[d

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witajcie!

Ostatni tydzie spdziem dokadnie czytajc archiwum w temacie rednich nakedw miejsko-turystycznych, dwosobowych. Chodzi o wszystkomajce, wszdziejedace, wygodne, pikne, szybkie, dwosobowe nakedy. Innymi sowy rednie UJM ;-)
Archiwum to ogromna baza wiedzy, pozostaje jednak (jak zawsze) kilka wtpliwoci.

Przede wszystkim prosibym o zweryfikowanie poprawnoci danych co do masy motocykla w stanie gotowym do jazdy (zalany). Wyliczyem j dodajc do masy "suchej", pojemno zbiornika paliwa. W olejakach moe to oznacza, e sporo si pomyliem.

Oto tabelka porwnawcza, moe si komu przyda:

               | KM    | Nm    | kg    |zalany  |KM/1kg
-- -- -- -- -- -- -- +-- -- -- -+-- -- -- -+-- -- -- -+-- -- -- -- +-- -- -- --
S GSX 750     | 86    | 67    | 201   | 219    | 0.393
H CB 750      | 73    | 62    | 215   | 235    | 0.311
K Zephyr 750  | 68    | 54    | 204   | 221    | 0.308
K ZR-7        | 76    | 63    | 202   | 224    | 0.339
S B6          | 78    | 54    | 208   | 228    | 0.342
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Minusy i plusy modeli, na podstawie archiwum
Suzuki GSX 750
+ wygld, moc, masa, cena, niezajedalny i legendarny olejak, zdatny do turystyki
- nie odnotowaem, poza 'nie Honda'.

Honda CB 750 Seven Fifty
+ Honda, brak regulacji zaworw, niezajedalny silnik, popularny model, wzorowy preclobike, dwosoobowy turystyk
- masa, wiek, nieco podstarzaa konstrukcja, moc

Kawasaki Zephyr 750
+ wygld, wygld, wygld, bardzo dobry niezajedalny silnik
- Kawasaki, czste i dokadne przegldy?, niska moc i moment

Kawasaki ZR-7
+ dobre zawiechy, bardzo dobry i prosty silnik
- obowizkowe gmole, Kawasaki

Suzuki Bandit 600
+ niezajedalny olejak, bardzo popularny model, cena, wietny turystyk w wersji z owiewk, wzorowy preclobike
- zawieszenia do natychmiastowej wymiany, stara konstrukcja, spalanie, wymagane wysokie obroty, Suzuki

Hornet6 i Duca Monster6 nie wpady do zestawu, bo jako mi nie pasuj do zastosowa.

-- -- -- moje obserwacje, czyli po co to pisz -- -- --

Wis tak ;-)
GS 500 to wietna maszynka, ale kiedy si znudzi ;-) W zwizku z tym, przystpiem do wyszukiwania godnego nastpcy, o nastpujcych cechach
1. dowiezie mnie codziennie do pracy w Warszawie (korki)
2. pozwoli mi wraz z pasaerk komfortowo zwiedzi Polsk a moe i mniejszy fragment Europy
3. bdzie dobrym kandydatem do przesiadki z GS 500 po 1,5 sezonu (czyli ~wrzesie 2007, po ok 15k km). A moe i wczeniej.
4. bdzie piknym UJM

To co pisalicie w archiwum o GSX1400 itp big-bikeach skutecznie wyleczyo mnie z mylenia o nich jako o drugim motocyklu. Za szybkie, za ciekie, wymagaj za duo dowiadczenia, wkadu finansowego i rozumu.

Z powyszego zestawienia, na zwycizc wyrasta Suzuki GSX 750 Inazuma. Przede wszystkim ze wzgldu na nisk mas, dynamik i wygld. Co ciekawe, zestawienie big-bikew rwnie wygrywa GSX 1200 ;-)
Konkurenci maj albo wysz mas (CB 750) albo wymagaj tuningu
i dowiadczenia (B6). Kawasaki s bardzo fajniusie, jednak zephyrowi brakuje mocy a ZR-7 ju nie jest taki pikny jak Inazuma (ale i tak ma drugie miejsce;).

Z drugiej strony, gdy patrzy si na tabelk, rnice nie s dramatyczne.

Seria nakedw GSX bya jeszcze niedawno w produkcji, wic chyba udaoby si wyrwa co w dobrym stanie i roczniku?

Co sdzicie o takim wyborze? Osobicie krytycznie oceniam swoje umiejtnoci a dowiadczenie na GS500 wskazuje na to, e brak owiewki to wielka zaleta a nie wada. Niby dostosowuj tempo do katamaranw (nawyki ze Skody Favorit ;-), ale czasem jak mi co palnie....

Inne opcje jakie stoj przede mn:
1. tuning GS 500 (rejet, wydech, kanapa)
2. motocykl z owiewk: XJ 600?
3. Wasza propozycja

Jeli doczytae dotd, bardzo dzikuj!
--
fv
Zuzia GS 500

fv napisa(a):
[...]

Tee... Co Ty tak tabelkujesz wszystko ? W motocyklach liczy sie fun jaki Ci daja a nie suche liczby. Obejrzyj kilka moto, dotknij, przysiadz sie i wtedy wybieraj.

GSX Big Block 65 cui (666 Products)

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2006-10-29 12:20:50 +0100, fv <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

[...]

A w nie-olejakach olej nic nie wazy?

K Zephyr 750  | 68    | 54    | 204   | 221    | 0.308

Powinno byc: 72KM i 58 Nm.

Zreszta jak juz tak patrzysz po danych katalogowych, to zwroc uwage gdzie ta moc i moment sa dostepne, choc i tak sama wartosc obrotow niewiele mowi, istotny jest przebieg ich krzywych.

