LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

zębatki do supermoto beta rr 1

2014/09/24 14:33

Honda vfr 750 1991 nieodpala 1

2014/09/25 20:46

jakiego crossa do 3 tysięcy 1

2014/09/26 12:29

Yamaha Tzr 2010 Moc 1

2014/09/26 22:18

zakup złoma biorącego olej 1

2014/09/28 13:30

Pióra miesiąca

1 AZ 12

2 Kuczu 9

4 Grzybol 8

5 Magic 7

Archiwum

Ogólnopolska Grupa Dyskusyjna pl.rec.motocykle « Powrót do listy grup

Olej samochodowy czy motocyklowy?

1

07/03/2010 13:34

trex maj.tomek_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

Hej, planuje wymiane oleju i zastanawiam sie jaka jest roznica
pomiędzy olejem samochodowym a tym, przeznaczonym do motocykli? Jaka
jest roznica pomiędzy np.: CASTROL POWER1 GPS 4T 10W40 a CASTROL
MAGNATEC BENZYNA SAE 10W40 - klasa lepkosci w sumie ta sama, kasa
tez...

Pzdr
trex

--
F650gs, Gdynia

2

07/03/2010 22:39

Kuczu qczu666_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

W dniu 2010-03-07 22:34, trex pisze:
Hej, planuje wymiane oleju i zastanawiam sie jaka jest roznica
pomiędzy olejem samochodowym a tym, przeznaczonym do motocykli?

W sumie dawno nie bylo. Kto zacznie ?
Mozna oczywiscie dopisac kawal o wroblu i ten o wazelinie rowniez.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3

07/03/2010 16:22

Barnaba piotrek.franczak_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 7 Mar, 22:34, trex <maj.to..._USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> wrote:
Hej, planuje wymiane oleju i zastanawiam sie jaka jest roznica
pomiędzy olejem samochodowym a tym, przeznaczonym do motocykli? Jaka
jest roznica pomiędzy np.: CASTROL POWER1 GPS 4T 10W40 a CASTROL
MAGNATEC BENZYNA SAE 10W40 - klasa lepkosci w sumie ta sama, kasa
tez...

Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
"aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.


--
Pozdrawia,
Zmeczony Barnaba

4

08/03/2010 07:54

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_NOSPAMo2.pl

On 2010-03-08 01:22:16 +0100, Barnaba <piotrek.franczak_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> said:

Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
"aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.

Albo nie do końca rozumiesz znaczenie słowa aksjomat, albo czytujemy różne grupy.

--
Pozdrawiam
de Fresz

5

08/03/2010 01:30

Barnaba piotrek.franczak_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 8 Mar, 07:54, de Fresz <defr..._USUN_TO_@_USUN_TO_NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2010-03-08 01:22:16 +0100, Barnaba <piotrek.franc..._USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> said:

> Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
> "aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
> Motocyklowy.

Albo nie do końca rozumiesz znaczenie słowa aksjomat, albo czytujemy
różne grupy.

Rozchodzi mnie sie o to, ze gdyby taki aksjomat pojawil sie w FAQ to
by byl spokoj. Troche zakrecilem. Wtedy mozna by skupic sie na
wazniejszych dyskusjach, np. co na pierwsze moto?

Pozdrawiam
de Fresz

--
Rowniez pozdrawiam,
Barnaba

6

08/03/2010 08:16

newrom_USUN_TO_@_USUN_TO_spamcom.com

On Sun, 7 Mar 2010 16:22:16 -0800 (PST), Barnaba
<piotrek.franczak_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> wrote:

Hmmm.... Ja jako staly czytalec grupy precli wyznaje tylko...
"aksjomat preclowy o oleju" ktory brzmi: Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.

myhyhyh

A jaki jest aksjomat w sprawie mineral vs (pol)syntetyk ?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

7

08/03/2010 10:40

Budyń bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "Barnaba" <piotrek.franczak_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> napisał w wiadomości news:3cbdedd8-8a0a-4764-9220-b5ea3b2066e5q15g2000yqj.googlegroups.com...
Tylko i Wylacznie Olej
Motocyklowy.


a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe Są Równie Dobre.



b.

8

08/03/2010 11:05

RadoslawF radoslawfl_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Dnia 2010-03-08 10:40, Użytkownik Budyń napisał:

a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe Są Równie Dobre.

A do tego jakiś preparat wydłużający życie silnika i zmniejszający
jego zużycie. Koniecznie na teflonie.   :-)


Pozdrawiam

9

08/03/2010 11:07

Budyń bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał w wiadomości news:hn2hrh$mj8$1node1.news.atman.pl...
Dnia 2010-03-08 10:40, Użytkownik Budyń napisał:

a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe Są Równie Dobre.

A do tego jakiś preparat wydłużający życie silnika i zmniejszający
jego zużycie. Koniecznie na teflonie.   :-)


Ano kazdy ma jakiś przedłuzacz poprawiajacy nastrój. Albo leje motocyklowy, albo specfiki. Ja nie jestem skłonny do różnych depresji wiec nie lałem :-)


b.

