[Papierologia] Motocykl z Anglii/Irlandii-nietypowo

Odi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam!

Od razu na pocztku zaznaczam, e nie zamierzam pyta "...jakie dokumenty potrzeba..." bo to sobie znalazem. Mnie nurtuje inne pytanie. Zastanawiaem sie nad zakupem V-Stroma w Polsce ale koledzy Precle lekko mnie przytemperowali ze wzgldu na cene jak byem w stanie zapaci :) Okazao si jednak, e takiego wymarzonego DLa moge kupic za posiadane pienidze w Anglii. Rzecz w tym, e chciabym sprzta zarejestrowa w Irlandii (tu obecnie przebywam), w czerwcu wybrac si motocyklem na objazd Skandynawii a w lipcu juz wrci do Polski (nie zahaczajc oczywicie o Irlandi).
Teraz pytanie: jak rozwiza tak sytuacj? Czy moe kto przerabia co takiego? Umowy kupna z ostatniego miejsca rejestracji (Irlandia) nie bde mia bo przecie sam sobie nie sprzedam. Wyrejestrowa przed wyjazdem mi sie nie umiecha bo zamierzam zrobic kilka tys km i chce, zeby moto mialo blachy i ubezpieczenia.
A moe ja le podchodz do sytuacji? Moe lepiej zarejestrowa w Polsce i pobuja si na polskich blachach...tyle, e z kolei nie chce mi sie sprzta ciga z Anglii do Polski a poniej do Irlandii (koszty i czas).

Bd wdziczny za wszelkie sugestie!

Pozdrawiam serdecznie!

--
Odi
arekodi(mapka)interia(kropka)pl

de Fresz defresz@NOSPAMgazeta.pl

On 2008-02-25 20:28:48 +0100, "Odi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> said:

A moe ja le podchodz do sytuacji? Moe lepiej zarejestrowa w Polsce i pobuja si na polskich blachach...tyle, e z kolei nie chce mi sie sprzta ciga z Anglii do Polski a poniej do Irlandii (koszty i czas).

No to w dyskretny sposob zasugeruje: sprzet fizycznie w Polsce jest potrzebny tylko do zrobienia przegladu. A gdzies slyszalem ;-) ze sa miejsca, w ktorych mozna to zalatwic "zaocznie". Do niczego nie namawiam, nic nie insynuuje, a wogole to sie nie znam... ;-)

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Soulsick #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Dnia Mon, 25 Feb 2008 20:54:43 +0100, de Fresz napisa(a):

[...]

Dodam tylko, ze ten angielski motocykl, nawet jezeli nie zaocznie, to
ewentualnie z przykmnietym okiem bedzie musial byc przegladany, chyba, ze
zakupisz lampe dzialajace po tej stronie Europy.

--
Soulsick

Odi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,

Dodam tylko, ze ten angielski motocykl, nawet jezeli nie zaocznie, to
ewentualnie z przykmnietym okiem bedzie musial byc przegladany, chyba, ze
zakupisz lampe dzialajace po tej stronie Europy.

O tym problemie wiem i na dluzsz mete chyba bedzie lepiej zmienic reflektor, ale narazie... ;)

Pozdrawiam,
Odi

Jakub Mikusek niusy@WYTNIJ.mikusek.org

On 2008-02-25, Odi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

(ciachciarachciach)
Teraz pytanie: jak rozwiza tak sytuacj?
(...)

Najprociej by byo jakby mia adres w UK, poda go jako swj i
zostawi go na anielskich blachach - na zielonej motocykle raczej rzadko
kontroluj, a nawet jak ju to jeste na wakacjach i moto przywioze na
chwil bo go trzymasz na ssiedniej wyspie u wujka i ich to wuj
obchodzi, niech Ci udowodni e nie.
Nie jestem aczkolwiek pewien jak z ubezpieczeniem go w UK na
zagranicznym prawie jazdy - w kadym razie na pewno taniej ni w IRL.

Pozdrawiam,
Jakub

--
Ewolucja - XV125 -> GN125 -> F650GS -> ? - jak z mono do stereo
jabber: mick3y (at) histeria.pl gg: 3386899

Odi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,

[...]

