[Paranoja]

Hinek #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

http://tinyurl.com/3qm7vx

To link do artykulu o programie "Vision Zero"
Polecam druga strone. Do oryginalnych materialow latwo trafic przez
Google. W skrocie, ten "Vision Zero" to program poprawy bezpieczenstwa
w ruchu drogowym JUZ REALIZOWANY w Skandynawi. Lobbysci usiluja go
przeniesc stopniowo na cala UE. Poza drakonskimi ograniczeniami predkosci
(30 km/h w miescie itd) przewiduje on ZAKAZ UZYWANIA MOTOCYKLI.
Cakowity. Bo sa niebezpieczne. Powazne przymiarki do tego zakazu
robi wlasnie Norwegia. To nie sa zarty :(
Ja wysiadam z tego pociagu :/

--
Hinek
Deauville i inne..

Spider A.J. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#Wywal.gmx.net

"Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote

[...]

Juz widze niemieckiego polityka ktory glosi takie hasla wyborcze hihihi...
Jak kiedys bodaj CDU (nie pamietam dokladnie wiec tu moze byc niescislosc)
postanowilo wprowadzic ograniczenie predkosci na autostradach, hihihihi...
slupki im tak polecialy w dol, ze potem odkrecali to przez pol kampani ze
nie chodzilo im o to o co wszyscy mysleli ze im chodzilo :-)

Proponuje zamknac Norwegom platformy, praca na nich jest niebezpieczna :-)
Tak na marginesie Norwegia nie jest czlonkiem UE.
I jeszcze jeden margines, czy skuter sniezny to nie taki troche zimowy
motocykl?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Texen #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 30 Wrz, 20:05, "Spider A.J." <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#Wywal.gmx.net> wrote:
"Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote

> [...]

slupki im tak polecialy w dol, ze potem odkrecali to przez pol kampani ze
nie chodzilo im o to o co wszyscy mysleli ze im chodzilo :-)

ciekawy jestem co by bylo gdyby takie pomysly zaserwowac na poludniu
Europy (Wlochy, Francja)
wszyscy pewnie pekliby ze smiechu i na pewno nikomu by nie przyszlo do
glowy tego traktowac powaznie. ;)

Norwegia jest "panstwem policyjnym" i nie jest to wielkie odkrycie...

--
texen
fzs600 w-wa

sajgon #_USUN_TO_@_USUN_TO_#TOdomena.net

Hinek pisze:
http://tinyurl.com/3qm7vx

To link do artykulu o programie "Vision Zero"

mialem przyjemnosc watpliwa uczestniczyc juz w tym programie jakies 1,5 tygodnia temu. wygladalo to mniej wiecej tak: autostrada zamknieta w poprzek, obok specjalny, rownolegly 'przejazd serwisowy'. I kady drajwer dmucha w balonik. Nie na wyrywki, ale kazdy. co ciekawe, mimo sporego ruchu, korka nie bylo, bo obsluge calej imprezy prowadzilo kilkudziesieciu policjantow i policjantek. do tego wyrywkowa (ale nie jeden z tysiaca tylko 6 z 10 bardziej), chyba pelna kontrola techniczna, ze spalinami, zawiasami, glosnoscia, wyciekami etc.

co ciekawe: w szwedlandzie generalnie wszyscy jada zgodnie z ograniczeniem. poza motocyklistami - tylko jedna rututnia przepisowo, reszta grzala na hajeju kolo 150-160.

to tyle.
pzdr,
z.

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

sajgon pisze:
[...]

Takie cu to widziaem na wasne oczy w Norwegii w 1994r i podobno u nich takie akcje s do czste.

[...]

Wtedy bya tylko kontrola trzewoci, ot taka norweska wersja polskiego 'trzewego poranka' :)

pozdr
DP
TL-S

Andrzej Lawa #_USUN_TO_@_USUN_TO_#.SPAM_PRECZ.com

Hinek pisze:
http://tinyurl.com/3qm7vx

To link do artykulu o programie "Vision Zero"

Posrao ich totalnie... Kierowca ma wanie myle, a nie by zwalniany
z mylenia!

