LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

2stroke 6

2014/10/20 16:09

Opona uĹźywana? 1

2014/10/16 10:16

Cross 1

2014/10/18 09:14

Moto na kat. am 1

1 KillJohn 14

2 snoopek 11

3 Arni 10

4 Kuczu 8

napinacz CBR - naprawa/regeneracja

jacekkwatera_USUN_TO_@_USUN_TO_yahoo.pl

Witam Kolegów Motocyklistów,
do rozpoczęia tego watku skłonił mnie nastepujący problem:
jak wiadomo w modelach cbr 600 i 1000f, honda miala poważny problem z
napinaczami łańcucha rozrządu. Bywało ża napinacz "kończył sie'' po
40kkm ale bywało też że kończył się po 15kkm. Wymiana na nowy albo
działała w dłuższym okresie czasu, albo i nie. A wymiana napinacza co
1,5 sezonu to bolezne i kosztowne działanie.

Wielu właścicieli 600 wpawowywało (wpasowywuje) napinacze od yamahy
(chyba).

Ja jestem właścicielem 1000f... i mój napinacz hydrauliczny po 15kkm
od wymiany nadaje sie do kolejnej...

Kilka razy spotkałem sie z info, że da się go naprawic/zregenerować,
na przykład tak:

http://www.duzer.republika.pl/cbr/cbr.htm

i tu jest pytanie do bieglejszych ode mnie  w mechanice: ma to sens?
Bedzie działać? Robił kto tak a może inaczej u siebie? Dziala?

PS. nie chodzi tu o rzeźbienie w g...., ale o załatwienie sprawy
napinacza na dłuzej. Bo jak wsadze nowy to nie mam gwarancji że
podziala dłużej.

pozdr J

losiuXS2a2 rider_USUN_TO_@_USUN_TO_buziaczek.pl

Witam.
Problem znany ogolnie to fakt, jak dla mnie jedyna wada 1000F, ale do
rzeczy.
Przedstawiono na tej stronce modyfikacje napinacza znam z bliska,
widzialem to
zalozone juz kilku 1000F oraz w CB 1000 (ten sam silnik), sprawdza sie
to rozwiazanie
bardzo milo:) Jesli masz kogos, kto potrafi to ladnie wyrzezbic , to
nic tylko zakladac.
Losiu GSX750F

jacekkwatera_USUN_TO_@_USUN_TO_yahoo.pl

Dzieki za info.

Ale ak to dziala odstrony mechanicznej - ta wstawiona śruba z bolcem
blokuje cos, trza ją wkręcać napinać czy cholera co?

moonraker_USUN_TO_@_USUN_TO_epf.pl

jacekkwatera_USUN_TO_@_USUN_TO_yahoo.pl pisze:
Dzieki za info.

Ale ak to dziala odstrony mechanicznej - ta wstawiona śruba z bolcem
blokuje cos, trza ją wkręcać napinać czy cholera co?

  Ale co rozumiesz pod pojęciem "kończył sie" napinacz? Zacinał sie po przebiegu 15kkm? Sprężynka straciła swoją sprężystość? Czy po prostu zakres regulacji (napinania) się skończył i łańcuch dalej był luźny?
Bo jeżeli to ostatnie to nie wina napinacza tylko samego łańcucha był tandetny i wyciągnął się i należy go wymienić. Nie wiem jak wygląda cały ten mechanizm ale po fotkach sądzę że że ten dorobiony element ma wspomóc/zastąpić sprężynę po przez ustawienie jakiegoś tam napięcia za pomocą nakrętek. Czy to jest dobry pomysł nie wiem, ale wydaje mi się że nie uwzględnia to zmian  długości łańcuszka pod wpływem temperatury i pewnie konieczna była by częsta regulacja tego. Jak "kończenie sie" tego napinacza ma związek z "niemocą" sprężyny sugerował bym zrobić raczej coś w tym kierunku np wymiana na mocniejszą lub zastosowanie jakichś podkładek żeby zwiększyć napięcie wstępne.

losiuXS2a2 rider_USUN_TO_@_USUN_TO_buziaczek.pl

Widze,ze moj przedmowca ma blade pojecie o zasadzie dzialania
napinacza nierzadu w cbr1000f ;)
Jest  to napinacz HYDRAULICZNY i caly jego defekt polega na tym, ze
tloczysko traci szczelnosc i napinacz sie cofa.
Patent wspomniany powyzej ma za zadanie zapobiegac cofaniu sie
napinacza i reguluje sie przy jego pomocy napiecie wstepne
lancucha nierzadu. To jest wlasnie caly patent.
Pzdr

Losiu GSX750F

POLECAMY

NAJNOWSZE