LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

2stroke 6

2014/10/20 16:09

awaria licznika R6 2003 2

2014/10/22 19:33

Cross 1

2014/10/18 09:14

Moto na kat. am 1

1 KillJohn 14

2 snoopek 11

3 Arni 10

4 Kuczu 8

Zmiany w ustawie prawo o ruchu drogowym

Jacek Michalski nie_chce_USUN_TO_@_USUN_TO_spamu.net

Cześć,

Dzisiaj została opublikowana w Dzienniku Ustaw ustawa, zmieniająca prawo o ruchu drogowym. Jak ktoś nie czytał pełnego tekstu, to zapraszam:
www.forum.v10.pl/zmiany,w,ustawie,prawo,o,ruchu,drogowym,t1208.html
Jak do tej pory - wszyscy mocno kręcą się światłami, a ja tam widzę więcej ciekawostek, które pozwolą tylko policji nabijać kiesę:

1. Odległości w tunelu - czy niedługo wprowadzą do obowiązkowego wyposażenia
pojazdu dalmierz laserowy? Skąd mam wiedzieć, że jestem 50, a nie 46 m za
poprzedzającym pojazdem?
2. Odległości w tunelu ciąg dalszy - jeśli w tunelu jest korek, to mam
zachować 5 m od poprzedzającego pojazdu, czyli ponad 100% długości samochodu.
Już widzę, jak będzie to przestrzegane. Pomijając już, że jest to przepis
totalnie bezsensowny.
3. I jeszcze raz odległości w tunelu - odpowiednie organy mają prawo je
zmieniać, używając znaków drogowych. Jakich? Tego już nie ma napisane, a nie
przypominam sobie w odpowiednim rozporządzeniu znaku "obowiązująca odległość
od poprzedzającego pojazdu".

Co o tym myślicie? Kolejne puste przepisy?
Jestem jeszcze w stanie zrozumieć te 5 m odległości w zakorkowanym tunelu (bo np. karetka uznała, że musi szybko przejechać przez tunel - jest jak jej zjechać przynajmniej) - ale pozostałe "tunelowe" odległości?

Pozdro, JM

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl

Co o tym myślicie? Kolejne puste przepisy?

tak. Wałkowane na PMSie od jakiegos czasu. Sprawa dotyczy tuneli dluzszych
niz 500m poza obszarem zabudowanym. Puki co nie ma takich :) i dlugo nie
bedzie

--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl

Puki

póki ;)

--

"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl> wrote in message

Co o tym myślicie? Kolejne puste przepisy?

tak. Wałkowane na PMSie od jakiegos czasu. Sprawa dotyczy tuneli dluzszych niz 500m poza obszarem zabudowanym. Puki co nie ma takich :) i dlugo nie bedzie

To po cholerę taki przepis?
IMHO chodzi głównie o to, żeby policja miała więcej "nieudowadnialnych" powodów
do nakładania mandatów... Zresztą - jaki piszesz - w .pl i tak chyba nie ma tunelu,
spełniającego te wymogi, więc to tylko jakiś durny wymysł - nie zdziwię się, jak
za pół roku duży tabloid na "F" napisze, że "w Polsce można kupić każdą ustawę"
i przyzna się, że zapłacili za ten zapis kilkudziesięciu posłom...

JM

Scyzoryk gradon_mWYWAL_TO_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl

To po cholerę taki przepis?

kij wie. IMO tez idiotyczny. Jaki Rząd takie ustawy ;)

--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

Michał Margula alchemyx_USUN_TO_@_USUN_TO_uznam.net.pl

Jacek Michalski napisał(a):
To po cholerę taki przepis?

Pewnie po to żeby uniknąć sytuacji, kiedy ludzie giną w tunelach, kiedy robi się tam karambol, a następnie pożar itd. Odstępy w tunelu dają szansę na to żeby temu zapobiec.

Co nie znaczy, że uważam ten przepis za dobry ani za zły. Jego zamierzenie było prawidłowe.

--
Michał Margula, alchemyx_USUN_TO_@_USUN_TO_uznam.net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.motocykle

sajgon saj_USUN_TO_@_USUN_TO_astercitytodomena.net

Michał Margula wrote:
Co nie znaczy, że uważam ten przepis za dobry ani za zły. Jego zamierzenie było prawidłowe.

a realizacja jak zwykle...

nie wiem, jak jest w przepisach, ale w praktyce we wloszech, gdzie tuneli jest w ciul i ciut ciu jest tak, ze jeden z pasow zawsze zostaje calkowicie wolny. latwe, logiczne, ewidentne i sensowne imo. nie wiem, czy ludzie sami zaczeli jakos tego po tragediach ktore mialy miejsce pare lat temu w tunelach pilnowac, czy tez bylo tak wczesniej, nie mniej tak to wyglada.

pzdr,
saj

wojtek wszym1_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl> napisał w wiadomości

[...]

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,72935,3779870.html

Krasnale dostosowaly te przepisy do tego tunelu (chyba jedyny w kraju)
kpina i zart :-)
pozdrowka gorace
wojtek

gildor gildor_USUN_TO_@_USUN_TO_NOSPAM.gazeta.pl

wojtek napisał(a):
[...]

a ten tunel nie jest czasem w obszarze zabudowanym?

--
- gildor
ZX9R'99 niebieeeeska, a nie zielona - WA

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.