10

08/03/2010 11:14

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 10:40:40 +0100, Budyń <bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl> said:

Tylko i Wylacznie Olej Motocyklowy.


a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe Są Równie Dobre.

A jaka Twoim zdaniem jest różnica w cenach pomiędzy dobrym samochodowym, a dobrym motocyklowym?


--
Pozdrawiam
de Fresz

11

08/03/2010 15:22

Budyń bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "de Fresz" <defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hn2ilc$phk$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-08 10:40:40 +0100, Budyń <bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl> said:

Tylko i Wylacznie Olej Motocyklowy.


a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe Są Równie Dobre.

A jaka Twoim zdaniem jest różnica w cenach pomiędzy dobrym samochodowym, a dobrym motocyklowym?


Ale mnie zażyłeś - nie wiem. Lałem tani samochodowy.



b.

12

08/03/2010 15:55

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 15:22:41 +0100, Budyń <bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl> said:

A jaka Twoim zdaniem jest różnica w cenach pomiędzy dobrym samochodowym, a dobrym motocyklowym?

Ale mnie zażyłeś - nie wiem. Lałem tani samochodowy.

Jakoś z rok temu robiłem sobie rozeznanie przy okazji wymiany - różnica pomiędzy półsyntetykiem Motula (Larssą), a Mobilem1  (siakiś Geant) to było jakieś 10 zł na 4 litrach. Na niekorzyść samochodowego. Oczywiście oba można znaleźć nieco taniej. Oczywiście można zamiast Mobila wziąć jakiegoś Lotosa czy Orlena, ale to będzie jakieś może 20 zł mniej na bańce. Ale ja mam blisko do Larssą... ;-)


--
Pozdrawiam
de Fresz

13

08/03/2010 09:26

Magic maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

trex pisze:
Hej, planuje wymiane oleju i zastanawiam sie jaka jest roznica
pomiędzy olejem samochodowym a tym, przeznaczonym do motocykli?

Hmmm, rzuciłem okiem do FAQ i faktycznie tego tematu tam nie ma - obiecuję uzupełnić. Jest chętny do fachowego opisania tematu?

Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach). Silnik motocyklowy ma:
- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
- mniej więcej 2x wyższe obroty
- mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma mokre)
- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie już niespotykane)

Te cechy oznaczają, że silniki motocyklowe są dość mocno obciążane cieplnie, czyli trzeba stosować oleje dobrej klasy. Sprzęgło pracujące w tym samym oleju co reszta silnika oznacza, że olej nie może mieć dodatków "energy saving", czyli zwiększających poślizg (np przez dodanie   drobin teflonu/PTFE), bo sprzęgło zacznie się ślizgać - te dodatki lubią się zresztą osadzać i odkładać w kanałach olejowych sukcesywnie zmniejszając ich przelot.
Co to oznacza w praktyce ? Długi czas jeździłem wyłącznie na "samochodowym" Mobil 1 i nie było niespodzianek. Teraz jeżdżę na tym co oferują w serwisie, bo serwisuję u kolegów do których mam zaufanie i wiem że zaoferują mi najlepszą relację ceny do jakości, co obejmowało np motocyklowe Valvoline. Nie używam natomiast Castrola - za dużo było słychać o kłopotach z nadmiernym zużyciem silników w samochodach.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

14

08/03/2010 01:14

AZ artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 8 Mar, 09:26, Magic <maciejsajeckiCIA..._USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> wrote:

Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym
silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach).
Silnik motocyklowy ma:
- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
- mniej więcej 2x wyższe obroty
- mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma mokre)
- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w
samochodach praktycznie już niespotykane)

Dochodzi jeszcze to, że w motocyklach smarowana jest też skrzynia
olejem który smaruje silnik, więc olej jest też mocno mielony przez
koła w skrzyni.
Te cechy oznaczają, że silniki motocyklowe są dość mocno obciążane
cieplnie, czyli trzeba stosować oleje dobrej klasy. Sprzęgło pracujące w
tym samym oleju co reszta silnika oznacza, że olej nie może mieć
dodatków "energy saving", czyli zwiększających poślizg (np przez dodanie
  drobin teflonu/PTFE), bo sprzęgło zacznie się ślizgać - te dodatki
lubią się zresztą osadzać i odkładać w kanałach olejowych sukcesywnie
zmniejszając ich przelot.
Ja dodam, że oleje które nie powinny powodować problemów ze sprzęgłem
spełniają normę JASO MA.
Co to oznacza w praktyce ? Długi czas jeździłem wyłącznie na
"samochodowym" Mobil 1 i nie było niespodzianek. Teraz jeżdżę na tym co
oferują w serwisie, bo serwisuję u kolegów do których mam zaufanie i
wiem że zaoferują mi najlepszą relację ceny do jakości, co obejmowało np
motocyklowe Valvoline. Nie używam natomiast Castrola - za dużo było
słychać o kłopotach z nadmiernym zużyciem silników w samochodach.

Też się przerzuciłem z Castrola na Motula, chociaż niektóre
autoryzowane serwisy leją Castrola.

