LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

2stroke 6

2014/10/20 16:09

Opona uĹźywana? 1

2014/10/16 10:16

Cross 1

2014/10/18 09:14

Moto na kat. am 1

1 KillJohn 14

2 snoopek 11

3 Arni 10

4 Kuczu 8

Quad do rejestracji

Alex alpines_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

Witam
Mam zamiar kupić nowego quada (200cm) w cenie ok 4000zł Chciałbym wiedzieć
jak sprawa z rejestracja tego cuda. Jedni sprzedawcy mi mówią że koszt
rejestracji 150zł drudzy że 600zł Czy jesli sprzedawca daje karte pojazdu to
rejestracja jest tańsza. Czy w przypadku nowego wymagany jest przegląd tech.
Jak wyglada ta procedura rejestracji, i co byście mi doradzili.
Pozdro
Peter

goto gozwei_USUN_TO_@_USUN_TO_niechciana.gazeta.pl

Alex pisze:
[...]

A ma w ogóle homologację?

goto

Andrzej Lawa alawa_news_USUN_TO_@_USUN_TO_lechistan.SPAM_PRECZ.com

Alex pisze:
[...]

A ma homologację? I jeśli ma - to jako co?

Alex alpines_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news_USUN_TO_@_USUN_TO_lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:tslkd5-jn.ln1ncc1701.lechistan.com...
Alex pisze:
[...]

Chce kupić quada z homologacją bo inaczej się nie da zarejestrować:)
Ile kosztuje rejestracja w urzędzie komunikacji
Peter

Alex pisze:
[...]

Zapomniałem dodać że rejestruje się to jako samochód

Alex pisze:

[...]

Pewnie, że się da, tylko że wtedy właśnie potrzebne jest "pierwsze" badanie techniczne przed rejestracją.

Ile kosztuje rejestracja w urzędzie komunikacji

Nie wiem, ale wiem, ile kosztuje minuta połączenia z lokalnym wydziałem komunikacji - sugeruję tam zadzwonić i się zapytać o aktualne ceny.

Baczek m_bakowski_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

[...]

A ile kosztuje a minutat?

G.S. "Polo" gstachura_USUN_TO_@_USUN_TO_onet.pl

Chce kupić quada z homologacją bo inaczej się nie da zarejestrować:)
Ile kosztuje rejestracja w urzędzie komunikacji

około 210 zł  tyle dałem za rejestrację  samochodu
jesłi tylko jedna tablica  to będzie ciut mniej

pierwszego przeglądu nie ma bo
jeśli ma holomolgację i jest nowy
to dostaje badania ważne 3 lata z urzędu

Polo

crasch crasch_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_o2.pl

Witam!! Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mam tylko krótkie i (chyba) łatwe pytanko odnośnie QUADÓW/ATV a ich rejestracji.

Otóż, czy żeby zarejestrować tak by można jeździć quadem na prawo jazdy kategorii B (czyli na samochód osobowy) jest potrzebna jakaś 'specjalna' homologacja? Po prostu czy każdego (nie ważne z jaką homologacją i jakiej pojemności) quada można zarejestrować tak by jeździć nim na prawo jazdy kat. B?

No i czy są jakieś problemy z taką rejestracją i czy jest jakoś specjalnie droga lub cokolwiek co powinienem wiedzieć? Podsumowując, interesuje mnie czy każdego quada można BEZPROBLEMOWO i za normalną odpłatą zarejestrować tak by jeździć nim na prawo jazdy kat. B?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź,
crasch

pawel pawel.l75_USUN_TO_@_USUN_TO_onet.eu

rejestrujesz jak normalny ciągnik poprostu jeżeli masz ważne badania
techniczne to rejestrujesz jako ciągniczek i możesz nim jeździć na prawku
kat B tylko bez przyczepy;)
pzdr
pawel

scibor scibor1_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

rejestrujesz jak normalny ciągnik poprostu jeżeli masz ważne badania
techniczne to rejestrujesz jako ciągniczek i możesz nim jeździć na prawku
kat B tylko bez przyczepy;)

e tam
ostatnio rzezbilem w temacie ciagnik+przyczepa+katB i mi wyszlo, ze na B mozna
jechac ciahnikiem z przyczepa lekka czyli do 750kg
inna rzecz, ze na stronie bodajze kieleckiej policji odkrylem ciekawa
interpretacje: katB upowaznia do prowadzenia pojazdow samochodowych do 3,5
tony z przyczepa lekka 750kg, razem masa zespolu nie moze przekraczac 4,25
tony:)))

scbr
suomisygzak - czas na przebudzenie
drzewolamacz na codzien
LTZ55A - czterolitrowy quad;)

