[pogaduchy] pochwal

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

dzi zapisaem si na kurs kat. A, od 6 lat mam B, duo jezdizem rowerem wyczynowo (zjazd, i freeride).
Wiem, e to wszystko bardzo pomoe mi w opanowaniu sprzetu. Z reszt nigdy nei mialem problemw z pojazdami roznej maci, a styczno z motycyklami ju miaem.
Ale jestem taki szczesliwy, e czuj sie jak bym mia znow 18 lat  ;]
Pewnei czytajc to powracaj Wasze wspomnienia z kursu i egzaminu?
Moze masie jakies ciekawe historie lub rady z tym zwizane.
Wprawdzie jazdy zaczn si od marca, ale ja ju usiedziec nie mog i przegladam oferty motocykli (bede celowa w cos typu bandit, ok500ccm, itp, eby nei miao za duo mocy bo problemow nie szukam:)

RaF20v raf20v@WYTNIJo2.pl

he
ja mam podobn sytuacj, tylko mi ju w garau Intruder m800 stoi
na kurs ju chodz i te nie mog si doczeka pierwszej jazdy moim motorem

pzdr
raf20v

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

Uytkownik "RaF20v" <raf20v@WYTNIJo2.pl> napisa w wiadomoci news:fpn4m6$58o$1nemesis.news.tpi.pl...
he
ja mam podobn sytuacj, tylko mi ju w garau Intruder m800 stoi
na kurs ju chodz i te nie mog si doczeka pierwszej jazdy moim motorem

nie wiem co lepsze, nie miec moto, czy miec i nie moc nim jezdzi ;/
A ty juz jezdzisz po placu? mi powiedzieli ze od marca mozna...

RaF20v raf20v@WYTNIJo2.pl

A ty juz jezdzisz po placu? mi powiedzieli ze od marca mozna...

jeszcze nie, ale na dniach mam si umowi :)

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

Uytkownik "RaF20v" <raf20v@WYTNIJo2.pl> napisa w wiadomoci news:fpn5vt$88f$1nemesis.news.tpi.pl...
A ty juz jezdzisz po placu? mi powiedzieli ze od marca mozna...

jeszcze nie, ale na dniach mam si umowi :)

u mnie jest szansa ze jazdy zaczna sie szybciej, jak pogoda pozwoli, ale to itak juz 23 luty wiec tak czy tak do jezdzenia neidaleko ;)

Marcin #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

nie wiem co lepsze, nie miec moto, czy miec i nie moc nim jezdzi ;/
A ty juz jezdzisz po placu? mi powiedzieli ze od marca mozna...

Rozumiem, e sa szkoy, ktre nie ucz zim?? Dziwne. Ja zaczem kurs w
styczniu, skoczyem w lutym i byo ok :-)

Lukasz Lechowicz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

metalbeast wrote:
dzi zapisaem si na kurs kat. A, od 6 lat mam B, duo jezdizem rowerem wyczynowo (zjazd, i freeride).
jakis trynd czy cos?? ;)
sposrod znajomych freeridowo rowerowych ostatnio spora czesc na moto enduro sie przesiadla :)

Pzdr
Luc

tez jeszcze przed kursem ;)

Fox #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Lukasz Lechowicz pisze:
metalbeast wrote:
[...]

O ironio!:D Ja jezdze w trialu od x lat - sport dosc stacjonarny (w sensie nie o predkosc tu chodzi), a kupuje GSX-Ra... Nijak te dwie dyscypliny pasuja do siebie. W teorii powinienem kupic motor trialowy (z czasem pewnie i tak bedzie:-P). Czlowiek z wiekiem zmienia preferencje najwidoczniej. Pamietam jak jezdzilem w FR i zawsze balem sie tych predkosci... Ale w koncu trzeba zwalczac swoje leki:-)

tez jeszcze przed kursem ;)

Juz dawno po, w oczekiwaniu na motr:-)

Bartek

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

jakis trynd czy cos?? ;)
sposrod znajomych freeridowo rowerowych ostatnio spora czesc na moto enduro sie przesiadla :)

bo wiesz jak to jest, jezdzi sie rowerem wyczynowo, jest coraz fajniej, pakuje sie grub kase w sprzet, az dochodzi sie do penej zjazdowki, z dobrymi hamulcami, zawieszeniem itp, ktora wazy ponad 20kg i nagle staje sie tego za mao, bo taka zjazdowke to trzeba gdzies rozpdzi - gdzie ? w grach.
A jak sie nie mieszka w gorach ?:( no i jeszcze kwestia zapychania szpeja na gre. z wiekiem robi sie coraz bardziej ucizliwe to wszystko.
w zasadzie juz zeszly sezon skreslilem z jazd ekstremalnych a wozenie dupska zjazdowk to meczaca sprawa.
Poprostu chce na motocykl juz i tyle.

