LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

2stroke 6

2014/10/20 16:09

awaria licznika R6 2003 2

2014/10/22 19:33

Cross 1

2014/10/18 09:14

Moto na kat. am 1

1 KillJohn 14

2 snoopek 11

3 Arni 10

4 Kuczu 8

Pomiar kompresji - na cieplo czy zimno?

Subframe subframe_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

Hej,
moj sprzet bardzo slabo odpala na zimno.
Sugerujecie ze moze to byc wina nieszczelnych simeringow (Aprilia 2-suw
125).
Chce zmierzyc mu kompresje i tu mam pytanie.
1. Jak mierzyc na cieplo czy na zimno? (wg mnie lepiej na zimno, ale w SM
sugeruja na cieplo)
2. Jak rozroznic przyczyne spadku kompresji czy jest to tlok, czy simering?
Test olejowy (ze SM)?
3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny. Rozne zrodla sugeuja ze
powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

pozdr
Subframe
Reanimator odzyskanej z kradziezy Pegaso 125 ;)

robertbig robertbig_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

On 27 Lut, 22:24, "Subframe" <subfr..._USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:
Hej,
moj sprzet bardzo slabo odpala na zimno.
Sugerujecie ze moze to byc wina nieszczelnych simeringow (Aprilia 2-suw
125).

Jesli była by to wina simeringów , to musiały by byc w dramatycznym
stanie.
Przyczyn może byc wiele.
Sprawdz zawór. Czy dobry
 I filtr i króciec . Jak  brudne i zpiaszczone. To bierz sie za remont
kapitalny.
A może to gaznik.Może zapłon.
Jak z osiagami ?
Takie porady na odległośc to wróżnie z fusów. A nikt ci tu nie napisze
ksiązki o naprawach silników 2T.

Chce zmierzyc mu kompresje i tu mam pytanie.
1. Jak mierzyc na cieplo czy na zimno? (wg mnie lepiej na zimno, ale w SM
sugeruja na cieplo)

Mierzy sie na rozgrzanym silniku.
Ale mozna i na zimnym po to by stwierdzic jaka jest róznica.

2. Jak rozroznic przyczyne spadku kompresji czy jest to tlok, czy simering?
Test olejowy (ze SM)?
Jak simering , to zajrzyj pod dekiel. Bedzie widac ,że wypluwa troche.
Jak tłok to olej powinien troche podnieść komp.

3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny. Rozne zrodla sugeuja ze
powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

12:1 to jest stopien sprężnia.
A kompresja to co innego. Powinna byc w granicach 12.
 8  i ponizej to zgon
-- -
Big

Subframe subframe_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

Sprawdze. dzieki za rade.
pozdr
Subframe.

Kizior teliss_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny. Rozne zrodla sugeuja ze
powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

**
Kompresja wychodzi zawsze wieksza niz konstrukcyjny stopien sprezania,
sprawdza sie na cieplym silniku przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Powyzej 8 jest jeszcze do przyjecia.
--
Kizior

ARO nie_USUN_TO_@_USUN_TO_dam.mejla

Użytkownik "Subframe" <subframe_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> napisał w:

1. Jak mierzyc na cieplo czy na zimno? (wg mnie lepiej na zimno, ale w SM sugeruja na cieplo)

Tak jak sugeruje serwisówka :) Zazwyczaj mowi sie o rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy.

2. Jak rozroznic przyczyne spadku kompresji czy jest to tlok, czy simering? Test olejowy (ze SM)?

Test olejowy pozwala na sprawdzenie gdzie puszcza komprecha - czy na pierścieniach czy na zaworach. Simering? Jaki simering? Ten co uszczelnia czopy wału? To nie ma znaczenia, bo mierzysz ciśnienie nad tłokiem.

3. Jaki spadek komprechy jest dopuszczalny.

Tyle ile wskazuje producent danego motocykla/silnika lub tyle ile napisali w serwisówce.

Rozne zrodla sugeuja ze powinienem miec 12:1 lub 14:1. Ile to barow?

To nie jest ciśnienie sprężania, lecz stopień sprężania czyli stosunek pojemności cylindra do pojemności komory spalania. W praktyce oznacza to ile razy zmniejsza się pojemność nad tłokiem, gdy tłok z DMP* przesunie się do GMP**.

DMP - dolny martwy punkt, lub dolne martwe położenie,
GMP - górny martwy punkt, lub górne martwe położenie.

pozdro

--
ARO
FJ1200

On 28 Lut, 12:57, "ARO" <n..._USUN_TO_@_USUN_TO_dam.mejla> wrote:
> [...]

pierścieniach czy na zaworach. Simering? Jaki simering? Ten co uszczelnia
czopy wału? To nie ma znaczenia, bo mierzysz ciśnienie nad tłokiem.

Tak sie akurat składa ,że w 2T to co dzieje sie pod tłokiem ma spore
znaczenie. Zwłaszcza jesli łozyska walniete,  to i simeringi  tez
puszczaja.
A w przypadku zastosowania zaworu membranowego lub innego. Ma nawet
ogromne, ogromne , znaczenie.
--
Big

[...]

