LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

pomoc 3

2014/11/22 16:44

Gas Box Aprilia rs 125 2

2014/11/21 22:22

Okleiny 1

2 masti 6

5 AZ 4

gdzie kupic elektrolit?

mites mites_USUN_TO_@_USUN_TO_op.pl

witam! ktos sie orientuje gdzie we Wroclawiu dostane elektrolit do
akumulatora? w Olesnicy szukam i nikt nie ma :( ... a aku padl... z
gory dzieki!

Kamil Nowak 'Amil' kn_USUN_TO_@_USUN_TO_qumak.spaaaaam.pl

mites napisał(a):
witam! ktos sie orientuje gdzie we Wroclawiu dostane elektrolit do
akumulatora? w Olesnicy szukam i nikt nie ma :( ... a aku padl... z
gory dzieki!

Ale chcesz wlac elektrolit do uzywanego aku? Czy do nowego?

W Krakowie elektrolit jest na badziewnych stacjach benzynowych, wiec poszukaj na takich.

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio i dżapanis
Krakuf - Elyta Gróp

On 15 Kwi, 09:33, Kamil Nowak 'Amil' <k..._USUN_TO_@_USUN_TO_qumak.spaaaaam.pl> wrote:

Ale chcesz wlac elektrolit do uzywanego aku? Czy do nowego?

W Krakowie elektrolit jest na badziewnych stacjach benzynowych, wiec
poszukaj na takich.

no jasne, że do nowego, a na badziewnych nie szukałem, to się
przejadę. dzięki!

Mat S fishbed_fck_spam__USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

Ewentualnie hurtownia odczynników chemicznych - kup kwas siarkowy, poradź
się chemików jak zmieszać z wodą destylowaną... Daaaawno temu tak robiłem
przy dużym fiacie...

A ostatnio kupując akumulator do moto, dostałem z nim butlę elektrolitu.

MS

Kuczu p.kuczynski_USUN_TO_@_USUN_TO_jim-satnet.pl

Mat S pisze:
Ewentualnie hurtownia odczynników chemicznych - kup kwas siarkowy, poradź się chemików jak zmieszać z wodą destylowaną... Daaaawno temu tak robiłem przy dużym fiacie...

Ale po co ? Nieumiejetne poslugiwanie sie kwasem moze sprawic wiele bolu. Eletrolit jest w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym i na wielu stacjach benzynowych. Koszt litra to kilka zlotych. Zreszta firma ktora sprzedaje akumulator powinna miec tez i czym go zalac. Raz kupowalem aku w sklepie w PL to pan przy mnie mi go zalal, zakorkowal i sprawdzil sprawnosc baterii. Za friko oczywiscie.

Harley Davidson FXR-C

Kuczu p.kuczynski_USUN_TO_@_USUN_TO_jim-satnet.pl

mites pisze:

no wlasnie o to chodzi, ze nie jest w kazdym sklepie, a dokladnie nie
ma go w zadnym w Olesnicy: ani motoryzacyjnym, ani rolniczym ani na
stacji. a z kwasem to wlasnie nie chce kombinowac bo szkoda aku. a
sprzedawca nie sprzedaje ze wzgledu na przesylke. no zobaczymy.

Jedz do pierwszego z brzegu elektryka samochodowego. Zaleje Ci aku od reki.

Harley Davidson FXR-C

On 15 Kwi, 10:40, Kuczu <p.kuczyn..._USUN_TO_@_USUN_TO_jim-satnet.pl> wrote:
[...]

tez bym wolal sam z kwachem nie eksperymentowac. kupujac ostatnio akumulator
przez allegro z drugiego konca kraju, dostalem zwykla poczta przesylke, w
ktorej byla i bateria i elektrolit, wiec opory twojego sprzedawcy sa...
hm... nietypowe.

MS

Jacot jacot_USUN_TO_@_USUN_TO_meostrada.pl

mites <mites_USUN_TO_@_USUN_TO_op.pl> wrote:

no wlasnie o to chodzi, ze nie jest w kazdym sklepie, a dokladnie nie
ma go w zadnym w Olesnicy: ani motoryzacyjnym, ani rolniczym ani na
stacji.

Unia panie, elektrolit jest nieekologiczny, akumulatory zreszta tez.
W najblizszej, jedynie slusznej przyszlosci calkiem je wyeliminujemy z
zycia.
--
Pozdrowionka
Jacot M10

[...]

ta, akumulatory won, a wszystko na prunt ma byc... to jak to tak?
aaaaa, wiem, Polska bedzie przodowac w ekologicznych pojazdach napedzanych
chrustem zbieranym w lasach do wtóru "Kiedy ranne wstaja zorze" ;-)

MS

marvin marcin.888_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Uzytkownik "Mat S" napisal...

[...]

A normalnie ;) motury na kopajke a puszka na korbe. W sumie bateria daje tylko ten luksus ze odpalamy silnik guzikiem - poza tym jest w sumie niepotrzebna.

Pozdrawiam
marvin
xj600s

marvin pisze:

A normalnie ;) motury na kopajke a puszka na korbe. W sumie bateria daje tylko ten luksus ze odpalamy silnik guzikiem - poza tym jest w sumie niepotrzebna.

Aha... A to po co aku w MZ, Dnieprze, Jawie, starszych Harleyach  ? Przeciez mozna bylo dac iskrownik i tez by bylo oki...

Harley Davidson FXR-C

marvin marcin.888_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Uzytkownik "Kuczu" napisal...

Aha... A to po co aku w MZ, Dnieprze, Jawie, starszych Harleyach  ?
Przeciez mozna bylo dac iskrownik i tez by bylo oki...