Jakub Mikusek niusy@WYTNIJ.mikusek.org

On 2008-02-22, metalbeast <psych@SPAMmaster.pl> wrote:
(...)
Pewnei czytajc to powracaj Wasze wspomnienia z kursu i egzaminu?
Moze masie jakies ciekawe historie lub rady z tym zwizane.

Na pierwsz lekcj przyjechaem swoim moto i instruktor kaza mi
spierdala i nie pokazywa si do czasu gdy bd mia egzamin.
Pniej omwilimy wiata, zrobiem slalom i semk i zdaem za
pierwszym. ;]

Powodzenia!
J.

--
Ewolucja - XV125 -> GN125 -> F650GS -> ? - jak z mono do stereo
jabber: mick3y (at) histeria.pl gg: 3386899

Karambol #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "metalbeast" <psych@SPAMmaster.pl> napisa w wiadomoci
[...]

Ja mam dobra rade - trzeba sie wyzbyc rowerowych odruchow tj, przechylania
moto kiedy chcesz go dosiasc i utrzyywanie pionu zawsze podczas manewrow -
to sie przyda:)

Karambol
KTM LC4 EGS-E 620
http://www.youtube.com/profile?user=MarcinKabat

Fox #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Karambol pisze:
Ja mam dobra rade - trzeba sie wyzbyc rowerowych odruchow tj, przechylania moto kiedy chcesz go dosiasc i utrzyywanie pionu zawsze podczas manewrow - to sie przyda:)

Ja co prawda jezdze w trialu i XC (kiedys tez FR), ale zawsze staralem sie caly rower przechylac w miare mozliwosci... pewnie zalezy od stopnia zaawansowania, normalnie jak na motorze:D:D

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

Ja mam dobra rade - trzeba sie wyzbyc rowerowych odruchow tj, przechylania
moto kiedy chcesz go dosiasc i utrzyywanie pionu zawsze podczas manewrow - to sie przyda:)

ale jak sie jezdzi zjazdowk, ktora swoje way i jest wysoko zawieszona to tez przy malych predkosciach sie nie przechyla bo mzona wywinc ora. tyle ze jeden nawyk z rowerw mozna skresli, aczkolwiek moze byc ciezko - podpieranei sie stop przy glebach parkinogowych, wiekszosc ktorych znam, koczya ze zwichnieciami lub zamaniami ;/

Monster #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "metalbeast"  napisa w wiadomoci

[...]

Musi sabe koczyny mieli albo w klapkach jezdzili:-)
Zdayo mi si wiele razy odbija z nogi,jak na razie caa,ale przynajmniej
to gleb duuo mniej:-)
Jak si nog nie podeprzesz do przywalisz mocniej i te sie mona poama

Monster
BMW R1100S

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

metalbeast pisze:

Ale jestem taki szczesliwy, e czuj sie jak bym mia znow 18 lat  ;]
Ja mam prawko kat A od 97 roku :> a swoj moto od ... 2 tygodni :> wybor pad na CBF500. P rodziny powiedziao mi e jestem nienormalny a druga poowa gorczkowo pytaa kiedy ganikowe ;)))

Pewnei czytajc to powracaj Wasze wspomnienia z kursu i egzaminu?
Ja zdaem za drugim razem - pierwszym nie zdaem bo nie zatrzymaem si przed linia na placu ktora ledwo bya widoczna i deszcz pada - poda pogoda...bya. Moze instruktorowi nie chciao si jechac na miasto i dlatego wszystkich obla wtedy. Drugim razem byo juz lepiej ale jak wyjechalimy na miasto - 2 motorki i za nami egzaminator to spapra nam si interkom i nie syszelimy gdzie mamy jecha, po za tym dwa razy go zgubilismy i czekalismy na niego na przystanku :> jak sie zgubi drugim razem to wrocilismy do osrodka a on dotar po 5 minutach wkurzony tak ze okulary mu spaday jak sie na nas wydziera ale zaliczy :> ogolnie luzik... :P

Co do jazd to miaem na WSK :> zajefajny motocykl czuem si jak by mnie cofneo o 20 lat wstecz :) ale do nauki bardzo fajny.

