LOGOWANIE | REJESTRACJA

Dyskusje tygodnia

pomoc 3

2014/11/22 16:44

Gas Box Aprilia rs 125 2

2014/11/21 22:22

Okleiny 1

2 masti 6

5 AZ 4

2-suw czy 4-suw ??

J.S reklamawgazecie_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Przymierzam się do zakupu skutera, brat ma Honde z silnikiem 4 suwowym
/Foresight 250cm3/ w tej samej "budzie" ale z silnikiem 125 cm3 i 2 suwowym
występuje Honda Phanteon. Pomijając rzecz oczywistą jak osiągi jaki silnik
polecacie? Nie zależy mi na szybkości i przyśpieszeniu ale raczej na
bezawaryjności i koszcie ewentualnych napraw.....

zbigi zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl

J.S napisał(a):
[...]

No ale co konkretnie chcesz porownywac? :)
Jezeli silniki pracujace w podobnych masowo skuterach, z automatycznym sprzeglem i bezstopniowa skrzynia biegow, z ktorych jeden jest 4T 250ccm, a drugi 2T i 125ccm, to wszelkie zasdy mowia, ze ten 4T bedzie dluzej zywotny i ogolnie mniej zuzywajacy sie.

J.S reklamawgazecie_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Użytkownik "zbigi" <zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
wiadomości news:etuko4$gb6$1news.onet.pl...

--
No może nie określiłem się jasno: Phanteon jest ogólnie tańszy, obecnie
rozważam oferte na Foresigtha i Phanteona, róznica jest 1000,00 na korzyść

Marcin homman_USUN_TO_@_USUN_TO_xzxzwp.pl

sluchaj po pierwsze na co ty patrzysz?? 125 i 250 to jedno zużycie paliwa ok
3l. Do 2 sowa dolicz olej i ogulnie silnik szybciej sie sypie. 4 z 250 pod
maską można już pochulac te 120 - 140. Ale tu tez nie o prędkość hodzi. Byle
góreczka i marne 125 wysiada. Takie realia. a 1k pln dla jednego duza
roznica dla drogiego mala. Jak chodzi o nowy to nie ma sie co zastanawiać
tylko 4t

Andrzej Lawa alawa_news_USUN_TO_@_USUN_TO_lechistan.SPAM_PRECZ.com

Marcin napisał(a):
[...]

Ty się zlituj i przestać masakrować (i to ze szczególnym okrucieństwem)
język ojczysty...

J.S napisał(a):

[...]

No bo uogolnie silniki 2T sa tansze kosztem mniejszej trwalosci :)
Jezeli ten 1000 stanowi raptem 10% kwoty, to ja osobiscie kupowalbym motocykl z silnikiem 4T. Bo lubie, a i tak musialbym wziac kredyt, wiec bez roznicy :)
Zuzycie paliwa powinno byc podobne, a tutaj nawet ciut mniejsze w przypadku silnika 4T tak samo obciazanego. (Wyjatkiem moze byc sytuacja, w ktorej skuter bedzie uzywany do dynamicznej jazdy przez nastolatka wagi muszej ;)) No i odpadaja koszty oleju do mieszanki. Wiec warto policzyc (ja sie na tym nie znam) jak szybko zamortyzuje nam sie wyzsza cena zakupu. Oczywiscie mozna jeszcze porownywac koszty okresowej obslugi technicznej, ogumienia (moze sie okazac, ze "ta sama buda" z wiekszym silnikiem postawiona jest na drozszych kapciach) itepe. Legalisci moga jeszcze wziac pod uwage aspekt wymaganych uprawnien (A v A1) ;)

Roman Niewiarowski newrom_USUN_TO_@_USUN_TO_spamcop.com

Dnia 22.03.2007 zbigi <zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał/a:

No bo uogolnie silniki 2T sa tansze kosztem mniejszej trwalosci :)

Maja tez przewaznie wiecej mocy z tej samej pojemnosci.
Ja bym sie jednak sklanial do silnika 2T, koszty ew remontu sa smiesznie
niskie.

Kobieta, ktora przynosi rankiem piwko na kaca jest
nie tylko madra ale i piekna! (c) ChWK
mail newrom na serwerze poczta kropeczek onet.pl
Tomahawk '06, blue STringi '00, tfu jamacha tfu dt tfu 125

Roman Niewiarowski napisał(a):
Dnia 22.03.2007 zbigi <zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał/a:

No bo uogolnie silniki 2T sa tansze kosztem mniejszej trwalosci :)

Maja tez przewaznie wiecej mocy z tej samej pojemnosci.

Slusznie zauwazyles, ze z tej samej pojemnosci :)

Ja bym sie jednak sklanial do silnika 2T, koszty ew remontu sa smiesznie
niskie.

A proszemciem bardzo - ty sobie kup tego 2T 125ccm, a ja tego 4T 250ccm. :) Oczywiscie czysto hipotetycznie :)

MichalS michsmal.WYTNIJ_USUN_TO_@_USUN_TO_gazeta.pl

Odbierasz cos na priva? Odezwij sie, mam newsa dla Ciebie.

MichalS.

Roman Niewiarowski newrom_USUN_TO_@_USUN_TO_spamcop.com

Dnia 22.03.2007 zbigi <zbiegusek_USUN_TO_@_USUN_TO_gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał/a:

Slusznie zauwazyles, ze z tej samej pojemnosci :)

No ;)

A proszemciem bardzo - ty sobie kup tego 2T 125ccm, a ja tego 4T 250ccm.
:) Oczywiscie czysto hipotetycznie :)

Dopra, ale niech te motury beda na skraju wykonczenia silnikowego. ;)

PS. chodzilo mie o to ze wolalbym 250 2T ;)
--
[...]

wiadomości news:etumd9$n2a$1news.onet.pl...
J.S napisał(a):

[...]

No w tym przypadku 125 to koszt 3500 a 250 około 4500-5000.... więc jakieś
25% :)

J.S napisał(a):
[...]

Sugerowałbym najpierw "przymierzyć" się do obu oraz bardzo dokładnie
sprawdzić stan techniczny.

Ogólnie, jak pisali inni: 4-suw będzie trwalszy ale w razie czego remont
jest większym problemem, a 2-suw zużyje się sporo szybciej ale za to
jego remont jest dość prosty.

Inna sprawa, że w przypadku m.in. tych modeli części jest od diabła i
ciut-ciut, a "remont" silnika można sprowadzić do wymiany ewentualnych
zużytych części na np. części od Malossiego.

Zważywszy, że regulacja luzów zaworowych w Foresighcie jest bardzo
sympatycznie ułatwiona (reguluje się dźwigienkami na zewnątrz cylindra -
nie trzeba nic rozbierać... zdejmowania paru plastików nie liczę ;) )
jakbym miał wybrać ponownie to (zakładając identyczny stan techniczny)
wybrałbym 4-suwa. Pomijając cechy silnika (o ile nie jest zajechany a Ty
nie jesteś kurierem pojeździsz wiele lat nie robiąc w silniku nic poza
zmianami płynów, ewentualną regulacją zaworków i świec oraz pilnowaniem
stanu paska i rolek; o zapachu sie nie wypowiem, bo niektórzy lubią
aromacik 2-suwa ;) ) Foresight ma znakomite główne światła. Pantheon - w
sumie nie wiem, ale na oko wyglądają mizerniej.

POLECAMY

NAJNOWSZE

SKLEP MOTOCYKLOWY

.