Dlaczego ogromne?
Czy zawor membranowy ma jakis wplyw na latwosc rozruchu zimnego silnika?
Kiedys czytalem ze ma on za zadanie poprawic moment obrotowy na niskich i
srednich obrotach i gdy jest uszkodzony to silnik  nierowno pracuje.
Jak go sprawdzic? Jezeli listki membrany szczelnie przylegaja do zaworu to
znaczy ze jest ok?

pozdrawiam
Subframe

On 28 Lut, 20:33, "Subframe" <subfr..._USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

srednich obrotach i gdy jest uszkodzony to silnik  nierowno pracuje.
Jak go sprawdzic? Jezeli listki membrany szczelnie przylegaja do zaworu to

A wiesz co to jest sprężanie wstepne, fazy rozrządu, rozrząd tłokiem i
takie tam bzdury....
I jak wogóle działa silnik 2T ,a tym bardziej nowoczesny 2T.
Zadziwia mnie to ,że nie posiadając żadnej technicznej elementarnej
wiedzy bierzesz się za naprawy silników.
I to tak nowoczesnych.
Mylisz zawór mocy z zaworem dolotowym.
Może jeszcze dyfuzor  , to samo co komora kompensacyjna ?
A słyszałes o rezonansie ?
Oddaj to komus do naprawy bo rozwalisz w drobiazgi ten silnik.
I nie bedzie z tego nic.
-- -
Big

[...]

Hej, troche poplynales z tym wywodem.. ;)
Wiem tyle co wyczytam ze Swiata Motocykli ;) Nie myle zaworow mocy (ten juz naprawilem) z dolotowym, ani faz rozrzadu 2T. Moja wiedza o 2T konczy sie na szczytwoych osiagnieciach NRD w postaci ETZ (a tam nie bylo "zaworow" :).

A problem jest w tym ze musze mojego staruszka po przejsciach uruchomic co juz sie 2 razy udalo niestety z wielkim trudem, coby nim pojechac do mechanika oddalnego o ponad 20 kilometrow.

Niemniej zawor membranowy jest dla mnie zagadka, gdyz wydaje sie ze powinien utrudniac przeplyw mieszanki. W dodatku nie ma zadnej regulacji. Chyba ze dziala w ten sposob ze otwiera sie dopiero wtedy gdy   wytworzy sie odpowiednie podcisnienie w komorze korbowej, ktore powoduje ze zawor sie otwiera i zaciaga wieksza dawke mieszanki niz w wersji bez zaworu. ALe jaki to ma wplyw na prace silnkia?

Gdybys jednak mogl naswietlic jakie jest zadanie zaworu membranowego i jak poznac jego niedomagania to byloby super.

pozdr
Subframe

On 28 Lut, 23:59, Subframe <subfr..._USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ma on b.prosta robote. Nie pozwala aby zassana do komory korbowej
mieszanka cofnęła sie z powrotem do gaznika. Gdy tłok wykonuje suw
sprężania.
Zwieksza sie w ten sposób stopien napełnienia cylindra.

Otwiera sie samoczynnie. Pod wpływem strumienia mieszanki. I po
zamknieciu musi byc b.szczelny.
Tzn. patrząc pod ostre swiatło. Wszystko musi super przylegac , bez
najmiejszych szczelin. O uszkodzeniach mechanicznych typu
deformacje ,peknięcia membrany , lub korpusu, to sie nie trzeba
rozpisywać chyba. Ma byc cacy.

Ale ja  tego co tu powoli sie wyłania widze raczej zgon silnika.Tzn.
do remontu.
Ale to wrózenie z fusów jednak...
-- -
Big

[...]

Silnik jest dopiero jakies 3 tys. po generlace. Jednak 2 tysiaki przejechali na nim zlodzieje :( po czym wykrecili solenoid od zaworu, iskrownik i magneto + pare innych czesci. Nie wykluczam ze byl zatarty. No i bylo to 3,5 roku temu. W miedzyczasie stal rok na parkingu policyjnym w najwieksze upaly i mrozy (zeszla zima). !@#~~!!!
W nastepnym tygodniu zrobie mu dokladna diagnoze. Dobrze ze udalo sie go uruchomic i przejechac. Moc niby ma. ;)

Co do zlodziei to grunt ze typasy juz siedza :). A takie baranki byli na sprawie, no chlopcy do rany przyloz. Przed sprawa siedzialem z paserami na korytarzu i bylem przekonany ze to ofiary a nie sprawcy.

Dzieki Big za rady, z tego co piszesz wyglada ze jestes klasa fachowiec, co w swiatku motocyklowym jest zadkoscia. Kto dawal sprzeta do serwisu to wie.

pozdr
Subframe

On 1 Mar, 20:36, Subframe <subfr..._USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Dzieki Big za rady, z tego co piszesz wyglada ze jestes klasa fachowiec,
co w swiatku motocyklowym jest zadkoscia. Kto dawal sprzeta do serwisu

No działaj . Powodzenia !
--
Big

Jacot jacot_USUN_TO_@_USUN_TO_meostrada.pl

Subframe <subframe_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nie boj nic, bedzie dobrze:)

regulacji. Chyba ze dziala w ten sposob ze otwiera sie dopiero wtedy gdy
 wytworzy sie odpowiednie podcisnienie w komorze korbowej,

No mniej wiecej:) Z grubsza to on ma zapobiegac cofaniu mieszanki do
ukladu ssacego. Zajrzyj do Wikipedii, tak mi swita ze tam jest
animacyjka, jak dziala taki dwusuwik:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Użytkownik "robertbig" <robertbig_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał :

Tak sie akurat składa ,że w 2T to co dzieje sie
pod tłokiem ma spore znaczenie.

wszystko ok, tylko ten "2-suw" umknął mojej uwadze O_o, a pisalem w odniesieniu do 4T

pzdr

--
ARO
FJ1200