[tech] Skrzynie biegow Fazer/TCat

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Czy skrzynie biegow w Fazerze (FZS) i TCacie sa takie same czy maja rozne przelozenia? Ktos wie?

--
pzdr:
Ivam

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Ivam pisze:
Czy skrzynie biegow w Fazerze (FZS) i TCacie sa takie same czy maja rozne przelozenia? Ktos wie?

Tcat byl znany z koszmarnie szarpiacej jedynki czego juz w FZS nie bylo, wiec wg mnie skrzynie sa inne.

KJ

Mika #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 14 Kwi, 19:12, KJ Sia Sw <K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Ivam pisze:

> Czy skrzynie biegow w Fazerze (FZS) i TCacie sa takie same czy maja
> rozne przelozenia? Ktos wie?

Tcat byl znany z koszmarnie szarpiacej jedynki czego juz w FZS nie bylo,
wiec wg mnie skrzynie sa inne.
Jak nie bylo, no prosz Cie, w moim bylo chyba ze ja mialam wadliwy
egzemplarz :)

pozdro
Mika

KJ Siła Słów KJ@noway.com

Mika pisze:

Jak nie bylo, no prosz Cie, w moim bylo chyba ze ja mialam wadliwy
egzemplarz :)

Abo za wysokie obcasy.

Przeciez wozilem dzieciaki na WOSP i nie bylo problemu.

No oprocz goscia ktory przyszedl i powiedzial ze ma prawko A i zebym mu dal pojezdzic, bo motocyklisci to jedna rodzina i sobie wszystko pozyczaja.

KJ

Ivam #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 14 Kwi, 19:12, KJ Sia Sw <K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Tcat byl znany z koszmarnie szarpiacej jedynki czego juz w FZS nie bylo,
wiec wg mnie skrzynie sa inne.

Nie jechalem tcatem, ale co masz na mysli mowiac szarpiaca jedynke?
Nerwowosc na jedynce? Fazer tez to ma;)

Dobra to sprecyzuje: czy tryby 2'go i 6'go biegu, oraz wodzik (ten na
kole 6'go biegu) sa takie same w fazerze/tcacie.

--
pzdr:
Ivam

On 14 Kwi, 18:54, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Czy skrzynie biegow w Fazerze (FZS) i TCacie sa takie same czy maja rozne
przelozenia? Ktos wie?

A mwie, e Twoj Fazer ma oryginalny przebieg :-)

--
Artur
ZZR 1200

Ivam #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 14 Kwi, 20:55, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
A mwie, e Twoj Fazer ma oryginalny przebieg :-)

Mowilem, ze wyglada na oryginalny;)

Bylo sobie tak: dopierdolilem na jedynce po czym zmienilem bez
sprzegla w cholere niedokladnie i "wbilem", a nie wrzucilem. Cos
zgrzytnelo, pieprznelo i zaczela 2'ka wyskakiwac. Nie za kazdym razem
(tzn. nie przy kazdej ostrej zmianie), ale sie trafia. Zaczynam szukac
powoli skrzyni. Do fazera jest ich bardzo malo (raczej kompletne
silniki), za to do tcata jest troche wiecej.

Moze ma ktos na sprzedaz taka skrzynie i sie udzieli w tym watku,
zanim zaczne spamowac, ze poszukuje?

--
pzdr:
Ivam

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ivam pisze:
On 14 Kwi, 20:55, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
A m

Ivam #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 15 Kwi, 07:50, Don Pedro <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Kup po prostu zbatk II-go biegu i drug, z ktra ta pierwsza
wsppracuje kami. Bdziesz mia nowe, a nie uywane, po nie wiadomo
jakim przebiegu. Podejrzewam, e koszt oryginaw u Yamahy bdzie
znacznie poniej 1 tys. PLN.

Te dwie zebatki w USA kosztuja ~170 dolarow, wiec nie jest zle i jesli
nie znajde nigdzie uzywek to kupie nowki. Jeszcze tylko kwestia jak
wyglada wodzika i reszty skrzyni (beben, prowadnice wodzikow, itd.).

--
pzdr:
Ivam

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Ivam pisze:
[...]

Wiesz, i tak musisz rozebra, eby wiedzie, co kupi. Bez tego szkoda wydawa kas na cokolwiek. Trzeba si, niestety, liczy z przestojem moto na jaki miesic - dwa.

pozdr
DP
TL-S

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Ivam" napisa w wiadomoci news:6d143fa6-3397-47e8-9998-55ab8748db465g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

***
Kto jeszcze ma pytania jak to super si zmienia biegi bez sprzga?
To, e si da, nie znaczy, e trzeba.
Zwaszcza, e niekoniecznie kady umi.

--
Jasio
vx etz

Kamil Nowak 'Amil' #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jasio napisa(a):
Kto jeszcze ma pytania jak to super si zmienia biegi bez sprzga?
To, e si da, nie znaczy, e trzeba.
Zwaszcza, e niekoniecznie kady umi.

No ale z 1 na 2 bez sprzegla to letka gupota, zwlaszcza jak jedynke dociagnal do konca. Pewnie motonita wychowany na internecie :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

Jasio #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" napisa w wiadomoci news:hq93sg$55p$1mx1.internetia.pl...
Jasio napisa(a):
[...]

Po sprawdzeniu, e si da i usyszeniu tych przykrych skdind dwikw nie prbowaem tego robi wicej.
A znajc jako tako budow skrzy motocyklowych wrzucanie 1 czy 2 bez sprzga uznaem za barbarzystwo.

Moe dlatego, e pamitam jeszcze z podstawwki, eby narzdzi uywa zgodnie z przeznaczeniem?
A moe dlatego, e ze mnie taka pizda?
SmSa z prawidow odpowiedzi prosz nie wysya.

