Marzec 2014 (372)

Kwiecień 2014 (351)

Maj 2014 (206)

Czerwiec 2014 (190)

Lipiec 2014 (227)

Honda CBR 954 (opinie)

Marcin M m.marciniak750_USUN_TO_@_USUN_TO_interia.pl

Witam
W przyszłym roku na drodze kupna chciałbym byc posiadaczem w.w. modelu.
Proszę obecnych,oraz byłych użytkowników o opinię na temat tego motocykla
(wady zalety).
dzięki wielkie za wszelkie info.
Aha tematy typu "kup se lepiej erłana bo.." nie są dla mnie interesujące.

pozdrawiam

Marcin Marciniak
GSXR 750

marider mariderCUT_USUN_TO_@_USUN_TO_go2.pl

Marcin M napisał(a):
Witam
W przyszłym roku na drodze kupna chciałbym byc posiadaczem w.w. modelu.
Proszę obecnych,oraz byłych użytkowników o opinię na temat tego motocykla (wady zalety).

Mialem okazje posmigac troche na 954 kumpla. Lata sie calkiem OK (ma Heli Bars to do turystyki nieco bardziej przydatne- wyzsza kierownica), ciekawie wyglada nie powiem, heble ma zaskakujaco dobre, spalanie od 5-8l/100 (malo jak Honda, wyzej nie krecilem choc slyszalem ze potrafi tak do 14..). Maly detal mnie wnerwial (kijowo sie trzyma stope na prawym podnozku jako pasazer, przez ta mala srube mocujaca wydech) choc siedzenie dla pasazera to nie deska jak w R1 ale ja tu rzadko z tylu ;). Swiatla sa b. dobre (tylko te zolte zegary i kontrolki zupelnie jak w telewizorze ;/). Poza tym wiem ze cos z glowka ramy czy lozyskami bylo nie tegez w '02. No i plus taki ze mozna sobie temp z F na C zmieniac dowolnie i ma wskaznik zuzycia paliwa (czego brak w R1). A, jeszcze jedna zaleta w sumie na plus CBRy - 954 jest duzo i tanie sa ale dobry egz trafic jest ciezko.

dzięki wielkie za wszelkie info.

Nie ma za co. Poza tym -> archiwum.

Aha tematy typu "kup se lepiej erłana bo.." nie są dla mnie interesujące.

IMO nie ma co ukrywac- R1 '02/3 jest lepsza od 954 (od 929 na pewno), dlatego kupilem sobie druga R1 zamiast CBRy nad ktora tez sie zastanawialem. W moim rankingu Honda ma 2 miejsce z Wielkiej Czworki ale wybralem Yamahe i nie zaluje ;>

marider
(ex) Flamed R1'03  & ... i R1 :)
http://tinyurl.com/a83mu   (4 sale)
http://www.bstok.pl/foto/?foto=1347

Tomek luszczewski_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

Witam

jestem posiadaczem 954 od roku 2002, czyli od momentu kiedy sie pojawily na
rynku. Do dzis przejechalem na nim 28,5 tys km, nie mialem w tym czasie
zadnych awarii, nieplanowanych pobytow w warsztacie itp. Co mozna powiedziec
o motocyklu:

 - jest bardzo poreczny, sklada sie w zakrety bardzo latwo, prawie jak 600 z
tamtego okresu

- pozycja dla kierowcy jest bardzo przyjemna, nie meczy sie czlowiek, dla
pasazera tez podobno niezle

- dynamika - aktualne tysiace go niszcza jesli chodzi o elastycznosc i
predkosc max, ale ja nie moge powiedziec, ze mi choc przez chwile brakowalo
mocy czy przyspieszen. Przyspiesza ladnie juz powyzej 3 tys obrotow, jak
potrzebujesz naprawde duzej dynamiki to wystarczy go trzymac od 6 tys wzwyz

- zuzycie paliwa - pomiedzy 5,5 a 11 litrow, przy normalnej jezdzie i
wykorzystywaniu jego przyspieszen srednio 7

- hamulce - super, najlepsze z jakimi mialem do czynienia - pod warunkiem
uzywania oryginalnych klockow - akcesoryjne wypadaja duzo gorzej (nie pisze
tu o klockach typowo torowych)