--
Artur
ZZR 1200

15

08/03/2010 10:26

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 10:14:52 +0100, AZ <artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> said:

Dochodzi jeszcze to, że w motocyklach smarowana jest też skrzynia
olejem który smaruje silnik, więc olej jest też mocno mielony przez
koła w skrzyni.

Koniecznie napisz coś więcej na ten temat.


--
Pozdrawiam
de Fresz

16

08/03/2010 01:48

AZ artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 8 Mar, 10:26, de Fresz <defr..._USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl> wrote:

Koniecznie napisz coś więcej na ten temat.

Chyba nie powiesz, że jest bez różnicy smarowanie skrzyni biegów a
silnika? W samochodzie do skrzyni też lejesz taki olej jak do silnika?

--
Artur
ZZR 1200

17

08/03/2010 10:52

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 10:48:00 +0100, AZ <artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> said:

Koniecznie napisz coś więcej na ten temat.

Chyba nie powiesz, że jest bez różnicy smarowanie skrzyni biegów a
silnika?

Jasne, bo kółka zębate skrzyni "zmielą" olej bardziej niż np. wałki i łańcuch rozrządu... Pomijając takie dorbiazgi, jak temp. pracy w skrzyni, a w bloku silnika.


W samochodzie do skrzyni też lejesz taki olej jak do silnika?

A Ty pewnie olej w skrzyni samochodu zmieniasz równie często, co silnikowy?

--
Pozdrawiam
de Fresz

18

08/03/2010 20:34

Mustafa Mustafa_USUN_TO_@_USUN_TO_Berdyczow.xx

Chyba nie powiesz, że jest bez różnicy smarowanie skrzyni biegów a
silnika? W samochodzie do skrzyni też lejesz taki olej jak do silnika?


nie chcę Cię martwić, ale w samochodzie do skrzyni lejesz dużo gorszy olej niż do silnika
(co nie znaczy tańszy, bo marketingowcy potrafią mu wymyślić gorsze warunki pracy :D )

19

08/03/2010 21:02

Ivam filipz_USUN_TO_@_USUN_TO_WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Użytkownik "Mustafa" <Mustafa_USUN_TO_@_USUN_TO_Berdyczow.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn3jh4$c33$1_USUN_TO_@_USUN_TO_news.onet.pl...
nie chcę Cię martwić, ale w samochodzie do skrzyni lejesz dużo gorszy olej niż do silnika

Mozesz rozwinac temat. Bardzo mnie to zaciekawilo. Powaznie mowie.

--
pzdr:
Ivam

ps. W sumie jestem ciekaw co sie stanie, jak ktos, kto przeczyta to co napisales i Ci uwierzy i wleje do samochodowej skrzyni biegow olej silnikowy.

20

08/03/2010 21:41

Budyń bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "Ivam" <filipz_USUN_TO_@_USUN_TO_WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości news:hn3lab$ikl$1atlantis.news.neostrada.pl...
ps. W sumie jestem ciekaw co sie stanie, jak ktos, kto przeczyta to co napisales i Ci uwierzy i wleje do samochodowej skrzyni biegow olej silnikowy.


Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos nie dziwi...

Aha, pomijam automatyczne skrzynie bo to osobna kategoria urządzeń.



b.

21

08/03/2010 21:45

Kuczu qczu666_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

W dniu 2010-03-08 21:41, Budyń pisze:

Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju
silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie
od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos
nie dziwi...

Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu. Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz skrzynie motocyklowe.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

22

09/03/2010 07:21

Tytus tytus1_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Siemka

***Budyń pisze:
 Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju
silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie
od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos
nie dziwi...
"Kuczu"
 Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu.
Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz skrzynie motocyklowe.

Niom no i nikt jak na razie miszczowie nie zauwazyl ze skrzynie motocyklowe smarowane sa cisnieniowo z pompy oliwki wspolnej z silnikiem a w autkach zwykle to smarowanie jest realizowane li tylko rozbryzgowo.

--
         Tytus
żółta motorynka

23

09/03/2010 09:57

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 21:45:25 +0100, Kuczu <qczu666_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> said:

Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju
silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie
od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos
nie dziwi...

Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu. Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz skrzynie motocyklowe.

Ale aby na pewno jest to kwestia lubienia, a nie również trwałości oleju w tym zastosowaniu? Bo ten przekładniowy w skrzyniach samochodowych to przedewszystkim jest niemal wieczny.

--
Pozdrawiam
de Fresz

24

09/03/2010 20:25

Jasio bylystudent_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości news:hn52hs$fhv$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-08 21:45:25 +0100, Kuczu said:

Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju
silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie
od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos
nie dziwi...

Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu. Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz skrzynie motocyklowe.

Ale aby na pewno jest to kwestia lubienia, a nie również trwałości oleju w tym zastosowaniu? Bo ten przekładniowy w skrzyniach samochodowych to przedewszystkim jest niemal wieczny.