--
Jasio
vx etz

Ivam filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Uytkownik "Jasio" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:hq982l$hi8$#_USUN_TO_@_USUN_TO_#...
A znajc jako tako budow skrzy motocyklowych wrzucanie 1 czy 2 bez sprzga uznaem za barbarzystwo.
(...)

Tutaj odpisze na wszystko co do zmiany bez sprzegla. Zauwazyles, ze podczas ostatniej dyskusji nie odezwalem sie w ogole. I ze w ogole o zmianie biegow bez sprzegla malo mowilem? Pewnie nie, ale to nic;)

Wiem na czym polega zmiana bez sprzegla (po prawdzie to nie mam jeszcze tego do konca obcykanego we fazerze), wiem ze z 1 na 2 (gdzie miedzy jest luz) to sie nie powinno, wiem co sie zuzywa, itd. Ale to, ze wiem nie znaczy, ze nie robie tego. To tak troche jak z seksem przedmalzenskim - czasami, jak mam ochote to zadne logiczne rozumiwanie mnie nie powstrzyma. Jak zmienie te zebatki to dalej bede zmienial (czasami!) bez sprzegla.

Podobnie sprawa ma sie do prawidlowego uzywania narzedzi - czasem jak musze to walne mlotkiem w jakis klucz, bo nie mam kompletu 300 roznych kluczy przystosowanych do kazdych warunkow, a nie kazdy, na ktory da sie zalozyc przedluzke sie wszedzie zmiesci.

Tyle w temacie.

A co do reszty to w serwisie yamahy powiedzieli mi za dwa kolka ~750zl +wodzik+ew. jeszcze kolko 3'go biegu. W tysiaku powinno dac rade.

--
pzdr:
Ivam

On 2010-04-16, Jasio <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Kto

W dniu 2010-04-14 18:54, Ivam pisze:
Czy skrzynie biegow w Fazerze (FZS) i TCacie sa takie same czy maja
rozne przelozenia? Ktos wie?

A skad pomysl ze bedzie w ogole pasowac, nawet z innymi przelozeniami ? ThunderCat ma silnik jeszcze z czasow FZR600. FZS to calkiem inna bajka.

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Ivam #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 14 Kwi, 22:24, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
A skad pomysl ze bedzie w ogole pasowac, nawet z innymi przelozeniami ?
ThunderCat ma silnik jeszcze z czasow FZR600. FZS to calkiem inna bajka.

Jestes pewien na 100%? Bo wygladaja bardzo podobnie (rozne dekle
sprzegla), maja takie same parametry, taki sam skok/srednice i klika
zrodel mowi, ze fazer ma silnik tcata. Stad myslalem, ze to sa te same
silniki.

--
pzdr:
Ivam

W dniu 2010-04-15 08:12, Ivam pisze:

[...]

Ale to mozer sprecyzuj o ktorym Fazerze mowimy ? Bo kilka roznych jest.

On 15 Kwi, 09:17, Kuczu <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Ale to mozer sprecyzuj o ktorym Fazerze mowimy ? Bo kilka roznych jest.

Napisalem w nawiasie, ze chodzi o FZS'a - czyli produkowany miedzy 98
a 03 (w 2001 byla zmiana czachy i drobne modyfikacje silnika - takie
jak inny lancuch rozrzadu, ale powazniejszych zmian nie bylo). W 2004
wprowadzono zupelnie nowego fazera (z silnikiem od R6) i nazwano go
"FZ6 Fazer". A poznac mozna, ze chodzilo mi o 600, bo konfrontuje go z
thundercatem (czyli wiadomo - 600).

I sprawdzalem - FZR i FZS i YZF (tcat) maja te same silniki, ale
nigdzie nie wiadomo jak ze skrzyniami.

--
pzdr:
Ivam

On 15 Kwi, 23:12, Ivam <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

I sprawdzalem - FZR i FZS i YZF (tcat) maja te same silniki, ale
nigdzie nie wiadomo jak ze skrzyniami.

Serwiswka 'Yamaha YZF600R Thunercat Service Manual' mwi:
Transmission
Gear ratios (no. of teeth)
Primary reduction 1.708 to 1 (82/48T)
Final reduction
YZF models 3.133 to 1 (47/15T)
FZS models . . 3.200 to 1 (48/15T)
1st gear 2.846 to 1 (37/13T)
2nd gear 1.947 to 1 (37/19T)
3rd gear 1.545 to 1 (34/22T)
4th gear 1.333 to 1 (28/21T)
5th gear 1.190 to 1 (25/21T)
6th gear 1.074 to 1 (29/27T)
Shaft runout (max) 0.02 mm

Czyli wychodzi na to e to samo?

--
Artur
ZZR 1200

Ivam #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 15 Kwi, 23:49, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Serwiswka 'Yamaha YZF600R Thunercat Service Manual' mwi:
(...)

No i pieknie - o to mi chodzilo. Czyli tylko zebatki inne, reszta to
samo, ale sprawdze te dane z serwisowka fazera.

A nie masz nr czesci na zebatki 2'ki i 6'ki do tcata z jakichs
fiszek?

Thx serdeczne!

--
pzdr:
Ivam

On 2010-04-16, Ivam <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
On 15 Kwi, 23:49, AZ <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
Serwis

Seba #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:12:06 -0700 (PDT), Ivam napisa(a):

(w 2001 byla zmiana czachy i drobne modyfikacje silnika - takie
jak inny lancuch rozrzadu, ale powazniejszych zmian nie bylo)

W kwestii czysto formalnej - te zmiany odbyy si w 2002 r. (roczniki
2002 i 2003 miay inn owiewk i kilka innych drobiazgw zmienionych).

Sebastian S.
FZS 600

na górę