Znaczy sie, Jacot napisal o przyszlosci bez akumulatorow (taka wizja-misja
ekologiczna). No a wydaje mi sie ze niema jakis bardzo istotnych
technicznych przeszkod by te akumulatory wyeliminowac. Co do tych sprzetow o
ktorych pisales - jak jest aku to jest o tyle lepiej ze pradnica moze byc
mniejsza i nie musi koniecznie pokrywac max zapotrzebowania na wolnych
obrotach.

Z reszta i teraz praktycznie kazdy pojazd bedzie dzialal z odlaczonym aku -
ale pewnie jak sam doskonale wiesz nie powinno sie tego robic. Wymagalo by
to jakiejs tam zmiany (komplikacji) w budowie prostownika, moze regulatora
tez.

Pozdrawiam
marvin
xj600s

"marvin" <marcin.888_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> wrote:

[...]

Od czasu wynalezienia alternatorow a raczej prostownikow do ich to aku
w zasadzie stalo sie zbedne:) Wszelako w czasach dzisiejszych jest
pewien szkopul.

Z reszta i teraz praktycznie kazdy pojazd bedzie dzialal z odlaczonym aku -
ale pewnie jak sam doskonale wiesz nie powinno sie tego robic.

Ano, te rozne japonskie wynalazki... komputery, bajery,
pseudoreugulatory... Te motory sa na prad i akumulator.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Kuczu <p.kuczynski_USUN_TO_@_USUN_TO_jim-satnet.pl> wrote:

Aha... A to po co aku w MZ, Dnieprze, Jawie, starszych Harleyach  ?
Przeciez mozna bylo dac iskrownik i tez by bylo oki...

Dla podtrzymania zycia przy spadku napiecia pradnicy. Sam wisz jak
jest - zapalka w regler i jazda, a nie jezdzilo sie tak powszechnie w
czasach planowych brakow wszystkiego a zwlaszcza akumulatorow?:)
Znaczy na harlejach to nie wiem ale na motorach to i owszem:)

--

Jacot pisze:

Dla podtrzymania zycia przy spadku napiecia pradnicy.

No wlasnie. I po to sie montuje w wyczynowych terenowcach Battery Eliminatory czyli takie duze kondensatory.

Sam wisz jak jest - zapalka w regler i jazda, a nie jezdzilo sie tak powszechnie w
czasach planowych brakow wszystkiego a zwlaszcza akumulatorow?:)

Kiedys nie trzeba bylo miec kierunkowskazow, wlaczonych ciagle swiatel i innych zbednych bajerow wiec nie porownuj. Iskrownik, kartofel zamiast kondensatorka i heya ! A jak iskrownik zamokl to sie przepinalo kabelki i lecialo dalej na zaplonie bateryjnym :)

Znaczy na harlejach to nie wiem ale na motorach to i owszem:)

A taki Harley to czym sie od Junaka czy Dniepra rozni ? Chyba tylko cena i iloscia/ukladem cylindrow.

Harley Davidson FXR-C

[...]

No niby i na te badziewia powinno wystarczac, bo w normalnym motocyklu
pradnik tak czy owak zasila to wszystko:) Akumulator to tylko dodatek.

A taki Harley to czym sie od Junaka czy Dniepra rozni ?

Mnie siem tez zdaje ze niczym, jak kiedys wzialem w reke to wygladalo
podobnie, no moze tylko badziewniej wykonane i jakby z pol wieku
starsze ale to jakas wuelka byla czy tam cus:)
Ale w gazetach pisza inaczej:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

[...]

Hehe, chciałbym zobaczyć 4-cyl 2.8D na korbę odpalany.
Poza tym, "we przyszłości" na prunt wszystko ma być, nie tylko rozruch, ale
i ruch jako taki. To co, każdy ma wodór w zbiorniku wozić, sprężony do 100
bar? ;-)

MS

zbigi zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl

Mat S napisał(a):
A normalnie ;) motury na kopajke a puszka na korbe.

Hehe, chciałbym zobaczyć 4-cyl 2.8D na korbę odpalany.

Zaden problem. Odpowiednie ciezkie kolo zamachowe i recznie sterowany odpreznik. Uchylasz zawory wydechowe odpreznikiem, rozpedzasz wal korbowy (z ciezkim kolem zamachowym) do odpowiedniej predkosci i puszczasz odpreznik. Bezwladnosc kola zamachowego wystarcza do przerzucenia kompresji i odpalenia silnika.
No i 4 cylidrowca latwiej odpalic nizli dwucylindrowca, a opisany przeze mnie uklad rozruchu byl standardem w Zetorze 25 (2 cylindry, 2500ccm) zanim wprowadzono elektryke (1951?).

Leszek Karlik leslie_USUN_TO_@_USUN_TO_hell.pl

On Fri, 18 Apr 2008 12:34:21 +0200, Mat S  <fishbed_fck_spam__USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:

A normalnie ;) motury na kopajke a puszka na korbe.

Hehe, chcia

Mat S napisał(a):
[...]

Ale po co ?

Bo jesli nie da sie inaczej, to moze tak sie da?

Nieumiejetne poslugiwanie sie kwasem moze sprawic wiele bolu.

Fakt, dlatego napisalem, zeby sie dowiedziec JAK.

Eletrolit jest w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym i na wielu stacjach
benzynowych. Koszt litra to kilka zlotych.

No wlasnie tu jest jedno bledne zalozenie. Oczywiscie, ze jesli daje sie
kupic, to trzeba tak zrobic, bo to i taniej i szybciej. Ale mites pisze, ze
sie nie daje...

MS