Niestety z adresem bedzie problem bo nie mam tam nikogo znajomego. Jesli hodzi o ubezpieczenie to w Irlandii ubezpieczony jest kierowca a nie maszyna ....dziwne ale prawdziwe. JA obecnie mam na siebie zarejestrowan i ubezpieczobn Bawarke F650 i tak sie zastanawiaem, czy nie daoby sie przepisac (z ewentualn dopat) ubezpeiczenia na nowe moto. Ubezpieczenie na BMW mam do wrzesnia a i tak z Irlandii wyjade w czerwcu. W sumie nie dzownilem jeszcze w tej sprawie do ubezpieczyciela ale jak tylko to zrobie, dam znac co oni (Quinn Direct) o tym sdz.

Dziki za zainteresowanie:)
Pozdrawiam,
Odi

On 26 Lut, 00:07, "Odi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:

Niestety z adresem bedzie problem bo nie mam tam nikogo znajomego. Jesli hodzi o
ubezpieczenie to w Irlandii ubezpieczony jest kierowca a nie maszyna ....dziwne
ale prawdziwe.

Troch offtopicznie, ale IMHO to jedyny sensowny sposb ubezpieczania
OC. Wypadki powoduj ludzie nie pojazdy.  Dlaczego 18 latek ma mie
zniki na swoje V8 bo wspwacicielem jest ojciec? Przecie to, e
ojciec umie jedzi nie oznacza, e synek te umie.

--
Soulsick

Arni #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:

[...]

i tak powinno byc. Stopniowane prawo jazdy tzn 2 lata i pojazdy max 65KM, dopiero potem bez ograniczen. Nie bra by wtedy maolat 200-konnego BMW od tatusia i nie robi masakry na drodze. Pozostaje sliska sprawa systemu kontroli, od stacji diagnostycznej na policjantach (i rodzicach) konczac. ALe to juz na zupelnie inn grupe.

--
Sawomir urawski - Arni
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

On 2008-02-25, Odi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Niestety z adresem bedzie problem bo nie mam tam nikogo znajomego.

Na pewno? Kady ma jakiego. ;)

Jesli hodzi o
ubezpieczenie to w Irlandii ubezpieczony jest kierowca a nie maszyna ....dziwne
ale prawdziwe.

I suszne - chodzio mi tylko o to e na ssiedniej wyspie ubezpieczenia
s znacznie tasze (mi w Ire wyszo 1400EUR a w UK (to samo moto, ten
sam ja) 300EUR).

JA obecnie mam na siebie zarejestrowan i ubezpieczobn Bawarke
F650 i tak sie zastanawiaem, czy nie daoby sie przepisac (z ewentualn
dopat) ubezpeiczenia na nowe moto.

Wiem e Carol Nash ubezpiecza na drog moto z UK Quinns pewnie te.

[...]

A wanie - zapytaj czy nie mgby go zostawi na angielskich blachach
coby nie musia podatku od niego paci przy rejstracji w Irlandii.
Wiem e istnieje moliwo nierejstrowania pojazdu dla pracownikw
kontraktowych do 1. roku chyba.

Jak bdziesz ciga moto z UK upewnij si e ma opacony roadtax bo
czsto urzdzaj apanki w porcie.

Pozdrawiam,
Jakub

--
[...]

No w sumie troche racji w tym jest.

I suszne - chodzio mi tylko o to e na ssiedniej wyspie ubezpieczenia
s znacznie tasze (mi w Ire wyszo 1400EUR a w UK (to samo moto, ten
sam ja) 300EUR).

Ja w Irl sprawdzaem w AON, Carolle Nash i Quinn Direct. W AON babka krzynkea 1600Euro+musze zda u nich "egzamin" z jazdy (sic!), w Carolle Nash wycenili na 1100 a w Quinn Direct zapaciem 670Euro.

[...]

Nie wiem czy o tym samym podatku mowimy ale jesli mowisz o tym "zwykym" TAXie to nie ma sensu sie szczypac bo to s groszowe sprawy dla moto. OIDP za 650ccm zapaciem 67Euro i jest to stawka staa dla sprzetow o poj. (chyba) >100ccm. Dla mniejszych sprzetow stawka takze jest stala ale nie pamietam ile wynosi...powiedzmy 20Euro.

Jak bdziesz ciga moto z UK upewnij si e ma opacony roadtax bo
czsto urzdzaj apanki w porcie.
Dziki za info, sprawdze :)

Pozdrawiam,
Odi
BMW F650

PS.
Ewolucja - XV125 -> GN125 -> F650GS -> ? - jak z mono do stereo
Tak sobie mysle, ze u mnie wygldao podobnie:
Ogar 205->XV125->GN250(prawko:D)->F650 Classic

Odi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam ponownie,

[...]