- swiatla - bardzo dobre

- zawieszenie - ok, pod warunkiem ze sie je ustawi pod siebie, przednie
teleskopy reaguja dosc mocno na zmiany temp otoczenia, wiec trzeba zmieniac
nastawy miedzy chlodna wczesna wiosna i latem (ale moze to ja jestem
przeczulony)

- trzeba sie przyzwyczaic, ze ten silnik wydaje z siebie rozne dzwieki, dosc
nietypowe jak na Honde, przyczyny to glownie zawor (walec) w wydechu (warto
go regulowac przy kazdej zmianie oleju - ja zmieniam co 6 tys mimo ze instr
zaleca co 12- bo ma spory wplyw na to jak motocykl jedzie, czynnosc jest
prosta i zajmuje ca 20-30 min, jak sie dojdzie do wprawy to pewnie mniej),
oraz takie smieszne zaworki  (?!)  co siedza w kapie zaworowej - zaczynaja
halasowac po ca 5 tys km i trzeba z tym zyc bo sa sprawne wiec wymiana nie
ma sensu

- konieczny jest amortyzator skretu, szczegolnie na naszych drogach, bo
potrafi trzepnac kierownica bez zadnego ostrzezenia - akcja serwisowa
wymiany dolnej polki z osia kierownicy i lozysk troche to poprawila, ale wg
mnie amor jest niezbedny - chyba ze jezdzisz naprawde spacerowo (tylko po co
takie moto w tym wypadku)

- opony - wg mnie swietnie pasuja do tego moto dunlopy 208 RR, jade juz
drugi komplet i jestem mega zadowolony

Nic mi specjalnego juz do glowy nie przychodzi - jak masz pytania to wal
smialo. Nawiasem mowiac, moja  Hondzia jest na sprzedaz : ) info kilka
postow wyzej.

Pozdrowki

Tomek
CBR954RR
Poznan

hex hexsc_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_poczta.fm

 witam !!!

posiadam ten model od marca tego roku model 2003 zrobiłem 3tyś km.
 ogólnie jestem zadowolony no ale jak mógłbym nie być, jak mój ostatni moto miałem 20 lat temu etz-250
wiec jak widac doswiadczenia i porównania zero, ale to co opisał kolega
dotyczące odglosy w silniku, z tego powodu zrobiłem 3000 km.szukając tego modelu za każdym razem odpuszczałem sobie z powodu tych chalasów
wreszcie trafiłem model igiełka, kupiona w salonie u nas i nie leżała na zadnym boku ani nie miała ślizgu co jest rarytas jak przekonaliście się na pewno i dałem sobie spokój z tymi stukami i zaryzykowalem przyjolem ze te typy tak maja.
nie wiem jak regulować ten zawór o którym pisał kolega(może mi pomoze?)
ogólnie jestem zadowolony tylko jedno jest pewne, to nie jest etz i nie
mogę sobie wyobrazić mieć go 20 lat temu.
co mógłbym napisać o tym moto-
hamulce rewelacja
osiągi też
przy 250km na godz.zaczynam podwójnie widzieć, coć nic nie piłem
motor leci stabilnie ale coś jest chyba z moim ubiorem

ne bede was już więcej zanudzał

powodzenia !!

Norbi norbisz_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl

przy 250km na godz.zaczynam podwójnie widzieć, coć nic nie piłem
motor leci stabilnie ale coś jest chyba z moim ubiorem

Zaimponowales mi
no kurde a ja sie boje przekraczac 200 :P

Musze sobie chyba zrobic przerwe w jezdzeniu
wtedy mi sie powylacza trzezwe myslenie
i od razu pelna pyta bedzie....

Norbi
SyTy 1,1'94

PS - ten pasek przy kasku trzeba mocniej dociagnac
bo inaczej przy 250 nadal bedzie Ci kask zwiewalo
naciagajac przy tym skore na glowie i uposledzajac
widzenie...

Użytkownik "hex" <hexsc_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_poczta.fm> napisał w wiadomości

nie wiem jak regulować ten zawór o którym pisał kolega(może mi pomoze?)