Astra astras_USUN_TO_@_USUN_TO_o2.pl

Teoretycznie możesz mieć problem z rejestracją Quada.
Gdyż jeśli to jest pojazd nowy wymagana jest homologacja na taki pojazd L7e - pojazdy samochodowe inne kategoria lekki.
Jeśli natomiast pojazd nie był wcześniej rejestrowany to będzie problem z jego rejestracją.

Astra

crasch crasch_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_o2.pl

Astranapisal

[...]

Czyli jeżeli jest nowy lub ma inną homologację niż L7e nie dam rady zarejestrować tak by jeździć na prawko kat. B?

A nie da się takiej homologacji (L7e) załatwić? I czemu w sumie ma być problem jeżeli quad nie był wcześniej rejestrowany?

crasch pisze:

Czyli jeżeli jest nowy lub ma inną homologację niż L7e nie dam rady zarejestrować tak by jeździć na prawko kat. B?

Niekoniecznie.

A nie da się takiej homologacji (L7e) załatwić? I czemu w sumie ma być problem jeżeli quad nie był wcześniej rejestrowany?

Homologacja to opcja dostępna wyłącznie dla importerów/producentów.

Prywatna osoba robi tylko rejestracyjny przegląd techniczny - i wtedy fachowiec określa, jaka to kategoria.

Tak na marginesie: jak koniecznie chcesz mieć ten quad jako "samochód" to zdajesz chyba sobie sprawę, że będziesz miał dużo droższe OC? (za to tańsze AC)

A jak zarejestrujesz jako ciągnik, to nie wszędzie wjedziesz i nie wolno jechać szybciej jak 30km/h.

crasch crasch_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_o2.pl

Andrzej Lawanapisal

crasch pisze:

[...]

Czyli jeżeli będę miał quada z odpowiednią homologacją to nie będzie problemu, rozumiem. Rejestrować będę (jak już zakupię quada) oczywiście na samochód skoro na ciągnik są takie ograniczenia.

Tak poza tym znalazłem coś takiego (więc chyba nie ma już o czym gadać):

"Prawo jazdy:
Aby poruszać się quadem po drogach miejskich należy posiadać prawo jazdy kategorii B lub B1. Rejestracja:
Quady i ATV zaliczają się do kategorii homoligacji &#8220;innych pojazdów samochodowych&#8221; - L7e. Rejestracji w Polsce podlegają wszystkie quady, którymi chcą Państwo poruszać się po ulicach (także quady o pojemności silnika do 50 ccm, do jazdy którymi uprawnia tylko karta motorowerowa!)"

Tak więc quady mają homologację w Polsce 7Le, więc nigdy nie będzie problemu by go zarejestrować jako samochód inny, czyli na prawo jazdy kat. B. W końcu takie jest polskie prawo i jest to 100% legalne i zgodne z prawem.

Dzięki za odpowiedzi już wszystko wiem, za jakiś czas kupuję Raptora 660 albo 700, rejestruję na samochód i cieszę się jazdą :)

czak norris czak_USUN_TO_@_USUN_TO_norris.pl

Użytkownik "crasch" <crasch_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości news:996fa966851e70c43e47fd8c91b6cdce$1grupy.scigacz.pl...

[...]