Honda CB 750 Seven Fifty
+ Honda, brak regulacji zaworw, niezajedalny silnik, popularny model, wzorowy preclobike, dwosoobowy turystyk
- masa, wiek, nieco podstarzaa konstrukcja, moc

Rozwin co rozumiesz przez "nieco podstarzaa konstrukcja"? I co to za wada? Owszem Sevenka ma ich pare, ale najpowazniejsza, gdzie nieco odstaje od Kawy i Suzy jest w sumie tylko zawieszenie. No i brak wskaznika paliwa ;-)

Kawasaki Zephyr 750
+ wygld, wygld, wygld, bardzo dobry niezajedalny silnik

Oraz np. rewelacyjne hamulce. Cos kiepsko sie przygotowales ;-)

- Kawasaki, czste i dokadne przegldy?

Czestsze niz co? AFAIR wsyskie tsy maja male przeglady co 6 tys.

Kawasaki ZR-7
+ dobre zawiechy,

No prosze, a ja slyszalem ze przecietne...

bardzo dobry i prosty silnik

Nomen omen niemalze ten sam, co w Zephyrze (z niewielkimi modyfikacjami).

- obowizkowe gmole,

Jak dla mnie, to w kazdym motocyklu sa obowiazkowe ;-)

Kawasaki

I to ma byc wada? No wez...

[...]

Kazdy z tych typow spelnia te wymagania w zupelnosci. Najwiecej miejsca dla kierowcy oferuje Sevenka, Zephyr i Inazuma sa wyraznie mniejsze, choc to bardzo subiektywne wrazenie i odczuwalne raczej dla dragali.

[...]

Z wlasnego doswiadczenia powiem Ci tak: przygotuj budzet i miej 2-3 typy. Kup tego, ktory trafi sie w lepszym stanie lub z najlepszym stosunkiem ceny do wartosci. Nastawiajac sie na jeden model musisz uzbroic sie w duuuuuzp ciepliwosci i byc gotowym na wycieczki po kraju, z ktorych wiekszosc moze okazac sie marnowaniem czasu i pieniedzy. Moim glownym typem tez byla Inazuma, ale poniewaz trafila sie bardzo sensowna Sevenka, nie zasatanawialem sie dlugo. I w sumie nie zaluje, choc i tak pewnie w przyszlym roku ja zmienie ;-)

Z drugiej strony, gdy patrzy si na tabelk, rnice nie s dramatyczne.

Najpierw sie nimi przejedz, albo ustal priorytety (masa, hamulce itp), znajdz wlascicieli i dokladnie pod ich katem przepytaj.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy Adwenczer ;-)
Kawa GT550 na wydaniu

fv #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

de Fresz napisa(a):
Zreszta jak juz tak patrzysz po danych katalogowych, to zwroc uwage gdzie ta moc i moment sa dostepne, choc i tak sama wartosc obrotow niewiele mowi, istotny jest przebieg ich krzywych.

Takie dane nie s dostpne czsto nawet dla nowych motocykli. Bardzo chtnie zobaczybym te wykresy. Znaczy gdzie s, tylko ja znale nie umiem.

[...]

One i tak wszystkie tyle pal, e co 200km na stacj trza zaglda. Gdyby to byo 300 albo 400, to ju by si przyda ;-)

"Podstarzaa" - w sensie, e mnie si wydaje (na oko), e GSX jest nowoczeniejszy :>

Kawasaki Zephyr 750
+ wygld, wygld, wygld, bardzo dobry niezajedalny silnik
Oraz np. rewelacyjne hamulce. Cos kiepsko sie przygotowales ;-)

Z moc SF te palnem niele... nie znam si..

Kawasaki
I to ma byc wada? No wez...

Dla mnie zaleta. Przy odsprzeday - wada.

Z drugiej strony, gdy patrzy si na tabelk, rnice nie s dramatyczne.
Najpierw sie nimi przejedz, albo ustal priorytety (masa, hamulce itp), znajdz wlascicieli i dokladnie pod ich katem przepytaj.

"Przejed" - odpada, nie ma w salonach. Dzikuj za dobre rady, wykorzystam jako argument przy kolejnym spamie na grup ;-)

--
fv
Zuzia GS 500

-Demonos- #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Sun, 29 Oct 2006 12:20:50 +0100, fv <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

               | KM    | Nm    | kg    |zalany  |KM/1kg
-- -- -- -- -- -- -- +-- -- -- -+-- -- -- -+-- -- -- -+-- -- -- -- +-- -- -- --
S GSX 750     | 86    | 67    | 201   | 219    | 0.393

Blisko - zalany way 223. 3 litry oleju robi swoje :D

Minusy i plusy modeli, na podstawie archiwum
Suzuki GSX 750
+ wygld, moc, masa, cena, niezajedalny i legendarny olejak, zdatny do  turystyki
- nie odnotowaem, poza 'nie Honda'.

Ew. jako minus niekoniecznie najwygodniesze miejsce dla pasaera na  dugich dystansach

Z powyszego zestawienia, na zwycizc wyrasta Suzuki GSX 750 Inazuma.  Przede wszystkim ze wzgldu na nisk mas, dynamik i wygld. Co

Najlepszy wybr :D

GSX 750 byy produkowane w latach 1998 - 2001. Wic s do mode. Silnik  jest ten sam co w GSX750F. Dla mnie, jako drugi motocykl, spenia  wymagania w 100%. No i ten wygld wanie :D.

--
-Demonos- (Bartek F.) robol przydrony
Suzuki GSX 750 Inazuma

na górę