Pozdro
Rafa
CBF500

G.S. "Polo" #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Co do jazd to miaem na WSK :> zajefajny motocykl czuem si jak by mnie
cofneo o 20 lat wstecz :) ale do nauki bardzo fajny.

a ja jazdy robiem na Misku 125 cm3

a zgzamin w MORDzie by wtedy na Simsonie S51 wersja enduro

ale to dawno byo

Polo

McGregor grzechryba(usun)@wp.pl

Uytkownik "metalbeast" <psych@SPAMmaster.pl> napisa w wiadomoci
dzi zapisaem si na kurs kat. A,

Ja swoje prawko na moto robiem w 1982 roku. Tak to nie pomyka:-) Wtedy nikt nie uczy jazdy na motocyklu. Uczono tylko jak puci sprzgo, ruszy i kiedy rk wycign, sygnalizujc skrt. adnych porad typu, ktrej klamki uywa przy hamowaniu, czy te jakichkolwiek porad z jazdy motocyklem. Jazda tylko i wycznie po placu, przed egzaminem moe ze 3 jazdy byy po par minut. Chcecie wiedzie na jakim sprzcie?:-) Czarna mier - WSK125. Motorki to byy takie padliny, e jedzi tym po ulicach by si nie dao. Po otrzymaniu prawka wybr moto by niewielki. Z nowych dostpne byy WSK125, MZ ETZ250, MZ TS150, Jawa 350, CZ 350. eby je kupi trzeba byo sporo kasy i troch szczcia, by je wyledzi w sklepie. O japocach wtedy mozna byo tylko pomarzy. Widziao si czasem na ulicy raz, moe dwa razy w roku jak Hunde czy Yamahe. Ogldao si j jak western w kinie nocnym:-) Duzy, a nawet bardzo duy wybr by starych motorkw. Wystarczyo skoczy na pierwsz lepsz wichur i praktycznie u kadego chopa byo jakie moto. Byo tego kupa caa - Simsony Avo Sporty, Ie, MK, Junaki, K750, Pannonie. Praktycznie wszystko co kto sobie zyczy. Wtedy kupowao si starego sprzta na chodzie - musia pali, nikomu nie chciao si zbytnio grzeba. Kupilimy z koleg junaka w worku, z przebiegiem 28 km. Nie kkm, tylko km:-) Po zoeniu go do kupy i pochromowaniu paru detali, wszystkie patrole drogwki zatrzymyway go tylko po to by pooglda starego nowego junaka. Wracajc do tematu prawka, i nauki jazdy na moto. Ot, jak pisaem, nikt nie uczy jazdy, mcio si to natychmiast na ulicy. Po zakupie etezety 250 ccm, wielu chopakw wtedy bez najmniejszych umiejtnoci jazdy skoczyo w piachu. Wielu do dzi jedzi na wzkach. Z ciekawostek z kursu powiem, e wtedy "uczono" e nie wolno uywa przedniej klamki w moto. Tylko i wycznie ty. Przd sobie jest bo jest, bo tego wymagaj przepisy:-) Sorki za dugie przynudzanie, ale tak mnie wzio na wspomnienia. Pozdrawiam.