No, może być wieczny a może być zmieniany.
W BMW też pomyśleli, że może w kardanie przez całą eksploatację silnika oleju w kardanie można nie zmieniać. Ale jakoś w następnej generacji [bodaj k12] wycofali się z tego pomysła i wstawili korek spustowy.
Olej w skrzyni można zmieniać, choć w praktyce nikt tego w PL nie robi. A nie zmienia się, bo nie ma problemu ze związkami siarki i potasu wytrącającymi się w okolicach komory spalania.
I tak jak Tytus napisał - sposób realizacji naolejania skrzyni biegów też ma znaczenie.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

25

09/03/2010 21:58

Monster alpy2_USUN_TO_@_USUN_TO_op.pl

W dniu 2010-03-09 21:25, Jasio pisze:


W BMW też pomyśleli, że może w kardanie przez całą eksploatację silnika
oleju w kardanie można nie zmieniać. Ale jakoś w następnej generacji
[bodaj k12] wycofali się z tego pomysła i wstawili korek spustowy.
Nawet nie w następnej generacji,po jakiś dwóch latach w serii R.



--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

26

08/03/2010 22:36

Ivam filipz_USUN_TO_@_USUN_TO_WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm

Użytkownik "Budyń" <bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn3nel$e7j$1_USUN_TO_@_USUN_TO_inews.gazeta.pl...
Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -

Tylko tyle, ze Mustafa mowil:
nie chcę Cię martwić, ale w samochodzie do skrzyni lejesz dużo gorszy olej niż do silnika

Mam Ci podkreslic wyrazy "_w_ _samochodzie_"?

I jakos skrzynie sie od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą.

Jestes tego 100% pewien?

Dla mnie motocyklowe skrzynie znosza olej silnikowy ok (bo zreszta sa tak projektowane).

Z tego co pamietam, to olej przekladniowy mozna zastapic silnikowym w przypadku gdy olej przekladniowy byl klasy GL-1 i GL-2. Zreszta i tak to GL-2 jest dyskusyjne.

Poza tym z tego co mi sie wydaje to jesli chodzi o oleje przekladniowe vs. silnikowe to sprawa, ktory jest lepszy, ma sie tak jak wybor ktory motocykl jest lepszy - chopper czy scigacz, ew. co lepsze widelec czy noz. Oba sluza do innych celow, wiec nie mozna mowic co jest (ogolnie) gorsze. Mozna porownywac takie rzeczy jak:
- lepkosci
- temperatury charakterystyczne
- wlasnosci smarne
- odpornosci na starzenie
- etc.

Ale samo "gorszy" przy roznych zastosowaniach?

--
pzdr:
Ivam

27

08/03/2010 22:44

Robert Rędziak rekin_USUN_TO_@_USUN_TO_gm.wkurw.org

On Mon, 8 Mar 2010 21:41:50 +0100, Budyń <bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl>
wrote:

Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -
a czesto sie zalewa je samochodowymi.

 Skrzynki w starym Mini i bodajże Pugu 104 też. Tylko że tam olej
 zmieniało się co 5kkm, a nie co 30-50-70...

I jakos skrzynie sie od niego nie
niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos nie dziwi...

 Znalazłeś już olej silnikowy o klasyfikacji lepkościowej 75W-90
 czy 75W-140?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

28

09/03/2010 00:32

Arni no_USUN_TO_@_USUN_TO_spam.org

W dniu 2010-03-08 23:44, Robert Rędziak pisze:
On Mon, 8 Mar 2010 21:41:50 +0100, Budyń<bud_yn_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl>
wrote:

Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -
a czesto sie zalewa je samochodowymi.

  Skrzynki w starym Mini i bodajże Pugu 104 też. Tylko że tam olej
  zmieniało się co 5kkm, a nie co 30-50-70...

talbot samba (pochodna pełgota 104) i talbot solara.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

29

09/03/2010 11:28

wilkxt wilkxt_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl


Skrzynki w starym Mini i bodajże Pugu 104 też. Tylko że tam olej
zmieniało się co 5kkm, a nie co 30-50-70...

to że pisało zeby zmieniac nie oznacza za musiałes zmieniac

Pozdrawiam
Enduro Motocross
Tomek W

30

09/03/2010 11:43

Grzegorz Rogala alagor_USUN_TO_@_USUN_TO_vp.pl

Robert Rędziak pisze:

 Skrzynki w starym Mini i bodajże Pugu 104 też. Tylko że tam olej
 zmieniało się co 5kkm, a nie co 30-50-70...
Tak zwany "lezak" to nawet byl montowany w 205, 309 itp.
Wspolny olej skrzynia+silnik - zalecany zwykly silnikowy.


Ps.Ten no, o olejach to juz bylo milion razy nie znudzilo sie Wam? ;P
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
http://www.rogal.riders.pl

31

09/03/2010 11:06

Robert Rędziak rekin_USUN_TO_@_USUN_TO_gm.wkurw.org

On Tue, 09 Mar 2010 11:43:50 +0100, Grzegorz Rogala
<alagor_USUN_TO_@_USUN_TO_vp.pl> wrote:

Tak zwany "lezak" to nawet byl montowany w 205, 309 itp.
Wspolny olej skrzynia+silnik - zalecany zwykly silnikowy.