Nie ma problemu - ten zawor o ktorym mowa to HVIX albo EGCV  - zaleznie od
zrodel (u Yamahy nazywa sie to EXUP). W celu regulacji trzeba zdjac lewy
boczek owiewki i odkrecic chromowany dekielek znajdujacy sie pod silnikiem
(na koncu kolektora wydechowego) Poz zdjeciu dekielka zobaczymy na obodowie
zaworu trzy punkty odniesienia - jeden na godzinie 12, jeden na 9 i jeden na
6. Treaz nalezy sobie zadac pytanie - czy zalezy nam bardziej na plynnej
jezdzie w zakresie 2 tys - 3,5 tys obr - wtedy musimy sie skupic na jak
najdokladniejszym ustawieniu pozycji 9 i 12. Jezeli jednak bardziej nas
interesuje rowne i plynne oddawanie mocy od 3 tys do czerwonego pola to
trzeba sie skoncentrowac na pozycji 6. Dlaczego ten podzial ? Ano dlatego,
ze nie jest mozliwe idealne wyregulowanie wszystkich pozycji, tak  zeby za
kazdym przelaczeniem dokladnie sie zgadzaly. Przystepujemy do operacji -
nalezy zdemontowac siedzenie kierowcy i znalezc gniazdo diagnostyczne (takie
2 pinowe na kabelku - chyba jedyne niepodlaczone). W gniazdo to wpinamy
zworke, albo jeszcze lepiej przelacznik i ustawiamy go w pozycji wlaczonej.
Wylacznik awaryjny w pozycji ON, wlaczamy zaplon -
teraz zawor symuluje pozycje jaka przyjmie przy 8 tys obotow, czyli pozycje
na godzinie 6. Znacznik na zaworze musi pokrywac sie dokladnie ze
znacznikiem na obudowie zaworu. Tutaj uwaga - zawor ma ogranicznik ruchu -
NIE MOZE dojsc do tego ogranicznika, grozi to sfajczeniem silniczka ktory
bedzie probowal caly czas dalej przestawiac zawor. Teraz wyciagamy zworke
(lub rozlaczamy przelacznik) z gniazda diagnostycznego. Zawor powinien
przestawic sie na pozycje na godzinie 9. Teraz bedzie widac, ze pozycje sie
nie zgadzaja - jedna lub obie. Dobrze jest zasymulowac sobie przy pomocy
zworki (lub przelacznika) prace zaworu. Nie za szybko, tak zeby mial czas
przyjac pozycje robocze. Da sie bez trudu zauwazyc, ze praktycznie za kazdym
razem te pozycje beda troszke inne, jednak jedna bedzie ustawiana
zdecydowanie precyzyjniej (stad ten podzial o ktorym wspomnialem wczesniej).
Przy pomocy srubek regulacyjnych na linkach ustawic dokladnie wybrana
pozycje - czyli 6 lub 9. Po regulacji dociagnac nakretki kontrujace.
Nastepnie przy pomocy zworki (lub przelacznika) wymusic kilkukrotnie ruch
zaworu, zwrocic przy tym uwage, czy po osiagnieciu pozycji koncowych
silniczek sie wylacza (dotknac go, nie moze byc wyczuwalnych wibracji).
Jezeli tak nie jest, to albo linki sa za bardzo naciagniete, albo zawor
osiagnal ogranicznik mechaniczny. Nalezy to skorygowac, bo zagrozony jest
silniczek sterujacy zaworem. Kiedy osiagniemy juz dokladne i powtarzalne
ustwaianie sie zaworu w wybranej pozycji, mozemy wyjac zworke (lub odlaczyc
przelacznik). Nalezy teraz rozgrzac silnik i dokonac kontroli koncowej,
czyli :
- odpalic silnik i podniesc obroty do 3 tys - zawor powinien ustawic sie w
pozycji na godzinie 12
- podniesc obroty powyzej 8 tys - przy przekraczaniu 8 tys zawor powinien
sie ustawic w pozycji na godzinie 6.
Jezeli tak jest to mozemy poskrecac wszystko do kupy - mamy spokoj na ca 6
tys km (niestety tylko tyle).

