LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

pomoc 3

2014/11/22 16:44

Gas Box Aprilia rs 125 2

2014/11/21 22:22

Okleiny 1

2 masti 6

5 AZ 4

co to znaczy synchronizacja gaźników

olob kowalski bolo1975_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.SKASUJ-TO.pl

i na czym ona polega oraz jak się ją wykonuje

G.S. gstachura_USUN_TO_@_USUN_TO_onet.pl

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:eur8st$npd$1inews.gazeta.pl...
i na czym ona polega oraz jak się ją wykonuje

synchronizacja , czyli ustawienie gaźników tak aby równomiernie podawały
paliwo do wszystkich cylindrów,
realizuje sie poprzez takie wzajemne ułożenie przepustnic względem siebie
tak , aby przepustnice podciśnieniowe
otwierały sie na taką samą wyskość i na wszystkich kolektorach dolotowych
było identyczne podciśnienie

praktycznie za pomocą  zestawów wakuometrów ( trudne słowo - mierników
podciśnienia ) i regulację srubami do
synchronizacji

a  po co  , a  po to aby wszystkie cylindry pracowały w identyczny sposób ,
co daje równomierną pracę silnika ,
najlepszą sprawność czyli najmniejsze zużycie paliwa

Polo

Dominik Słonecki domik_s_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Użytkownik "G.S." <gstachura_USUN_TO_@_USUN_TO_onet.pl> napisał
[...]

a jak nie ma przepustnic podciśnieniowych??

--
Dominik Słonecki
ROZDŁUBANA FZR 1040 EXUP

Użytkownik "Dominik Słonecki" <domik_s_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

to należy wyciąć z instrukcji słowo podciśnieniowe

Polo

Kuczu p.kuczynski_USUN_TO_@_USUN_TO_jim-satnet.pl

G.S. napisał(a):

[...]

Tylko to zdanie jest w 100% prawdziwe :)

GSX Big Block 65 cui (666 Products) + BMW K100 Basic

G.S. gstachura_USUN_TO_@_USUN_TO_onet.pl

na wszystkich kolektorach dolotowych było identyczne podciśnienie

Tylko to zdanie jest w 100% prawdziwe :)

wcale nie  powinno być : "prawie"  po "było..."   , gdyż idnetyczne nie są
nigdy

czyli wszystko jest bzdurą

Polo

Hinek hinek_USUN_TO_@_USUN_TO_autograf.pl.invalid

Zacznij od netykiety.

Hinek
Deauville

Organizacja ZERO org_zero_USUN_TO_@_USUN_TO_WYTNIJ.gazeta.pl

A TY WEZ SIE OD KOLEGI ODPIERDOL, DOBRZE? ZAPYTAL I CALE SZCZESCIE ZE SA TU
TAKIE OSOBY JAK POLO, NO I NIECO BLADZACY KUCZU-KRUCZU.
A TY ZAMKNIJ PYSK JAK NIE MASZ NIC KONSTRUKTYWNEGO DO POWIEDZENIA, SADZAJ DUPE
NA SWOJ NUDNY SPRZET I BUJAJ WORY STOND.

Hinek <hinek_USUN_TO_@_USUN_TO_autograf.pl.invalid> napisał(a):

Zacznij od netykiety.

N1 slavek.ndm_USUN_TO_@_USUN_TO_vp.pl[NOSPAM]

Organizacja ZERO napisał(a):
[...]

Czyzby ktos Cie wykorzytywal albo molestowal za mlodu? Moze miales dwojke z wuefu w podstawowce? Bo masz jakis problem
(Klawiatury sa juz tanie - kup nowa, bo CAPS Ci sie zacial)

--
......N1 Slavek -- -> Nuovidvor circa flurium Narev......
...2-oo..efjota 1100, Kateem 620, skuterek lead 90 .....

balth balth_USUN_TO_@_USUN_TO_WYTNIJ.o2.TO.pl

Użytkownik "N1" <slavek.ndm_USUN_TO_@_USUN_TO_vp.pl[NOSPAM]> napisał w wiadomości news:euudor$pu3$1inews.gazeta.pl...
[..]

Czyzby ktos Cie wykorzytywal albo molestowal za mlodu? Moze miales
dwojke z wuefu w podstawowce? Bo masz jakis problem
(Klawiatury sa juz tanie - kup nowa, bo CAPS Ci sie zacial)

nie karm trolla.....