 Owszem. Tylko znów, te czterdzieści lat temu oleje były trochę
 inne. Dzisiejszy olej jest, jak wszystko, kompromisem między
 wieloma czynnikami, m. in. ekofaszyzmem.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32

09/03/2010 20:28

Jasio bylystudent_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "Grzegorz Rogala" <alagor_USUN_TO_@_USUN_TO_vp.pl> napisał w wiadomości news:hn58p5$o9c$1news.onet.pl...

Ps.Ten no, o olejach to juz bylo milion razy nie znudzilo sie Wam? ;P

Eeee, takie będą Rzeczpospolite jakie ich młodzieży smarowanie.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

33

08/03/2010 10:35

Alex D. B. agiees_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl


Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał w wiadomości news:hn2cco$19q$1news.onet.pl...

Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach). Silnik motocyklowy ma:
- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
- mniej więcej 2x wyższe obroty
- mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma mokre)
- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie już niespotykane)

hello,
podepne pytanie:
mineralny, polsyntetyk, syntetyk?
motocykl na dotarciu, po 1 wymianie po 1000km, nastepna przy 6k
klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.


Alex.

34

08/03/2010 11:00

KJ Siła Słów KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com

Alex D. B. pisze:

klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.

rututnia moze byc nespecjalnie zylowana w sensie obrotow czy KM z litra pojemnosci, ale w dlugoskokowych silnikach wartosci predkosci liniowych tloka bywaja o dziwo niewiele mniejsze niz we wscieklych sportach.

Jak jezdzisz weekendowo to czy polsyntetyk czy syntetyk silnik tego nie zauwazy.

Jak katujesz duzo jazdy miejskiej, upal, korki plus chlodzenie powietrzem to syntetyk moze miec jakies tam praktyczne znaczenie w sensie zywotnosci silnika.

I tyle dywagacji mocno teoretycznej, w sumie rzecz sprowadza sie do portfela: jak Cie stac to kup syntetyk.
Noi przy sprzedazy bedzie to lepiej na allegro wygladalo.

:-)

KJ

35

09/03/2010 01:10

Alex D. B. agiees_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl


Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com> napisał w wiadomości news:hn2hsk$n66$1inews.gazeta.pl...

Jak jezdzisz weekendowo to czy polsyntetyk czy syntetyk silnik tego nie zauwazy.

Jak katujesz duzo jazdy miejskiej, upal, korki plus chlodzenie powietrzem to syntetyk moze miec jakies tam praktyczne znaczenie w sensie zywotnosci silnika.

no, miasta jest sporo. po to kupilem 2oo ;-)

I tyle dywagacji mocno teoretycznej, w sumie rzecz sprowadza sie do portfela: jak Cie stac to kup syntetyk.
Noi przy sprzedazy bedzie to lepiej na allegro wygladalo.

pier... allegro. w zakresie motoryzacyjnym, juz sie nauczylem - nie stac mnie na polsrodki i tanie rozwiazania.
po 6k zostanie zalany syntetykiem ;-)
lubie miec "park maszynowy" w stanie idealnym.

dziekuje za opinie Tobie, i Magicowi.



Alex./oby do wiosny/

36

09/03/2010 14:11

KJ Siła Słów KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com

Alex D. B. pisze:

pier... allegro.

No dobra, na otomoto czy gdzie bys go kiedys tam nie sprzedawal piszesz w ogloszeniu: jezdzony na syntetyku i od razu kolejka chetnych sie ustawia.
;-)

KJ marketing dlugofalowy

37

09/03/2010 15:22

Alex D. B. agiees_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl


Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com> napisał w wiadomości news:hn5i3v$5hd$1nemesis.news.neostrada.pl...


No dobra, na otomoto czy gdzie bys go kiedys tam nie sprzedawal piszesz w ogloszeniu: jezdzony na syntetyku i od razu kolejka chetnych sie ustawia.
;-)

KJ marketing dlugofalowy

moze kiedys ;-)
ja jestem z tych, co plastikowy blotnik wymieniaja na nowy oryginalny bo stary zostal porysowany ;-)
gmol "sie wygiął" - wymiana.
robie to pod siebie, wiec jesli ma to sens - bedzie syntetyk.
jakiegos ktos poleca?
motocykl nie katowany, ale i jazdy w grudniu czy marcu, jak i korek w lipcu.


Alex.

38

09/03/2010 15:53

KJ Siła Słów KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com

Alex D. B. pisze:

ja jestem z tych...

jakiegos ktos poleca?

Motul.

KJ

39

09/03/2010 16:19

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-09 15:53:42 +0100, KJ Siła Słów <KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com> said:

Alex D. B. pisze:

ja jestem z tych...

jakiegos ktos poleca?

Motul.

Lub Valvoline lub Bell Ray. Osobiście na Castrolu się sparzyłem i omijam.


--
Pozdrawiam
de Fresz

40

09/03/2010 07:43

AZ artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

On 9 Mar, 16:19, de Fresz <defr..._USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl> wrote:

Lub Valvoline lub Bell Ray. Osobi cie na Castrolu si sparzy em i omijam.