W airbox'ie jest jeszcze klapka, ktorej znacznik powinien zgadzac sie z
punktemm odniesienia przy zwartym gniezdzie diagnostycznym. Ale to ma w
zasadzie tylko znaczenie jesli chodzi o tlumienie odglosow z airbox'u, wiec
wystarczy to sprawdzac przy kontroli filtra powietrza.

przy 250km na godz.zaczynam podwójnie widzieć, coć nic nie piłem
motor leci stabilnie ale coś jest chyba z moim ubiorem

Niestety oryginalna szyba w 954 wytwarza mase zawirowan powietrza ktore
trafiaja idealnie na barki i glowe - w texach ciezko jest przekroczyc 240
km/h tak szarpie. W dopasowanym w miare kombinezonie i kasku problem znika.
Ale do stabilnosci aktualnych gsx-r to mu naprawde duuuzo brakuje.

Pozdrowki

Tomek

hex hexsc_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_poczta.fm

Ale do stabilnosci aktualnych gsx-r to mu naprawde duuuzo brakuje.

 witam !!!

dzieki za szczegółowe opisanie regulacji tego zaworu, jak tylko znajde chwile wolnego czasu  zabieram sie do roboty.Domyslam sie,ze nastepne twoje moto bedzie gsxr 1000 podejrzewam k5, naczytałem sie tyle pochlebstwa o tym moto
ze najchetniej bym go nabyl ale szkoda mi mojej 954 bo jest w idealnym stanie i cieżko było by kupic k5 w podobnym stanie (rozważam taką ewentualność 13 tyś zł.różnicy ) ja mojej cebry nie wykreciłem ani razu więcej niz 10 tyś obrotów.Napewno gsxr nie wydaje takich nieprzyjemnych dzwiekow jak honda, ale słyszalem i czytalem w którymś nr.swiat motocykli ze cbr 1000rr też ma takie mankamenty jesli chodzi o kulture pracy silnika, a mówią honda to honda
(chyba nie jest to tak)

nawiązujac do tej stabilności
jesli nie zamienie mojej 954 na gsxr 1000 k5 to napewno muszę kupic amor skretu, ostatnio jezdzilem po gorach i w pewnym momecie tak mi trzepneło kierownicą ze już sie widziałem na glebie, ale jakoś sie uspokoiło zdziwiło mnie to ze trzepneło w momecie gdy chamowałem silnikiem tzn pusciłem manetke.
Zawsze trzepało mi kierownicą jak bardzo mocno przyśpieszałem ale puscilem
gaz i wszystko sie uspokoiło, tak ze amor musi być.Drugi zakup to ta cholerna szyba, mysle ze jak ją zmienie, to podwójnie bede widział tylko po wypiciu 0,7

tak że jeszcze raz dzięki i pozdrawiam wszystkich
 hex

hugo2003 HUGO2003_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_wp.pl

odezwijsie do mnie gg 154 96 75 lub meil hugo2003_USUN_TO_@_USUN_TO_wp.pl lub kom 888 126 251 chce kupic "honie" ile sobie zyczysz za nia??? pozdrawiam i fotki mile widzxiane!!!!

Jarek-Trabka jtomaszewski9_USUN_TO_@_USUN_TO__NOSPAM_tlen.pl

Marcin Mnapisal

[...]

Czesc! Ja mam CBR 954 od marca 2007 - w sumie bardzo krótko ale motocykl bardzo przypadł mi do gustu :))), jest to motocykl z 2002 roku, po wymianie kompletnego układu wydechowego M4 + zamontowany power commander + filtr + amor skrętu ohlins-scott, moto dostało trochę wiecej kucyków :) i jeździ sie CBR954 wspaniale! prowadzenie jak na 600-tce, podstawa to gumy ja mam założone Michelin PILOT POWER przód i tył Bridgestone. Pozycja kierowcy wygodna, amor skrętu niezbędny, mocy nie brakuje, polecam sprzęta - tylko trafienie na egzemplarz godny uwagi wymaga intensywnych poszukiwań - ja CBR sprowadziłem z Kanady i przed kupnem mechanik ogladal i "badał" CBR-ke z kazdej strony - mozna powiedzieć, ze sie udało, gdyz mam model bezwypadkowy i w stanie idealnym. Pozdrawiam, Jaro CBR954 Rybnik --

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.