Michał Kochanowicz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Andrzej Lawa wrote:
Posrao ich totalnie... Kierowca ma wanie myle, a nie by zwalniany
z mylenia!

No niby masz racj, kierowca ma myle. Ale ja przez jedn pani, ktra "ma myle" ucz si od nowa "chodzi" w gipsie, gorsecie i o kulach. I tak si zastanawiam, czy gdyby za ni "pomylao" jakie urzdzenie to nie nurkowa bym teraz w Egipcie, jak planowaem.

Micha

nightwatch77 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Wiadomo e s kamstwa, wredne garstwa i statystyki. A te ostatnie
pokazuj cigy wzrost liczby wypadkw z udziaem motocyklistw.. Niby
mona powiedzie e kady odpowiada za siebie i jak chce si naraac
to nikt nie ma prawa mu w tym przeszkodzi ale jadc samochodem wiem
e nawet kiedy zalicz kolizj z innym autem to s due szanse e nie
bdzie ofiar w ludziach. Gdyby jednak w tych samych warunkach zamiast
jednego z samochodw by motocykl czy rower, to fina jest zupenie
inny. Uwaam si za mylcego kierowc, niemniej jednak niedawno
skasowaem auto po wpadniciu w polizg - be adnej brawurowej jazdy,
ot po prostu deszcz i zakrt. Dobrze e nikogo nie byo na poboczu. W
takim przypadku wola bym jednak aby kto pomyla za mnie, zapewni
odpowiedni jako nawierzchni w tym miejscu i jakie zabezpieczenie
przeciw wpadaniu na ludzi na chodniku, drzewa czy latarnie. I tak samo
wola bym aby ewentualny samochd z ktrym si zderz by wyposaony w
poduszki powietrzne i aby jego pasaerowie mieli zapite pasy. Tym
bardziej eby nie by to rower albo motocykl.

Ale co chciaem powiedzie - e niektre regulacje prawne s sensowne,
np podejrzewam e nie byo by wielu protestw gdyby zakazano jazdy
samochodami bez poduszek powietrznych. Z motocyklami inna sprawa, ale
te myl e nie obejdzie si bez jakich posuni oddzielajcych ruch
samochodowy od motocyklowego. Kwestia czasu i przyrostu liczby
pojazdw.

Asmodeusz #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

nightwatch77 napisa(a):
Wiadomo e s kamstwa, wredne garstwa i statystyki. A te ostatnie
pokazuj cigy wzrost liczby wypadkw z udziaem motocyklistw.

Eee. Nieprawda. Proporcjonalny albo i mniejszy (nie chce mi si
przelicza) od wzrostu liczby motocykli.

nightwatch77 pisze:

samochodami bez poduszek powietrznych. Z motocyklami inna sprawa, ale
te myl e nie obejdzie si bez jakich posuni oddzielajcych ruch
samochodowy od motocyklowego.

Buhaha. Co takiego zaywasz, e masz takie odjechane wizje? ;->

Podpowied: niemiertelny problem cieek rowerowych...

Nikanor #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On 1 Pa, 10:43, nightwatch77 <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:
[...]

Byo tak nie zapierdala po mokrym. Jakby nawierzchnia bya lepsza i
bandy w uku to by jeszcze szybciej goni.

Nikanor
DL650
DR350

Micha Kochanowicz pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Nurkowanie jest niebezpieczne i jako takie te zostanie zakazane.

Jacek Czerwinski #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Andrzej Lawa pisze:
Micha Kochanowicz pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

W ogle ycie jest niebezpieczne i w kilku znanych mi przypadkach zakoczyo si mierci

Budyń #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
[...]

Nie masz sie gdzie przesi. Niestety dzisiejszy wiat zmierza w strone
zapewnienia zycia bez ryzyka utraty zdrowia/ycia. Niezalenie od twojej
woli, czy chcesz ryzykowac czy nie. Nie bedziemy jezdzic motocyklami, nie
polecimy na marsa bo zapewnienie bezpieczestwa astronautom cakowitego
bezpieczenstwa wymagac pozbawi sensu wyprawe z przyczyn ekonomicznych. I tak
dalej...

b.