A co z nim było nie tak? Z Castrolem znaczy się.

--
Artur
ZZR 1200

41

09/03/2010 17:54

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-09 16:43:21 +0100, AZ <artur.zabronski_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com> said:

Lub Valvoline lub Bell Ray. Osobi cie na Castrolu si sparzy em i omijam.

A co z nim było nie tak? Z Castrolem znaczy się.

Skrzynia się bardziej haczyła i silnik pracował głośniej. Po zmianie na BR wszystkie objawy cudownie ustąpiły. Castrol nie pamiętam który, siakiś taki czerwony, półsyntetyk, bo ja sknera jestem i nie rozpieszczam swoich silników takimi frykasami, jak full-syntetyk.

--
Pozdrawiam
de Fresz

42

09/03/2010 18:33

Tom01 biuro_USUN_TO_@_USUN_TO_pl.mastiff.popraw.kolejnosc

de Fresz pisze:
siakiś taki czerwony

Może to ATF był... :)

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

43

09/03/2010 18:35

Arni no_USUN_TO_@_USUN_TO_spam.org

W dniu 2010-03-09 18:33, Tom01 pisze:
de Fresz pisze:
siakiś taki czerwony

Może to ATF był... :)

hmmm... skrzynie w moim wozie zalewa sie wlasnie ATF. I nie jest to automat.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

44

09/03/2010 18:51

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-09 18:33:07 +0100, Tom01 <biuro_USUN_TO_@_USUN_TO_pl.mastiff.popraw.kolejnosc> said:

de Fresz pisze:
siakiś taki czerwony

Może to ATF był... :)

I dla zmyłki na naklejce miał narysowany motocykl? No może, może...

--
Pozdrawiam
de Fresz

45

09/03/2010 19:09

KJ Siła Słów KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com

de Fresz pisze:
 Castrol nie pamiętam który,
siakiś taki czerwony, półsyntetyk,

Actevo.

Zx to wpier/../l jak glupi, Motula troche mniej.

KJ

46

09/03/2010 20:10

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_NOSPAMo2.pl

On 2010-03-09 19:09:06 +0100, KJ Siła Słów <KJ_USUN_TO_@_USUN_TO_noway.com> said:

de Fresz pisze:
 Castrol nie pamiętam który,
siakiś taki czerwony, półsyntetyk,

Actevo.

Zx to wpier/../l jak glupi, Motula troche mniej.

Też miałem wrażenie, że go ubywało, czego wcześniej nie stwierdzałem. W każdym razie - tej firmy więcej nie wleję. A pomiędzy Motulem, Valvoline czy Bell Rayem i Mobil 1 nie zauważyłem nigdy żadnych różnic w zachowaniu silnika, więc kupuję zamiennie, w zależności co mi akurat wygodniej dostać.
Za to w Sevence latem w mieście było czuć delikatną różnicę in plus po zmianie z 10W40 na 20W50 (oba Valvo), ale to powietrzak, więc nie dziwi tak mocno.


--
Pozdrawiam
de Fresz

47

08/03/2010 11:15

Magic maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Alex D. B. pisze:

Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał w wiadomości news:hn2cco$19q$1news.onet.pl...

Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach). Silnik motocyklowy ma:
- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
- mniej więcej 2x wyższe obroty
- mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma mokre)
- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie już niespotykane)

hello,
podepne pytanie:
mineralny, polsyntetyk, syntetyk?
motocykl na dotarciu, po 1 wymianie po 1000km, nastepna przy 6k
klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.


Lej to co zaleca producent na dotarciu, a potem przejdź na syntetyk i uzywaj dopóki nie pojawią się oznaki nadmiernego jego zużycia, co dla mnie oznacza kolejność dolewki między wymiananmi. W starej VFR na syntetyku dociągnąłem do bodaj 100 tys i zmieniłem na półsyntetyk.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

48

08/03/2010 15:15

Magic maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Magic pisze:
Alex D. B. pisze:

Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał w wiadomości news:hn2cco$19q$1news.onet.pl...

Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach). Silnik motocyklowy ma:
- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
- mniej więcej 2x wyższe obroty
- mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma mokre)
- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie już niespotykane)

hello,
podepne pytanie:
mineralny, polsyntetyk, syntetyk?
motocykl na dotarciu, po 1 wymianie po 1000km, nastepna przy 6k
klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.


Lej to co zaleca producent na dotarciu, a potem przejdź na syntetyk i uzywaj dopóki nie pojawią się oznaki nadmiernego jego zużycia, co dla mnie oznacza kolejność dolewki

Tfu, konieczność. Coś mnie nie pasiło w tym zdaniu ale dopiero teraz zauważyłem co.


--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

49

08/03/2010 10:40

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 09:26:54 +0100, Magic <maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> said:

- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w samochodach praktycznie już niespotykane)

Obecnie to "dość często" to już coraz mniej akutalne raczej.