--
McGregor
Buma F650 '96

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

jest bo jest, bo tego wymagaj przepisy:-) Sorki za dugie przynudzanie, ale tak
mnie wzio na wspomnienia. Pozdrawiam.

ciekawy kawa historii, milo o tym poczyta, ale nie chciabym tego przerabiac na sobie. Nie hamowac przednim hamulcem - to brzmi jak jakas abstrakcja, bo wiadomo ze to najskuteczniejszy hamulec, tylko trzeba go umiec uywac. Ale i tam pewnei po czasie sami dochodzilicie do tego. Mam nadzieje ze na kursie nikt mi takich glupot wciska do gowy nei bedzie ;]
Korci mnie eby juz wsiasc na moto i sprobowac, jak moje umiejetnosci jazdy przeloa sie na motocykl, jak mialem 16 lat jezdzilem w lokalnym klubie motocrossowym i ok 2 sezony tam zjedziem tam wyjezdizlem, ale to bylo dawno i nie wiem co mi zostalo :) mam nadzieje ze nei bede sie mota na motocyklu tylko od rauz przejd do rzeczy - czyli nauki manewrw.
A teraz moge popatrzec za okno i sie pomczy mysl jak to milo jest jecha kretymi drogami przez lasy, ktorych w okolicy nie brakuje. Wcale nie chce szybko, chce poprostu to poczu ;]

[...]

Raczej bdzie,rozmawiaem na ten temat ostatnio ze znajomym na szczcie
byym instruktorem,oczywicie wg niego i wikszoci betonu "zasadniczym
hamulcem jest hamulec tylny,hamulec przedni spenia tylko rol
pomocnicz..." i nie wytumaczysz debilowi e ma pogldy sprzed 40-stu
lat,przecie on ma wksice wyranie napisane...

Monster
BMW R1100S

[...]

oo reeety.... zobaczymy jak u mnie bedzie :) dadz mi moto bez hamulca :P

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

na domiar zego, wiecie co sie stao??
kole z garau naprzeciwko, wyprowadzi wszystkei 4 motocykle ;/ i tak od godziny juz co sobie robi przy nich, do tego zacza jednym jezdizc w te  i we wte !
ja zwariuje ;[

The_EaGle #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

metalbeast pisze:
[...]

To zeby ci troszke jeszcze popsuc kri ;)
Ja dzis wybralem sie na przejadzke - temp jak widac byla dodatnia, suchy asfalt ale wiatr momentami byl taki ze zwalnialem do 60km/h zeby panowac
nad moto. Pocwiczylem sobie przeciwskrety na trasie Grjec-Warka woj mazowieckie - nawierzchnia super i sporo zakretow. Wszystko przy spokojnej predkosci. :>
Pozdrawiam
Rafa
CBF500

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

nad moto. Pocwiczylem sobie przeciwskrety na trasie Grjec-Warka woj
mazowieckie - nawierzchnia super i sporo zakretow. Wszystko przy spokojnej predkosci. :>

grrr :] juz bardziej sie zdoowa nie mona, bo jak jezdizlem autem po meiscie naliczylem 5 motocykli , jeden z nich przejecha sobie miedzy autami na wiatach, koo mnie... eh

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

ja zwariuje

Nie to, zebym chcial Cie dobic - wiesz ile trwa cala procedura na
prawo jazdy kat. A (od rozpoczecia kursu do ostatniego egzaminu)? Jak
nie wiesz to lepiej nie sprawdzaj - mozna sie zalamac (przynajmniej
na przykladzie WRC).

Sebastian S.

Janusz A. Urbanowicz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Seba <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> writes:

[...]

u mnie jak na razie pol roku, a bedzie wiecej

=alx
--
JID: #_USUN_TO_@_USUN_TO_#
PGP: 0x46399138

Fox #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Seba pisze:
[...]

Ja zapisalem sie na kurs i na egzamin od razu - ale to glownie dzieki temu ze u tego samego pana kiedys zdawalem na kat. B:) Teoria+praktyka (wraz ze zdaniem egzaminu) zajelo mi niecale 3 tyg (termin mialem na listopad, ale co dziennie chodizlem do pani do okienka i w koncu znalazl sie wolny termin we wrzesniu:)). Na motorze kursowym wyjechalem moze 10h-12h wiecej juz mi sie po prostu nei chcialo. No bo ile mozna walkowac w kolko te semki?!