Magic maciejsajeckiCIACHO@wp.pl

Budy pisze:

Nie bedziemy jezdzic motocyklami

Nie ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl

Norbi #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Magic pisze:

Nie bedziemy jezdzic motocyklami

Nie ?

O widze ze zaczynasz organizowac podziemie...
Jedyna roznica ze zamiast coraz glosniejszych
wydechow bedzie sie zakladac coraz cichsze :D

Norbi
KFazer'03 - na wydaniu

Spider A.J. #_USUN_TO_@_USUN_TO_#Wywal.gmx.net

"Budy" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote

Nie masz sie gdzie przesi. Niestety dzisiejszy wiat zmierza w strone
zapewnienia zycia bez ryzyka utraty zdrowia/ycia. Niezalenie od twojej
woli, czy chcesz ryzykowac czy nie.

Dla tego lubie Clarksona.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Piotr Rezmer piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl

Hinek pisze:

(30 km/h w miescie itd) przewiduje on ZAKAZ UZYWANIA MOTOCYKLI.

No to ju po pizzy. W sumie rowery te nie maj poduszek powietrznych i pasw, kurierom na rowerach te dzikujemy.
Do bezpieczne wydaj si czogi.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

zarafiq #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Piotr Rezmer wrote:
Hinek pisze:

No to ju po pizzy. W sumie rowery te nie maj poduszek powietrznych i pasw, kurierom na rowerach te dzikujemy.

Kurierskie nie maj nawet hamulcw.

Do bezpieczne wydaj si czogi.

Cikie klapy wazw, mona sobie co przytrzasn,
chyba e mwie o Volvo ;)

Pozdrawiam,
zarafiq

nightwatch77 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jak na Warszaw, to 30 km/h wydaje si by prdkoci bardzo du a
jednoczenie komfortow. Popieram.

DarkDaro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Jak na Warszaw, to 30 km/h wydaje si by prdkoci bardzo du a
jednoczenie komfortow. Popieram.

Dzi sprawdzaem w puszce sredni prdko a jed tylko w Wawie - pokaza
27 km/h ! Szkoda, e na moto nie mam takiego wskazania.

--
PZDR
Mroczny Daro

On Wed, 1 Oct 2008 00:40:56 +0200, "DarkDaro"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Dzi sprawdzaem w puszce sredni prdko a jed tylko w Wawie - pokaza
27 km/h ! Szkoda, e na moto nie mam takiego wskazania.

Srednia, a jutro sproboj przejechac trase nie przekraczajac 30km/h i
podziel sie informacja jaka wyszla srednia,

pozdrt
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

SK #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Srednia, a jutro sproboj przejechac trase nie przekraczajac 30km/h i
podziel sie informacja jaka wyszla srednia,

no i czy przeye taki przejazd.

SK
a.tuono1000r
3miasto

James #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

"Hinek" wrote...
[...]

Czy to tylko ja, czy wam tez sie wydaje to jakos dziwnie znajome z pewnego
niezlego filmu? Cytujac w oryginale:
What is not good for you is bad, hence illegal: caffeine, chocolate,
cigarettes, meat, gasoline...
Pomyslodawcom tej rewelacji moge powiedziec tylko tyle: BE WELL!
Ja schodze do podziemia, zdejmuje rejestracje i zmieniam nazwisko na Edgar
Friendly ;)

Mam nadzieje, ze gdzie jak gdzie, ale w PL to sie po prostu nie uda!

pozdro
--
James

On Tue, 30 Sep 2008 18:47:55 +0200, "Hinek"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

To nie sa zarty :(

Prohibicje tez ludzie przezyli, don't panic.

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:
Prohibicje tez ludzie przezyli, don't panic.

Ale wtedy nikt nie zabrania

On Wed, 01 Oct 2008 07:40:03 +0200, Don Pedro <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Ale wtedy nikt nie zabrania miga na moto :)

scigali za picie, a ludzie i taki pili. Beda scigac za jazde na moto,
a ludzie i tak beda jezdzic.