Glupio odpowiadac pod swoim postam ale juz wiem o jakim podatku pisales-VRT (Vehicle Registration Tax) i niestety zmartwilo mnie to, ze ten podatek jest tak naprawde ogromny-przykladowo moto o poj 996ccm z 2005 roku- ok 850Euro.

Ja piszc wczesniej o "zwykym TAXie" miaem na myli "podatek drogowy" i ten rzeczywicie jest tani.

On 2008-03-02, Odi <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]

Tak te wanie mylaem - do chyba 600 jest staa stawka, a pniej 1
albo 2 EUR za kady cm^3
Zostaw go na blachach angielskich i z gowy...

Pozdrawiam,
J.

--
Ewolucja - XV125 -> GN125 -> F650GS -> ? - jak z mono do stereo
jabber: mick3y (at) histeria.pl gg: 3386899
mail: #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Maro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Feb 25, 11:07 pm, "Odi" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#>
wrote:
Witam,

> [...]

ubezpieczyciela ale jak tylko to zrobie, dam znac co oni (Quinn Direct) o tym

Moto kupujesz w Anglii, nie wiem czy wiesz jak wyglada zakup- dowod
rejestracyjny to 2xA4 to jest rownoczesnie jakby umowa, odrywasz
kawalek dla siebie jako kupujacy i jedziesz do domku z tym(wazne 2
mce) sprzedajacy ma obowiazek wyslac reszte "dowodu" do urzedu i tak
wyglada transakcja. Na dowodzie jest rubryczka export i rubryczka
zakup na firme. Wszystko proste i bez kolejek.

Jak juz zakupisz motocykl to podajesz na tm swistku adres gdzie
mieszkasz, nikt tego nie sprawdza wiec podajesz adres kogos. Wchodzisz
na stronke www znajdujesz najtanszego ubezpieczyciela ubezpieczasz
pojazd, na adres kogos dostajesz papiery z ubezpieczalni i z urzedu
9dowod rejestr) potem jezdzisz sobie motorkiem gdzie chcesz,
przynajmniej mam nadzije bo ja chce tak zrobic, mimo ze mieszkam w
Anglii ale i tak mam tylko polski paszport/dowod. Po powrocie do PL
sprzedajesz motocyck hmm sobie ;)?? jako obywatelowi polski(albo komus
z rodziny).
Jakbys nie znalazl adresu w Anglii to sie zglos.

Ubezpieczenei z polskim prawkiem no problem, akceptuja tez znizki z
PL.
przykladowy koszt Husaberg FE400 5/mc, Astra 1,4 20/mc

Pozdr
Maro
FE400,CR400 Smoto

Odi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Witam,

Moto kupujesz w Anglii, nie wiem czy wiesz jak wyglada zakup...

Dzieki, rzeczywiscie malo orientowalem sie w temacie. To mi bardzo pomoze.

Po powrocie do PL sprzedajesz motocyck hmm sobie ;)?? jako obywatelowi polski(albo komus
z rodziny).

No wanie...czy naprawde fizycznie musze spisywac umowe sam ze soba? Przeciez to jakas paranoja.

Jakbys nie znalazl adresu w Anglii to sie zglos.
Jak cos to sie odezwe, dziekuje serdecznie za propozycje. Teraz w weekend planuje wsiasc na moj maszyne i pojezdzic po GB...mam kilak adresow wiec pewnie zrobie z 600km.

Ubezpieczenei z polskim prawkiem no problem, akceptuja tez znizki z PL.
przykladowy koszt Husaberg FE400 5/mc, Astra 1,4 20/mc

No i super :) Ubezpieczenia naprawde tanie

Pozdrawiam,
Odi

saj #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Odi pisze:

Po powrocie do PL sprzedajesz motocyck hmm sobie ;)?? jako obywatelowi polski(albo komus
z rodziny).

z tego co wiem, nie musisz sprzedawac sam sobie ;) to podpada w jakis tam sposob pod tzw. 'mienie przesiedlencze'. Ogolnie procedura jest podobna jak przy rejestracji sprowadzonego po raz pierwszy, ale odpada kwestia um-k-s. natomiast procedura jest niezbyt latwa, bo niestandardowa, wiec urzednicy jej nie znaja. potem nie mozesz sprzedac sprzetu bodaj przez rok.

przy okazji podobnych ekscesow z urzednikami - kumpel stwierdzil w polowie procedury, ze w zasadzie, to on to pier... bo szkoda czasu, a ze sprawa dot. starej fiesty, to ja po cichu chyba zezlomowal...

pozdro,
saj

na górę