Pozdrawiam,
Bartek

metalbeast psych@SPAMmaster.pl

Uytkownik "Seba" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:Xns9A4DD13A56D#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
[...]

wiem... moja dziewczyna w tamtym roku zapisala sie przed wakacjam i wyobra sobie, e nie zdazyla na egzamin! ;/
da tego ja juz za wczasu zapisalem si teraz, zeby nei zostac z rek w nocniku.
Z tego co sie dowiadywalem to moe na koneic wakacji bede mia prawko w rku. Nie wiem jeszcze jak to wyglada bo mam obecnie B i moze to dopisywanie kat A cos opozni czy jakos tak...eh
Poki co staram sie nie nastawia na nic. Poprostu zdam i o reszte bede sie martwil pozniej. Motocykla nei mam na razie i nie kupuje, eby si nie dobija dodatkowo. bedzie jak bedzie,  jesli nawet zdam prawko okolo wakacji to nie wiem czy nei poczekam z kupnem sprzeta do zimy. Nic na wariata a ceny w sezonie wyraznie rosn.

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sun, 24 Feb 2008 13:49:37 +0100, metalbeast <psych@SPAMmaster.pl> wrote:

[...]
wiem... moja dziewczyna w tamtym roku zapisala sie przed wakacjam i  wyobra sobie, e nie zdazyla na egzamin! ;/

No, ja zaczem w marcu i zdaem we wrzeniu. Ale
jakbym mia to robi jeszcze raz, to bym na pewno nie zdawa
w WORD w Warszawie (3 tygodnie czekania na egzamin teoretyczny
i 3 tygodnie czekania na praktyczny) tylko gdzie, gdzie mog
si zapisa i po tygodniu czy dwch zda teori i praktyk razem.

Leslie
--
Leszek "Leslie" Karlik

On 2008-02-25, Leszek Karlik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

A wanie - znasz co gdzie si krcej czeka? W Radomiu 5-6 tyg teoria i
tyle samo praktyka.

Pozdrawiam,
Jakub

--

Kate #_USUN_TO_@_USUN_TO_#NOSPAM_o2.pl

A wanie - znasz co gdzie si krcej czeka? W Radomiu 5-6 tyg teoria i
tyle samo praktyka.

W WORDzie w Lublinie na egzamin czekasz 3tyg, jednoczesnie po zdaniu teorii mozesz zrobic praktyke, na prawko czekasz.... troooche dluzej.

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

to bym na pewno nie zdawal
w WORD w Warszawie (3 tygodnie czekania na egzamin teoretyczny
i 3 tygodnie czekania na praktyczny) tylko gdzies, gdzie moge
sie zapisac i po tygodniu czy dwoch zdac teorie i praktyke razem

W WRC pod koniec tamtego roku czekalem prawie po miesiacu na kazdy z
egzaminow - jakas madra glowa wymyslila, za akurat na kat. A
egzaminow  (teora + praktyka, tak jak to jest mozliwe np. zdajac na
kat. B), nie mozna zdawac w jednym dniu.

Sebastian S.

Crash #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Fri, 22 Feb 2008 18:18:56 +0100, na pl.rec.motocykle,
obywatel(ka) metalbeast wypowiedzia(a) takie oto sowa:

dzi zapisaem si na kurs kat. A, od 6 lat mam B, duo jezdizem rowerem
wyczynowo (zjazd, i freeride).
Kat B robiona 14 lat temu A w zeszym roku

Moze masie jakies ciekawe historie lub rady z tym zwizane.

Mi gociu poleci zrobi w ten sposb, e eby nie czeka 2-3 miesice za
egzeminem ( w Poznaniu) kaza mi si i zapisa na teori z zaraz po tym
na praktyk. I w ten sposb teoria bya za tydzie a jazdy 2 tygodnie
pniej. Czyli wszystko z odbiorem papieru trwao dobry miesic.

Wprawdzie jazdy zaczn si od marca, ale ja ju usiedziec nie mog i
przegladam oferty motocykli (bede celowa w cos typu bandit, ok500ccm, itp,
eby nei miao za duo mocy bo problemow nie szukam:)

Na pierwszy moto sprawiem sobie XJ 600 czsto polecan przez ludzi na
pierwsze moto. Stoi ju  czeka na mnie. Z uwagi na chorob myl e j
przyprowadz w przecigu 2 tygodni, eby na wita ju bya ;)

Jak zobaczyem ile dzisiaj ludzi ju na gratach jedzio to te mnie ju
chol**a braa ;)

Crash
GG:234348

na górę