BartekGSXF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci news:bte6e4djqr7gibl6st1qn94f017loqkec44ax.com...
scigali za picie, a ludzie i taki pili. Beda scigac za jazde na moto,
a ludzie i tak beda jezdzic.
Ale jak zabrali ci butelke, szedles i kupowales druga. Z moto juz nie bedzie tak latwo.
Chyba, ze beda kosztowaly tyle ile butelka wodki :)

May the Force be with You
BartekGSXF
AVE 1,8
EL

On Wed, 1 Oct 2008 11:11:56 +0200, "BartekGSXF"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Ale jak zabrali ci butelke, szedles i kupowales druga. Z moto juz nie bedzie
tak latwo.
Chyba, ze beda kosztowaly tyle ile butelka wodki :)

Nie daj sie zlapac i tyle. Uciekaj, rozjezdzaj blokady, strzelaj do
policjantow. Zrob wszystko zeby Cie nie dopadli.

:-)

Uzytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci news:gvf6e45r6o29vr4ano8e79ngqdvuon6dtr4ax.com...
Nie daj sie zlapac i tyle. Uciekaj, rozjezdzaj blokady, strzelaj do
policjantow. Zrob wszystko zeby Cie nie dopadli.

O, to sie nawet niezle sklada, zaczalem kompletowac umundurowanie i wyposazenie US Army. Wlasciwie to brakuje mi jeszcze kamizelki IBA. Teraz moge przekonac zone do kupna wkladow. Bedzie jak znalazl.

--
BartekGSX6F, Ave1,8
EL

On Wed, 1 Oct 2008 19:36:34 +0200, "BartekGSXF"
<#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

Wlasciwie to brakuje mi jeszcze kamizelki IBA.

Po co Ci kamizelka ? Badz jak John R. w Rambo 1

DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

BartekGSXF #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uzytkownik <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisal w wiadomosci news:cvn8e4hl2d6hpod5t9jltnrvqbtibpmtgt4ax.com...

Po co Ci kamizelka ? Badz jak John R. w Rambo 1

Albo jak tomi li dzons.

May the Force be with You
BartekGSXF
AVE 1,8
EL

Don Pedro #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

#_USUN_TO_@_USUN_TO_# pisze:
Ale wtedy nikt nie zabrania miga na moto :)

scigali za picie, a ludzie i taki pili. Beda scigac za jazde na moto,
a ludzie i tak beda jezdzic.

W Polsce to bdzie tak: Bd ciga za jazde na moto, a ludzie i tak bd pili :

pozdr
DP
TL-S

wojkop wojkopWYTNIJTO@yahoo.com

http://tinyurl.com/3qm7vx

To link do artykulu o programie "Vision Zero"

Po co wymyla nowe "Vision Zero", jak mamy ju stare sprawdzone przepisy -
rwnie stare jak pierwszy samochd. Wystarczy wprowadzi je ponownie w ycie a
wszyscy bed bezpieczni i szczliwi:

Oto fragment angielskich przepisw z 1865 roku:
"Przed &#8222;lokomotyw drogow" ma biec czowiek z czerwon chorgwi i ostrzega
przed zbliajcym si pojazdem, i(...) e &#8222;lokomotywa drogowa" ma by
zatrzymana na kade danie przechodniw...."

Pozdr!

wojkop
rockers.webd.pl

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

scbr #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> http://tinyurl.com/3qm7vx
>
> To link do artykulu o programie "Vision Zero"

a moze zaczac z drugiej strony? zlikwidowac ograniczenia predkosci,
koniecznosc jazdy w kasku itd, dac po prostu ludziom swobode wyboru i
zobaczymy co sie stanie?

"moze jak zlikwidujemy policje, przestepstwo przestanie istniec?" E.D.

scbr
zygzak

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "scbr"
a moze zaczac z drugiej strony? zlikwidowac ograniczenia predkosci,
koniecznosc jazdy w kasku itd, dac po prostu ludziom swobode wyboru i
zobaczymy co sie stanie?

Ale jeste w stanie zagwarantowa, e wybr czowieka, ktry zamierza
jedzi 150km/h po miecie nie bdzie mie wpywu na mnie, prawda?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ waniejsze  od  pracy  w  helldesku?(megahal
..\.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#.\.\. karmiony WO)

Mariusz Kruk pisze:
[...]