Te cechy oznaczają, że silniki motocyklowe są dość mocno obcią żane cieplnie, czyli trzeba stosować oleje dobrej klasy. Sprzęgło pracuj ące w tym samym oleju co reszta silnika oznacza, że olej nie może mieć dodatków "energy saving", czyli zwiększających poślizg (np przez  dodanie   drobin teflonu/PTFE), bo sprzęgło zacznie się ślizgać - te do datki lubią się zresztą osadzać i odkładać w kanałach olejowych s ukcesywnie zmniejszając ich przelot.

Tu warto chyba jeszcze dodać, że wszelakie "magiczne dodatki" w olejach "motocyklowych" rzadko kiedy przekraczają 1-2% objętości, więc siłą rzeczy ich wpływ na silnik (jeśli wogóle) to jest niewielki.


Co to oznacza w praktyce ? Długi czas jeździłem wyłącznie na "samochodowym" Mobil 1 i nie było niespodzianek. Teraz jeżdżę na  tym co oferują w serwisie, bo serwisuję u kolegów do których mam zaufani e i wiem że zaoferują mi najlepszą relację ceny do jakości,

Właśnie o tym warto wspomnieć - na rynku różnica w cenie pomiędzy dobrym olejem "motocyklowym", a dobrym samochodowym jest pomijalna, więc argument ekonomiczny, kiedyś popularny, obecnie jest trochę nieaktualny. Oczywiście jeśli ktoś ma dojścia do taniego samochodowego, albo pecha mieszkać na zadupiu, gdzie nie idzie dostać motocyklowego (czy z innych powodów trudości z normalnym zakupem), to spokojnie może lać _dobry_ samochodowy, spełniający specyfikację producenta zamieszczoną w serwisówce. Ja np. teraz leję motocyklowy, bo mam Larssona pod nosem.

No i stara góralska zasada mówi, że silnikowi lepiej zrobi tani olej ale częściej wymieniany, od najdroższego wymienianego rzadziej.

--
Pozdrawiam
de Fresz

50

08/03/2010 22:39

Robert Rędziak rekin_USUN_TO_@_USUN_TO_gm.wkurw.org

On Mon, 8 Mar 2010 10:40:26 +0100, de Fresz
<defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl> wrote:

Tu warto chyba jeszcze dodać, że wszelakie "magiczne dodatki" w olejach
"motocyklowych" rzadko kiedy przekraczają 1-2% objętości, więc siłą
rzeczy ich wpływ na silnik (jeśli wogóle) to jest niewielki.

 Za to nowoczesne oleje samochodowe są ubogie w fosfor, siarkę i
 cynk (chociaż te najnowsze motocyklowe też mogą mieć ten feler,
 bo katalizatory ich nie lubią).

No i stara góralska zasada mówi, że silnikowi lepiej zrobi tani olej
ale częściej wymieniany, od najdroższego wymienianego rzadziej.

 I dlatego po drugiej stronie kałuży tamtejci dirt-jeźdzcy lubią
 Rotellę. Tania jak barszcz, dużo wspomnianych dodatków, zmieniać
 można co kilka motogodzin.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

51

09/03/2010 10:06

de Fresz defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl

On 2010-03-08 23:39:52 +0100, Robert Rędziak <rekin_USUN_TO_@_USUN_TO_gm.wkurw.org> said:

No i stara góralska zasada mówi, że silnikowi lepiej zrobi tani olej
ale częściej wymieniany, od najdroższego wymienianego rzadziej.

 I dlatego po drugiej stronie kałuży tamtejci dirt-jeźdzcy lubią
 Rotellę. Tania jak barszcz, dużo wspomnianych dodatków, zmieniać
 można co kilka motogodzin.

Siakieś Hamerykanckie pismo zrobiło parę lat temu test - do nowego motocykla (nie pomnę co to było) po dotarciu lali najtańszy i najbadziewniejszy olej do cieżarówek, tylko zmieniali go co bodaj 3k mil. Jak po 20k mil rozkręcili silnik na śrubki, to wyszło... nic, nuffka sztuka. A u nas prasa dalej powtarza i popiera caluśkim swoim wątłym autorytetem mity o tym, jak to silnik motocykla zaraz się zatrze albo i wybuchnie po przejechaniu kilometra na oleju samochodowym.

--
Pozdrawiam
de Fresz

52

09/03/2010 11:01

Robert Rędziak rekin_USUN_TO_@_USUN_TO_gm.wkurw.org

On Tue, 9 Mar 2010 10:06:13 +0100, de Fresz
<defresz_USUN_TO_@_USUN_TO_nospam.o2.pl> wrote:

Siakieś Hamerykanckie pismo zrobiło parę lat temu test - do nowego
motocykla (nie pomnę co to było) po dotarciu lali najtańszy i
najbadziewniejszy olej do cieżarówek,

 Shell Rotella-T jest właśnie mineralnym olejem do cieżarówek.

 I ten olej wcale nie jest taki badziewny, jest polecany m.in.
 jako olej do docierania silników, bo -- patrz niżej.

tylko zmieniali go co bodaj 3k
mil. Jak po 20k mil rozkręcili silnik na śrubki, to wyszło... nic,
nuffka sztuka. A u nas prasa dalej powtarza i popiera caluśkim swoim
wątłym autorytetem mity o tym, jak to silnik motocykla zaraz się zatrze
albo i wybuchnie po przejechaniu kilometra na oleju samochodowym.