Proponuję przejść się do salonu np. yamahy i zapytać o homologację na grizzly 700 :-] (jak chcesz mieć zarejestrowanego to go wywożą do niemiec tam rejestrują i wraca do PL - koszt 3-4kpln, chyba, że to pierwsza sztuka sprzedana w tym roku - homologacja). Trochę prościej jest jak masz quada sprowadzonego z USA. Proponuję również sprawdzić maksymalną moc wymaganą dla l7e (15,4 kw)  i poczytać o problemach z rejestracja na http://www.atvpolska.pl/forum/. W skrócie da się, ale to rzeźba, kosztowna rzeźba.

Aha, do wszystkich "mądrych" - quadów już nie rejestruje się jako ciągniki rolnicze, poza tym chciałbyś jeździć z odblaskiem z tyłu, max 30km/h afair i nie móc wjeżdżać do miasta?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

czak norris pisze:

Aha, do wszystkich "mądrych" - quadów już nie rejestruje się jako ciągniki rolnicze,

Niby dlaczego? Mały traktorek sadowniczy to przecież praktycznie to samo co quad.

poza tym chciałbyś jeździć z odblaskiem z tyłu, max

Straszne. Odblask. Taki obciach. Jak to można przeżyć.
(czujesz sarkazm? ;) )

30km/h afair

Wiesz, jeśli ktoś jeździ głównie po terenie, ale chce móc legalnie czasem podjechać drogą...

i nie móc wjeżdżać do miasta?

Hę??

crasch crasch_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_o2.pl

czak norrisnapisal

[...]

Ok, ja już zupełnie zgłupiałem. Z tego co się dowiedziałem, to quady w Polsce podchodzą pod kategorią 7Le i rejestruje się je jako samochód inny i jeździ się bez problemu.
A tu czytam, że mało jaki quad ma taką homologację (to jaką ma inną jak nie 7Le?) i żeby go tak zarejestrować nie może mieć więcej niż 16 kw (!?). W takim razie jak to możliwe, że o sporej pojemności quady często są zarejestrowane jako samochód inny i można śmigać bez problemu na B?
 Myślałem, że quady z homologacją w Polsce rejestruję się jako 'samochód inny' i nie ma problemów z tym, bo tak się właśnie powinno robić a tu każdy piszę co innego i wychodzi z tego, że jest to przekręt jak np. 125/50. Jak to w końcu jest?

Tytus z Fabryki phuarowana_USUN_TO_@_USUN_TO_o2.pl

Siemka

***Użytkownik "crasch"
 A tu czytam, że mało jaki quad ma taką homologację (to jaką ma inną jak
nie 7Le?) i żeby go tak zarejestrować nie może mieć więcej niż 16 kw (!?).

Bo jednym z kryteriow uznania pojazdu w kat hom L7E jest moc
nieprzekraczajaca chyba 17 kW.
Ale to pikus, widywalem juz Grizlaki z takim zaswiadczeniem. Jesli sprzet
nowy to sprzedawca ma sie martwic o takie zaswiadczenie a jesli uzywka to
przeciez sa rzeczoznawcy (a jak laskawy diagnosta to i oswiadczenie
wlasciciela wystarczy).
Poczytaj, na forach ATV jest sporo o tym

--
   Tytus

crasch crasch_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_o2.pl

Tytus z Fabrykinapisal

Siemka

***Użytkownik "crasch"
[...]

Wychodzi na to, że wszystko zależy od homologacji.
Jeżeli quad ma homologację L7e to nie będzie problemu z rejestracją jako samochód inny.
Jeżeli quad nie ma takiej homologacji jest problem.
Dobrze rozumiem?

W takim razie będę szukał sprzętu z tą homologacją.

[...]

W duzym uproszczeniu tak, pojazd daje do homologacji producent/importer
m.in. zeby uzyskac dopuszczenie do ruchu znaczy sie czy sprzet ma kola,
hample, swiatelka etc zgodne z przepisami.
Ale nie tylko homologacja daje mozliwosc zarejestrowania, moze to byc
rowniez papier od rzeczoznawcy ze mozna (ale to kosztuje)

--
   Tytus

Astra pisze:

Jeśli natomiast pojazd nie był wcześniej rejestrowany to będzie problem z jego rejestracją.

Rejestracyjny przegląd techniczny to taki wielki problem?

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.