Chcesz gwarancj, kup se toster. I tak tyle jed.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl

Mariusz Kruk Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Magic"
[...]

No to si nie dziw, e ludzie chc ogranicza moliwoci bycia
uszkodzonym/zabitym przez takiego "kupsetostera".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Kto  rano  wstaje, ten od miecza ginie.(Sad-
`b  K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#   d' die)

On Wed, 1 Oct 2008 14:54:53 +0200, Mariusz Kruk
<Mariusz.K#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

No to si nie dziw, e ludzie chc ogranicza moliwoci bycia
uszkodzonym/zabitym przez takiego "kupsetostera".

Z jakimi predkosciami jezdzisz w terenie zabudowanym ?

de Fresz defresz@NOSPAMo2.pl

On 2008-10-01 15:29:01 +0200, #_USUN_TO_@_USUN_TO_# said:

No to si nie dziw, e ludzie chc ogranicza moliwoci bycia
uszkodzonym/zabitym przez takiego "kupsetostera".

Z jakimi predkosciami jezdzisz w terenie zabudowanym ?

A do ilu sie mozna rozpedzic na rowerze, do 40?
:->

--
Pozdrawiam pourlopowo

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Sir Piernik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

de Fresz pisze:
....>8

> A do ilu sie mozna rozpedzic na rowerze, do 40?

To moze przenies sie na pl.rec.rowery?

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvele

nightwatch77 #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

a moze zaczac z drugiej strony? zlikwidowac ograniczenia predkosci,
koniecznosc jazdy w kasku itd, dac po prostu ludziom swobode wyboru i
zobaczymy co sie stanie?

Zgadzam si w peni, tylko trzeba to uzupeni o prawo noszenia i
uywania broni palnej (wycznie w celu obrony wasnej swobody przed
swobod innych :).

scbr #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

> [...]

Zgadzam si w peni, tylko trzeba to uzupeni o prawo noszenia i
uywania broni palnej (wycznie w celu obrony wasnej swobody przed

nie dodawajmy przepisow, po prostu zniesie sie zakaz posiadania broni bez
zezwolenia i masz gotowe;)))

z drugiej strony, czy to, ze nie bedzie nakazu jazdy w kaskach spowoduje, ze
wszyscy automatycznie przestana ich uzywac? czy brak ograniczenia predkosci
spowoduje, ze wszyscy kierowcy beda odkrecac na maxa?
chyba nie...

scbr
zygzak

--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

mazdah #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Hinek" <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> napisa w wiadomoci
http://tinyurl.com/3qm7vx

To link do artykulu o programie "Vision Zero"

Ja tam wierz w naszych ;)
http://torun.gra.pl/informacje-639,mniej-znakow-dorgowych-mniej-wypadkow.html

Zdrawiam

Arni arni.WYWAL@Wytnij.motocykle.org

mazdah pisze:
To link do artykulu o programie "Vision Zero"

Ja tam wierz w naszych ;)
http://torun.gra.pl/informacje-639,mniej-znakow-dorgowych-mniej-wypadkow.html

jako ze to u mnie to powiem tylko ze ilosc szkla na owych skrzyzowaniach zmniejszya sie znacznie. Predkosc przelotu rwniez bo co skrzyzowanie musze zwalniac zeby sie rozejrzec :)

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

mazdah #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

Uytkownik "Arni" <arni.WYWAL@Wytnij.motocykle.org> napisa :

jako ze to u mnie to powiem tylko ze ilosc szkla na owych skrzyzowaniach
zmniejszya sie znacznie. Predkosc przelotu rwniez bo co skrzyzowanie
musze zwalniac zeby sie rozejrzec :)

Z jednej strony tak, z drugiej strony - w przeciwiestwie do vision zero -
wadze Torunia postawiy na mylenie kierowcw. I jak wida bezpieczestwo
si poprawio.

Leszek Karlik #_USUN_TO_@_USUN_TO_#

On Wed, 01 Oct 2008 21:30:56 +0200, mazdah <#_USUN_TO_@_USUN_TO_#> wrote:

[...]
Z jednej strony tak, z drugiej strony - w przeciwie?stwie do vision zero  - w?adze Torunia postawi?y na my?lenie kierowc

na górę