 Tylko że Rotella T z jednej strony zawiera mało modyfikatorów
 tarcia (albo wręcz wcale), z drugiej zaś sporo cynku (1400 ppm)
 i fosforu (1300 ppm) -- pierwiastków, które w nowoczesnych
 olejach do osobówek występują w stężeniach poniżej 1000 ppm, bo
 katalizatory za nimi nie przepadają. Katalizatory nie lubią, za
 to pary trące wręcz przeciwnie.

 Zaś cały urok bazy syntetycznej estrowej czy PAO polega na
 niskiej degradacji lepkości tejże w funkcji czasu. To też przy
 częstych zmianach oleju mineralnego problemu zmiany lepkości nie
 ma.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

53

08/03/2010 13:02

cpt. Nemo cpt__nemo_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl


Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl> napisał w wiadomości
news:hn2cco$19q$1news.onet.pl...

Hmmm, rzuciłem okiem do FAQ i faktycznie tego tematu tam nie ma - obiecuję
uzupełnić. Jest chętny do fachowego opisania tematu?

Uzywac tego co zaleca producent pojazdu :)
Nie lokalny deeler  krajowy ktory zawiera sobie rozne umowy ale wlasnie
producent.
A producent zawsze zaleca oleje wedlug klasy i  lepkosci nie wnikajac czy to
"motocyklowy" czy "samochodowy" bo to jest dla producenta kompletnie nie
istotne :)
Jedynie haras zaleca swoj olej bo chyba nikt takiego prastarego masla nie
produkuje juz :)


pozdrawiam cpt.Nemo

54

08/03/2010 13:07

newrom_USUN_TO_@_USUN_TO_spamcom.com

On Mon, 8 Mar 2010 13:02:50 +0100, "cpt. Nemo"
<cpt__nemo_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote:

A producent zawsze zaleca oleje wedlug klasy i  lepkosci nie wnikajac czy to
"motocyklowy" czy "samochodowy" bo to jest dla producenta kompletnie nie
istotne :)

Bzdurzysz. Istnieje. vide user manual dla st955i z 2000r.

pozdr
newrom i motól, bo pieknie pachnie.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

55

08/03/2010 21:18

Tytus tytus1_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Siemka

 ***newrom
Bzdurzysz. Istnieje. vide user manual dla st955i z 2000r.

Moze kolega rozwinac??? Co trza lac do tego sprzeta jakis super hiper olej ktory podczas smarowania uklada sie w logo firmy - czy to motocykl specjalnej troski???

--
         Tytus
żółta motorynka

56

08/03/2010 23:19

newrom_USUN_TO_@_USUN_TO_spamcom.com

On Mon, 8 Mar 2010 21:18:07 +0100, "Tytus" <tytus1_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl> wrote:

Siemka

szczaua

Moze kolega rozwinac???

nima co rozwijac, producent napisal 'motorcycle engine oil' czy cos w
ten desen. W kazdym razie wyraznie stalo ze motocyklowy ma byc.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

57

08/03/2010 14:19

Kuczu qczu666_USUN_TO_@_USUN_TO_gmail.com

W dniu 2010-03-08 13:02, cpt. Nemo pisze:

Jedynie haras zaleca swoj olej bo chyba nikt takiego prastarego masla nie
produkuje juz :)

Nie swoj a dowolny 20W50. I ten sam olej zaleca BMW do swoich starszych boxerow. Przy czym lepkosc oleju w HD jest istotna ze wzgledu na hydrauliczne popychacze.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

58

27/03/2010 21:07

AlF spamgrinder.trylater_USUN_TO_@_USUN_TO_ggmail.com

Magic wrote:
Silnik motocyklowy ma:
- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
- mniej więcej 2x wyższe obroty

my tu w hameryce lejemy olej diesel od wielkich ciezarowek, a mianowicie -  Rotella 5W40, $20 za 4 litry. poczawszy od dirt-bikow poprzez FZ-1 skonczywszy na maszynach ktore jezdza tylko na torach.

olej tez dobrze pracuje w samochodach - i jest bardzo wygonie miec jeden   rodzaj na polce ktory pasuje do wszytkiego.

co niektorzy robily testy probek oleju z bardzo dobrymi wynikami po 4800 mil:

http://vfrworld.com/forums/mechanics-garage/21525-just-put-shell-rotella-5w-40-test-actual-oil-analysis.html


w hameryce rowniez jest bardzo popularna zmiana oleju co 3000 mil (zwykly) i 5000 mil (syntetyk) w przypadku aut. w motocyklach zmienia sie co 3000 mil.


pozdr,
A.

59

09/03/2010 11:17

wilkxt wilkxt_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl

Tak dodam od siebie, ze kilkanascie lat temu robiąc mieszankę do rometa jak
nie miałem mixolu lub LUXa to wlewałem olej jadalny rzepakowy, dawałem go
troszke więcej ale bylo ok

Pozdrawiam
Enduro Motocross
Tomek W

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.