LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

Pióra miesiąca

1 Konspirator 17

2 Kuczu 16

4 masti 10

5 Tmek 10

Archiwum

Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

1

20/05/2009 16:21

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.

2

20/05/2009 07:37

artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 20 Maj, 16:21, kocyk <ko..._USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.
A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

--
Artur

3

20/05/2009 17:07

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com wrote:

Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
K.14.

4

20/05/2009 08:22

artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 20 Maj, 17:07, kocyk <ko..._USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote:

Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po
regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
Ale może mu na zimnym skład nie pasi? W sensie takim, że przy
połączeniu innych dysz + ssanie (na zimnym) nie pasuje mu skład
mieszanki. Ja bym spróbował ze starymi dyszami czy jest tak samo a
jeżeli tak to przyczepił się tego ssania.

--
Artur

5

20/05/2009 17:15

PB piotr.spam_USUN_TO_@_USUN_TO_biegala.pl

Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisał(a):
 

Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc

rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

- pali 6l

no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

- zimny nie chce jechac

to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
nastepnego poranka.



--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

6

20/05/2009 19:55

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

PB wrote:
Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisał(a):
 
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc

rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

Ja akurat dlubalem skuter obok, a ten robil kolega, wiec na wszelki dopytam, ale mysle, ze tak.

- pali 6l

no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

Tyle, ze tej regulacji za wiele nie ma, pokretlo wolnych i srubka od skladu.

- zimny nie chce jechac

to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
nastepnego poranka.

Czyli jak widze tu typtak.
K.14.

7

20/05/2009 18:17

Pryzmat achterpik.BLEE_USUN_TO_@_USUN_TO_op.pl

kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w
kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z
zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.

W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
Widocznie typtak
Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm
Czysta regulacja.
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

--
Pryzmat (Jacek)
foto i moto
frakcja LL W-wa zone
'02 FJR - Tytanowa FuJaRa z nowym sercem

8

20/05/2009 19:59

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

Pryzmat wrote:

W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
Widocznie typtak
Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm
Czysta regulacja.
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

Dopytaj przy okazji co on tam regulowal, bo ja sie narazie do Piotrusia nie wybieram. Acz sam gaznik prosty jest jak cep, nie wiem co tam mozna   wiecej regulowac. Jakis musi byc myk.
K.14.

9

20/05/2009 21:57

Magic maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Pryzmat pisze:

Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow


W Eliku kłopoty z odpaleniem pojawiają się dopiero po 2-3 dniach postoju, trzeba go wtedy przekopać parę razy żeby zechciał odpalić, a i przez pierwszą minutę nie ma za bardzo ochoty. Ale potem spoko, pali od pierwszego kopa, spalanie rzędu 2.5-3L i maksymalna 83 km licznikowe.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

10

20/05/2009 18:36

(pj) jd15c27_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

kocyk pisze:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
K.14.

ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

PBNW

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

11

20/05/2009 20:00

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

(pj) wrote:
> kocyk pisze:
>> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
>> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
>
> ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

No. Zeby zapierdalal.
K.14

12

20/05/2009 19:43

masti gone_USUN_TO_@_USUN_TO_to.hell

Dnia pięknego Wed, 20 May 2009 20:00:14 +0200, osobnik zwany kocyk
wystukał:

(pj) wrote:
 > kocyk pisze:
 >> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
 >> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
 >
 > ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

No. Zeby zapierdalal.
K.14

to wywal szrota i kup R1 :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

13

20/05/2009 21:52

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

masti wrote:
> Dnia pięknego Wed, 20 May 2009 20:00:14 +0200, osobnik zwany kocyk
> wystukał:
>
>> (pj) wrote:
>>  > kocyk pisze:
>>  >> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
>>  >> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
>>  >
>>  > ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?
>>
>> No. Zeby zapierdalal.
>
> to wywal szrota i kup R1 :)

A on nie moj, ja w nim tylko rece brudze, chobbi takie. Kwak mi sie psuc nie chce, a wszyscy mowili ze bedzie. A r1 muli.
K.14.

14

20/05/2009 18:41

Ivam filipz_USUN_TO_@_USUN_TO_-WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm

"kocyk" <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
[...]

Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"... ale moge sie mylic - nie pamietam za dobrze) zestaw odblokowujaco/tuningowy (wariator, wydech, dolot, dysze, bimetal do ssania). Jaja jak arbuzy wyszly:
1) w zestawie nie bylo sprezyny do tylnego kola pasowego - wymagana odpowiednia do tuningowych rolek wariatora
2) dysze w gazniku byly zle

Ssanie nie dzialalo prawidlowo nawet po wymianie tej cholernej blaszki. Zatem zalozylismy org dysze i ssanie.

Zmiana sprezyny i wymiana na standardowe dysze znacznie ulatwila prace z ustawieniami. Kolor swiec byl trosze zbyt jasny (jak na 2T), ale nie poza moim dopuszczalnym zakresem.

Bujal sie dosc dobrze - problem z odpalaniem znikl (na oryginalnym bimetalu) i ogolnie wsciec sie mozna bylo na ten zestaw (dosc drogi byl).

Kombinuj...

--
pzdr:
Ivam

15

20/05/2009 21:59

Magic maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Ivam pisze:
"kocyk" <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
[...]

Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"

Malossi ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

16

21/05/2009 00:04

Eskimos eskimos_USUN_TO_@_USUN_TO_tegoniemaicpnet.pl

On Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, kocyk <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote:

proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu.

Rozbierałeś to? Tam są dwie płaskie blaszki-elektrody i pomiędzy nimi
płaska pastylka-opornik. Do tego jest docisnięty termostat z bimetalem
w srodku i takim wysuwającym się trzpieniem. Jak zapodasz prąd, to
pastylka-opornik się rozgrzewa, od niej się nagrzewa termostat
bimetaliczny,  trzpień się pomalutku wysuwa kilka milimetrów i popycha
tłoczek, który zamyka kanał.

Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
zamyka ssanie.

Chujowy patent generalnie ;)

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

17

21/05/2009 10:28

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

Eskimos wrote:

> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
> zamyka ssanie.
>
> Chujowy patent generalnie ;)

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. Drugi raz jak rozbiore to pomysle jak to na linke przerobic.
K.14.

18

21/05/2009 13:50

Spider A.J. neolith_USUN_TO_@_USUN_TO_toWywal.gmx.net


"kocyk" <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote

> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
> zamyka ssanie.

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby
dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to
regulowac.

A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

19

21/05/2009 14:04

kocyk kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl

Spider A.J. wrote:
> "kocyk" <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote
>
>>> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
>>> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
>>> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
>>> zamyka ssanie.
>
>> No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby
>> dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to
>> regulowac.
>
> A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
> nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
> bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle.
K.14.

20

21/05/2009 14:56

Spider A.J. neolith_USUN_TO_@_USUN_TO_toWywal.gmx.net


"kocyk" <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> wrote

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z
termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i
otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest
podawane ciagle.

Kufra technika dla amerykanow :-)
jakby nie mozna bylo zrobic ciegla albo
takiego pstryczka jak byl w jawie, a mowia
ze gugs robia wszystko po budzecie.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

21

21/05/2009 11:45

Michał Demczuk michal72_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl

kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.

Koc, napisz konkretnie co to za skuter.

Pozdr..


--
Michał Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Cagiva, Husqvarna, Kymco

22

21/05/2009 19:03

Arbiter niema_USUN_TO_@_USUN_TO_hotmail.com


Użytkownik "kocyk" <kocyx_USUN_TO_@_USUN_TO_ZZZriders.pl> napisał w wiadomości
news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...

Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l

wymieniłes dysze to masz czego chciałes;)

- zimny nie chce jechac

Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do

typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

moze wrócić na normalne dysze?

ja odblokowałem jeden skuter i polegało to na uwaleniu ślepej kiszki na
wydechu. Oczywiscie podkładka z wario była zdjęta wczesniej.

Mieszanka na iglicy jest ustawiona na najuboższą, nie ma jednak problemu z
wyciaganiem tyle ile powinien bez blokad a pali ze 3,3 jezdzac na krotich
odcinkach z max gazem

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.