszej trwalosci :)
Jezeli ten 1000 stanowi raptem 10% kwoty, to ja osobiscie kupowalbym motocykl z silnikiem 4T. Bo lubie, a i tak musialbym wziac kredyt, wiec bez roznicy :)
Zuzycie paliwa powinno byc podobne, a tutaj nawet ciut mniejsze w przypadku silnika 4T tak samo obciazanego. (Wyjatkiem moze byc sytuacja, w ktorej skuter bedzie uzywany do dynamicznej jazdy przez nastolatka wagi muszej ;)) No i odpadaja koszty oleju do mieszanki. Wiec warto policzyc (ja sie na tym nie znam) jak szybko zamortyzuje nam sie wyzsza cena zakupu. Oczywiscie mozna jeszcze porownywac koszty okresowej obslugi technicznej, ogumienia (moze sie okazac, ze "ta sama buda" z wiekszym silnikiem postawiona jest na drozszych kapciach) itepe. Legalisci moga jeszcze wziac pod uwage aspekt wymaganych uprawnien (A v A1) ;)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Roman Niewiarowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 22.03.2007 zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> napisa/a:

No bo uogolnie silniki 2T sa tansze kosztem mniejszej trwalosci :)

Maja tez przewaznie wiecej mocy z tej samej pojemnosci.
Ja bym sie jednak sklanial do silnika 2T, koszty ew remontu sa smiesznie
niskie.

Kobieta, ktora przynosi rankiem piwko na kaca jest
nie tylko madra ale i piekna! (c) ChWK
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '06, blue STringi '00, tfu jamacha tfu dt tfu 125

zbigi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl

Roman Niewiarowski napisa(a):
Dnia 22.03.2007 zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> napisa/a:

No bo uogolnie silniki 2T sa tansze kosztem mniejszej trwalosci :)

Maja tez przewaznie wiecej mocy z tej samej pojemnosci.

Slusznie zauwazyles, ze z tej samej pojemnosci :)

Ja bym sie jednak sklanial do silnika 2T, koszty ew remontu sa smiesznie
niskie.

A proszemciem bardzo - ty sobie kup tego 2T 125ccm, a ja tego 4T 250ccm. :) Oczywiscie czysto hipotetycznie :)

Nowy Janw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

MichalS michsmal.WYTNIJ@gazeta.pl

Odbierasz cos na priva? Odezwij sie, mam newsa dla Ciebie.

MichalS.

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Roman Niewiarowski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia 22.03.2007 zbigi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.Polszcze.pl> napisa/a:

Slusznie zauwazyles, ze z tej samej pojemnosci :)

No ;)

A proszemciem bardzo - ty sobie kup tego 2T 125ccm, a ja tego 4T 250ccm.
:) Oczywiscie czysto hipotetycznie :)

Dopra, ale niech te motury beda na skraju wykonczenia silnikowego. ;)

PS. chodzilo mie o to ze wolalbym 250 2T ;)
--
[...]

wiadomoci news:etumd9$n2a$1news.onet.pl...
J.S napisa(a):
[...]

No w tym przypadku 125 to koszt 3500 a 250 okoo 4500-5000.... wic jakie
25% :)

[...]

Sugerowabym najpierw "przymierzy" si do obu oraz bardzo dokadnie
sprawdzi stan techniczny.

Oglnie, jak pisali inni: 4-suw bdzie trwalszy ale w razie czego remont
jest wikszym problemem, a 2-suw zuyje si sporo szybciej ale za to
jego remont jest do prosty.

Inna sprawa, e w przypadku m.in. tych modeli czci jest od diaba i
ciut-ciut, a "remont" silnika mona sprowadzi do wymiany ewentualnych
zuytych czci na np. czci od Malossiego.

Zwaywszy, e regulacja luzw zaworowych w Foresighcie jest bardzo
sympatycznie uatwiona (reguluje si dwigienkami na zewntrz cylindra -
nie trzeba nic rozbiera... zdejmowania paru plastikw nie licz ;) )
jakbym mia wybra ponownie to (zakadajc identyczny stan techniczny)
wybrabym 4-suwa. Pomijajc cechy silnika (o ile nie jest zajechany a Ty
nie jeste kurierem pojedzisz wiele lat nie robic w silniku nic poza
zmianami pynw, ewentualn regulacj zaworkw i wiec oraz pilnowaniem
stanu paska i rolek; o zapachu sie nie wypowiem, bo niektrzy lubi
aromacik 2-suwa ;) ) Foresight ma znakomite gwne wiata. Pantheon - w
sumie nie wiem, ale na oko wygldaj mizerniej.

na górę