--
bye

balth
XJR1300 '99

Adam M. mmedyna9629_USUN_TO_@_USUN_TO_rogers.com

On Apr 2, 11:53 am, "olob kowalski" <bolo1..._USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
i na czym ona polega oraz jak się ją wykonuje

*** No ale w koncu po calej akcji facet niewiele sie dowiedzial.
Wiec moze od poczatku.
Gazniki synchronizuje sie aby uzyskac rowna prace na wolnych obrotach
i jednoczesne ruszenie z miejsca wszystkich przepustnic w momencie
dodania gazu.
Przepustnice moga byc sterowane mechanicznie lub podcisnieniowo w
zaleznosci od konstrukcji gaznika.
W gaznikach podcisnieniowych ustawia sie to za pomoca wakuometrow
( jak juz kolega napisal ) na wielkosc podcisnien w kolektorach
ssacych ktore w wiekszosci wypadkow powinno byc rowne, ale nie zawsze
( seria Suzuki GS na przyklad ).
W gaznikach mechanicznych mozna to ustawiac luzem linki na
przepustnicy gaznika, uzywajac wiertla o okreslonej srednicy jako
"uchylacza" przepustnicy.
Dokladna procedura jest w kazdej serwisowce dotyczacej danego modelu
motocykla.
To ostatni zabieg nastepujacy po czyszczeniu i regulacji gaznika.

Adam M.

Kefir kefir_USUN_TO_@_USUN_TO_riders.pl

.. wrote:
..> i na czym ona polega oraz jak się ją wykonuje
..>
..> --
..> Wysłano z serwisu Usenet w portalu
Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

[...]
To ostatni zabieg nastepujacy po czyszczeniu i regulacji gaznika.

Tak gwoli zaspokojenia niepewnosci: czy przed sychro nie jest konieczna
takze kontrola/regulacja luzow zaworowych? Gdzies misie obilo -
pytamboniewiem.

--
Pozdrawiam , Artur vel Kefir

zbigi zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl

. wrote:
[...]

Konieczna? IMO nie :) Ale _po_ regulacji z pewnoscia.
Resume:
Reguluje zawory = synchro gaznikow
Czyszcze gazniki = synchro gaznikow
Reguluje zawory + czyszcze gazniki = synchro gaznikow
Widzimisie = synchro gaznikow ;)

Adam M. mmedyna9629_USUN_TO_@_USUN_TO_rogers.com

On Apr 11, 2:35 pm, zbigi <zbiegu..._USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl>
wrote:
Kefir napisał(a):

> Tak gwoli zaspokojenia niepewnosci: czy przed sychro nie jest konieczna
> takze kontrola/regulacja luzow zaworowych? Gdzies misie obilo -
> pytamboniewiem.

Konieczna? IMO nie :)

*** No jak juz sie na powaznie zabieramy do gaznikow, to luzy zaworowe
nalezaloby sprawdzic zeby nie bylo niepewnosci ze moze na goracym
silniku sa za male i robia problemy. We wszystkich powaznych
podrecznikach ktore czytalem na poczatku lat 70 tych :) porzadek byl
ustalony:
 - ustawienie / sprawdzenie luzow, ustawienie zaplonu, regulacja
gaznikow.
Potem zaplon wypadl z tej kolejnosci, a potem okazalo sie ze motocykl
moze miec kilka gaznikow, ktore trzeba synchronizowac.
Mam wrazenie, ze teraz w Polsce wyraz synchronizacja zrobil zawrotna
kariere i wielu "mechanikow" specjalnie na prowincji zamiast regulacji
gaznikow sprzedaje ich synchronizacje, bo ladnie brzmi :)
A mlode lebki nie zdaja sobie nawet sprawy co ta synchronizacja
naprawde daje, a czego nie, wyraz im sie podoba wiec placa i
spodziewaja sie cudow :)

Adam M.

indigo32 b.matuszek_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_prokonto.pl

Adam M.napisal

wrote:
Kefir napisał(a):

> [...]

A mlode lebki nie zdaja sobie nawet sprawy co ta synchronizacja
naprawde daje, a czego nie, wyraz im sie podoba wiec placa i

Ziom, jesteś od dziś moim mentorem, bogiem intelektu i mistrzem logicznych zasadzek. Szacun.

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.